Fast som det ser ut nu så kanske Toro Rosso blir Jenson Buttons räddningsplanka. Där finns det ju en plats ledig sedan Vettels flytt till Red Bull. Fast samtidigt beror väl det hela på om Red Bull beslutar sig för att behålla Toro Rosso.
Red Bull stallet har köpt tillbaks den 50%iga andel i Toro Rosso som Gerhard Berger fick köpa för två år sedan. Nu spekuleras det vilt om orsakerna. Är det så att man vill lägga ner Toro Rosso för att de snott för mycket uppmärksamhet från "moderstallet" eller vill man helt enkelt bara komma åt Ferrarimotorerna som Toro Rosso utrustats med... eller finns det andra orsaker.
General_Moisio: När 5 varv återstod så började det regna. Alla bilar åkte in i depån och bytte till regndäck utom Glock som körde vidare på torrdäck. Med ett varv kvar så började det regna mkt. Gllock tappade tid eftersom han inte fick något fäste alls. Tilläggas kan att Glock låg 7:a när alla bytte däck och slutade sen på 6:e plats. Så i slutändan tjänade han en poäng på det hela.
PEN: 12? Glocks sista varv var 1:44 någoting. Nästan 20 sekunder långsammare. Dock tror jag inte att det var frivilligt av Glock, men bilden är lika kul ändå.
Frisco: Ja dramatiskt blev det. 5.6 sek är nog den minsta marginal nån vunnit med. Om Lewis nu vunnit... För tyvärr så lär Ferrari djupgranska Glocks data från sista varvet. Det gick misstänkt långsamt på TV-bilderna av omkörningen trots Timos torrdäck.
Frisco: Och Glock skulle då få spela avgörandet i loppet och i hela VM-fighten. Sanslös dramatik! Trist för Massa på hemmaplan. Dock såklart fantastiskt kul för Hamilton. Grattis!
Frisco: Vilken tur att min granne beslutat sig för plågsamma betongexperiment med slagborrmaskin, så jag slipper vara orolig att jag ska höra vad de säger under sändningen.