Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

FORMULA 1™ Japan Grand Prix 2006

765652 · » Till forumet

Sv: FORMULA 1™ Japan Grand Prix 2006

NallePhu: Denna artikel säger att MS & Ferrari bara kör för märkestiteln så jag tror att Massas koppel hålls kort.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,903206,00.html]Där gick mästartiteln upp i rök[/url]

Kommentera

Salle: Jag håller med, Men Massa har ju sagt att nu gäller att få hem båda titlarna..
Och jag tvivlar på att FIA törs straffa Ferrari om så sker!!
Kommentera

NallePhu: Så det vore sportsligt att låta Massa ramma bort Alonso från racet eller vaddå. Då hoppas jag verkligen att Ferrari straffas å det grövsta.

Så det är troligare att Renault INTE vill vinna VM-titeln och istället ge bort den till deras största konkurrenter Ferrari. Get Real!!!

Kommentera

Salle: Kontentan av det hela är, i betydligt färre ord; MSC är en vinnare. En förare som vill vinna till vilket pris som helst. På gott och ont. I hans fall mest ont.
Kommentera

Dream Team: Visst är MS en stor, ja kanske den största, F1-förare MEN han har skaffat sig många fiender på det sätt han gjort sig stor.

Det är HAN och "hans" Ferrari som struntat i regler som alla andra team kommit överens om. Det är HAN som alltid haft en andreförare som alltid fått agera andreförare även de gånger då han inte haft med seger och slutstrider att göra. Det är han som kraschat in i andra och på så sätt vunnit.
Det är HAN och "hans" Ferrari som så fort nåt annat team kommit fram med nån nyhet som gett dom ett övertag försökt och oftast lyckats få dessa förbjudna.
Det är bara att inse att Bernie Ecclestone och FIA har svalt MS later mm med hull och hår då dom kan tacka just MS för så mycket i återuppväckningen av F1 till den cirkus och mångmiljard industri den är idag.

[bild]www.fugly.com/media/IMAGES/Priceless/f1.jpg[/bild]

Kommentera

Poffa: Jag ger mig med en gång. Jag tog fel på lopp, helt enkelt. Jag fick för mig att det öste ner just där. Så var inte fallet.

Frisco: Tydligare än så blir det inte. Ja, att det inte regnade iaf.

Det loppet jag minns kanske var nån annan händelse med MSC vid ratten?
Kommentera

Får MSG pole och drar ifrån kommer med allsanolikhet Massa dämpa kön + se till att Alonso blir utan poäng, På något sätt kommer Massa offra sig så MSG får avsluta med titeln.
Sedan så får vi inte glöma en sak, Nämligen tar Alonso hem titeln så följer den med till hans nya stall vilket jag tror inte Reanult vill....
Kommentera

Dream Team: Men skärp dig. Han styr ju avsiktligt in i Damon Hill. Schumachers bil ger upp, vädret är torrt och Hill har hela bilen innanför Schumachers när MSC bara styr in och stänger Hill totalt. Det är så fult och medvetet så att inte ens du kan påstå annat.

Mer medvetet än så där blir det inte. Jo, förresten. Kanske då MSC styr in Jacques Villeneuve på Jerez 1997.

Kommentera

Frisco: Var det inte i loppet och kraschen -94 som det regnade som spön i backen under loppet, eller i vilket fall vid själva kraschhändelsen? Med tanke på de farter som bilarna har, och det faktum att man nog gärna lättar lite på gasen i en vanlig bil när det regnar lite mer än vanligt, skulle jag påstå att den händelsen nog inte var medveten från Schumachers sida.

Att Schumacher är en vinnare, det har vi förstått. Visst, han må kanske vara en av de sämre vinnarna, men han vill ju vinna, till nästan varje pris som helst. Med vetskap om detta så förstärker väl det faktum att han jublar omedelbart efter kraschen bara det vi redan visste om honom. En bra vinnare kanske skulle ha väntat lite med att fira. Schumacher gjorde det på sitt alldeles egna lilla vis.

"Han borde för länge sen fått sin F1-licens indragen."
Du är bara bitter när du säger så. Det klär dig inte.
Kommentera

mok: Blir man diskad och av med alla poäng som man kört ihop under en hel säsong (1997) så är det inte överdrivet enligt mig. Det borde han blivit redan 1994 då han med flit körde på Damon Hill så de blev stående båda två efter banan och på så sätt vann VM. De kliver ur bilarna samtidigt och MS jublar och är glad över VM-titeln. Han borde för länge sen fått sin F1-licens indragen.
Kommentera

Poffa: Visst har han gjort en del underliga saker genom åren men tycker ändå det överdrivs en aning. Att vinna så många lopp och VM gör man ju inte genom att vara en medelmåtta direkt.
Kommentera

MrRedhawks: Svara på dessa två frågor:

Hur ofta har man sett Alonso medvetet köra in i andra för att hindra dem att vinna VM?

Hur ofta har man sett MSC medvetet köra in i andra för att hindra dem att vinna VM?

Kommentera

´Schumacher är den största å så kommer det att bli...

Alonso har gjort sitt stora misstag av att gå till McLaren så, plus så är Alonso en för kaxig förare, han har iallafall blivit det på senare dar.. å en riktigt dålig förlorare osså.. bara å se under kvalen.. naaw kom han inte förbi Massa då var han irriterad.. hur ofta har man sett Schumi viftat å haft sig på banan?? ...

Schumacher är en otroligt bra familjefar å har ett liv som många andra av dagens förare ej har sidan om.. men klart inte många som ser sånt..

Synd bara att Michael ej kan vinna med flaggan i topp.. men nästa år ska vi se vad Kimi kan hitta på i Ferrari... tror det kommer bli nästa års mästare... men bara en gissning från min sida..
Kommentera

mok: Jag kommer att minnas MS som en hyfsad bilförare men som en stor fuskare.
Kommentera

mok: Den största anledningen till skadeglädje är väl för att MSC betett sig som ett svin både på och av banan under sin karriär i F1. En duktig förare men tyvärr en väldigt dålig sportsman.
Kommentera

Poffa: Oavsett vad folk tycker om MSC så förstår jag inte skadeglädjen för att han misslyckas. Sen hur illa ni än tycker om han så är han en av dom främsta genom tiderna inom F1 utan disskution :)
Kommentera

MOAHAHAHAHA! Nu har jag sett MSC skjuta sin motor i sank och jag njuter på ett nästan orgasmiskt sätt.
Kommentera

För att förtydliga mig. OM nu Alonso vinner idag så MÅSTE MSC vinna nästa lopp i Brasilien OCH Alonso får inte sluta på poängplats.

Kommentera

Poff så var MSC chansen till VM-titeln borta förutsatt att Alonso går mot den klara segern det ser ut att bli nu.

Kvitterat från Monza.

Kommentera

mok: 2 varv fick Massa leda innan man började teamköra.
Kommentera

Hoggeboris: Bara för Schumi att gasa och se till att vinna imorgon så han kan avsluta med ännu en mästerskaps buckla :)
Kommentera

Salle: Tyvärr verkar Ferrari på gång men vi får hoppas att något händer med deras bilar annars vet jag inte hur Renault skall klara det!
Kommentera

FORMULA 1™ Japan Grand Prix 2006

[bild]www.grandprix.com/gif/track-japan.gif[/bild] 

Dags för sista och näst sista.
Sista racet på ett tag på Suzuka Raceways då Fuji Speedway återigen står värd för Japans GP från och med nästa år. Fuji som uppgraderats ordentligt sen -87 som var senaste gången.

Näst sista racet för denna tokjämna säsong. Det är helt jämnt mellan Schumacher och Alonso. Vädret förespås växla under fredag och lördag med stor risker för skurar under träningar och kval medans söndagen  och racet förväntas vara torrt. Ovisst även där alltså.
Att kalla det spännade är väl inte att ta i så kliv upp och håll tummarna för Alonso.

TV-tider
Fredag
Viasat Sport 06.55-08.05 Träning

Lördag
TV6 06.55-08.15 Kval

Söndag
TV6 06.55-09.00 Race

Kommentera

765652 · »