Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Frågesport

« · 353753 Till forumet

Frågesport
Vet någon av er vem som föraren uppe till vänster är! (Jag vet) Ville bara testa era kunskaper :-) God Jul O Gott Nytt År på er alla Speedwayfans oavsett lagtillhörighet, önskar ett MasarnaFan...
Kommentera

Sv: Frågesport
mastigers: Jag vet också vem det är;-) Min fråga till dig är istället vilka två förare det är på bilden uppe till höger.

God Jul själv!
Kommentera

Frisco: På A svarar jag Posa på B svarar jag Stefan Persson. Frisco> Har faktiskt dålig koll på isracing, måste jag erkänna! Men dessa 2 nämnda figurerar ju iaf inom den nobla vintersporten. Måste nämna att jag vart på VM-kvartsfinal i Hedemora för något år sedan. Det var faktiskt en upplevelse att se dessa till åren komna kombatanter ta sig runt på den isbelagda ovalen. Isracing är kul men har sin avig sida i vädret.
Kommentera

mastigers: Stefan Svensson heter han faktiskt:-) Men det är inte någon av Herrarna Serenius Svensson som är på bilden utan det är Jämtarnas 2 förare Johan Lundqvist och Hans-Olof Olsén.

Isracing är en härlig sport. Går faktiskt fortare än speedway.

I februari är det VM-semifinal i Örnsköldsvik.
Kommentera

mastigers:
Jag gissar på Leigh Adams ......
Kommentera

Joinzzon: Bra gissat, tyvärr utgår det ingen vinst! Frisco> Posa har ju historiskt sett legat en o annan gång i ledande position i racen, därav "channingen" på honom. Annars vad gäller tummar hit tummar dit så håller jag mina på Hökarna, Gökarna från Hedemora. Men vad jag förstått så är de inte så där väldans framgångsrika !!
Kommentera

mastigers: Att dte är Jämtar på bilden ser man lätt på att de har Storsjöodjuret på västen.
Kommentera

mastigers:
Vet du om Bergström från ForsCity ska köra någon isracing i år?
Kommentera

Joinzzon: Har inte sett honom i några listor. Tror inte att han körde nån isracing förra säsongen heller. Nu i helgen är det vm-test i Östersund. Då ska 2 Hökar köra. Peter Koij och Jocke Plyhm.
Kommentera

Joinzzon: Tror på det Frisco nämnde ang Andreas Bergström. Det som sägs här i Avesta om Andreas är just ingenting. Han är Varg och mer eller mindre bortglömd. Nu blev jag dessutom osäker om han kommer att representera Vargarna till nästa säsong eller om han gick till ett farmarlag till dem.
Kommentera

mastigers:
Han har inte skrivit något på sin hemsida o i Vargarnas lag ska han inte åka tyvärr :-(
Kommentera

Joinzzon: Håller du Rögle högre än Masarna ? Fy skäms på dig...
Kommentera

mastigers:
Jag var precis inne på Getingarnas hemsida, såg att både "Bergaren" o "Blommen" ska köra där nästa år.
M.a.o 2 förare från ForsCity ;-)
Det känns tragiskt att dessa båda förare ska köra i samma lag.
Andreas är ju en grymt mycket bättre förare.
Synd att han inte var villig o lägga ner den tid o kraft som behövdes bara.
Kommentera

Joinzzon:
Jag det är ju självklart. Den dagen man börjar köra högervarv ska jag fundera på en annan ordning ;-)
Sedan är det ju tur att Rögle finns, vad hade Brynäs varit utan bröderna Johansson ;-)
Kommentera

Joinzzon: Andreas är en "diva" i folkmun! Hade han varit mer ödmjuk i sitt sätt så hade han kunnat gå långt. Han tycker att han är störst, vackrast samt bäst i sitt utövande på "hojen". Dennis däremot är vad jag hört en bra personlighet mer mjuk i sin framtoning än sin lagkamrat i Getingarna. Men fan så mycket sämre runt de 4 varven på ovalen. Vad jag nu menar med det här är att: Andreas kom på kant med Masarna pga sin divighet, därav en stagnation i hans utveckling. Dennis däremot hade begränsningar ända sedan 80 cc. Hans karriär var utstakad från början till att bli en duglig förare i Vicenterna. Skrev ett attans så långt inlägg som jag "tafflade" bort precis innan print. Därav ett något kortare och kanske mindre genomtänkt inlägg nu.
Kommentera

« · 353753