Roberth:
Icke. Innebandyn går före. Dessutom är Bräck 25:a, 3 varv efter. Fortfarande med problem...
Bräck i pit. Har problem med styrningen. Mycket talar för att han bryter. Nästan skönt då jag också måste bryta (ja, rapporteringen). Extrainsatt innebandyträning.
Gulflagg. Junqueria sätter bilen rätt så hårt i muren. Han krockar med A.J. Foyt (Foyt nummer två att försvinna) precis in i kurvan. Foyt kan ta sig till innerplan men bryter, Junquerias bil är bara skrot men han är okej.
Det här betyder nu att alla bilarna kommer komma in i pit för sitt stopp. Bräck är nu ett varv efter, men med ett kort stopp kan han få sitt varv tillbaka. Danica Patrick får motorstopp på väg ut ur piten och tappar säkert 25 sekunder. Men med lite tur kommer hon ut före SC och får vara kvar på leading lap.
Salle:
Ja, men det var motiverat. Franchitti höll på att smälla in i dem så det visslade om det, bara för att de var för dåliga. De amerikanska kommentatorerna bara skrek då de såg bilderna i repris. Jag förstod precis vad de menade, för jösses...
Bräck på 19:e nu. Varv 69 av 200.
Salle:
Mig också. Men tydligen har Frisco och Paddan problem.
Larry Foyt som orsakade dagens enda gulflagg så här långt, har körts till sjukhus. Han klagade på smärtor i ryggen och man misstänker en allvarlig skada.
Vi fick just åka med Bräck, hans bil går inte lika bra på den andra stinten som den gjorde på första. Han är dock tillbaka på 18:e nu.
Bräck fortfarande 18:e. Vi är nu på varv 38. Danica Patrick femma. Alldeles nyss visades G-krafterna på Patrick då hon åkte ett varv. Som mest hade hon 3,9 G som påverkade henne. Som minst hade hon 2,2 G då hon var inne i kurvorna.
Imponerande att orka med sånt i 200 varv.
Green flag. Men fortfarande lite info om de exakta placeringarna. Vi är på varv 27 av 200.
Där kom det, Bräck är 14:e.
Frisco:
Det kan jag. För tillfället är vi under gulflaggssituation, dagens första. Danica Patrick är 3:a, Tony Kaanan leder, Franchitti ligger tvåa. Exakt var Kenny är efter att alla dök in i pit under gulflagg är inte helt klart. Jag återkommer med det då info kommer.
Frisco:
Så, så. Inte vara bitter nu bara för att jag har Viasat Sport och inte du.