Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Indy 500

548861 · » Till forumet

Sv: Indy 500
Poffa: Kanske är svårt om man bara kan styra åt höger?
Kommentera

Nu är Bräck inte ens med längre. Han bryter, problem med styrningen.
Kommentera

Roberth:

Icke. Innebandyn går före. Dessutom är Bräck 25:a, 3 varv efter. Fortfarande med problem...

Kommentera

Poffa:

Mitt i sommarn, ställ upp för det här nu.
Kommentera

Bräck i pit. Har problem med styrningen. Mycket talar för att han bryter. Nästan skönt då jag också måste bryta (ja, rapporteringen). Extrainsatt innebandyträning.

Kommentera

Poffa: Ajdå. Ett varv efter är inte bra. Drygt 4 kilometer efter alltså. Tur att det inte finns några blåflaggor.
Kommentera

Fortfarande SC. Danica Patrick 16:e efter motorstoppet. Hon är den som ligger sist på ledarvarvet. Bräck nere på 22:a.
Kommentera

Varv 81 och fortfarande gulflagg. Bilen är dock snart borta. Ingen info om Kenny kom ut före eller efter SC ännu. Vi får väl se det när SC lämnar banan.
Kommentera

Gulflagg. Junqueria sätter bilen rätt så hårt i muren. Han krockar med A.J. Foyt (Foyt nummer två att försvinna) precis in i kurvan. Foyt kan ta sig till innerplan men bryter, Junquerias bil är bara skrot men han är okej.

Det här betyder nu att alla bilarna kommer komma in i pit för sitt stopp. Bräck är nu ett varv efter, men med ett kort stopp kan han få sitt varv tillbaka. Danica Patrick får motorstopp på väg ut ur piten och tappar säkert 25 sekunder. Men med lite tur kommer hon ut före SC och får vara kvar på leading lap.

Kommentera

Salle:

Ja, men det var motiverat. Franchitti höll på att smälla in i dem så det visslade om det, bara för att de var för dåliga. De amerikanska kommentatorerna bara skrek då de såg bilderna i repris. Jag förstod precis vad de menade, för jösses...

Bräck på 19:e nu. Varv 69 av 200.

Kommentera

Frisco: Nu var du taskig och lite felaktig. Minardi har ju kört bättre än Jordan ju...
Kommentera

Frisco: Ah, efter två omstarter av datorn och rensning av cookies så funkar äntligen flashen, fast tydligen får jag inte stänga fönstret för då får jag inte upp informationen igen utan en omstart.
Kommentera

Salle: Hade det gällt Minardi i F1 så hade de inte fått åka ett varv.
Kommentera

Poffa: Det är tufft "over there"...

"Lap 54 - #91 Kite is black flagged for driving too slow."

Detta öde drabbade även 2-3 andra förare.
Kommentera

Danica Patrick leder i ett varv då de andra går in före henne. Men nu kommer hon också in och fick bara vara i ledningen ett varv. Alla är i princip inne nu.
Kommentera

Nu börjar bilarna komma in för pit stop 2. Nu gör man det under grön flagg. Kenny är för närvarande 25 sekunder efter ledaren Hornish Jr.
Kommentera

Salle: Bara för det så la Flashen av igen...

Denna finns också. [url=scoring.indycar.com/html/commentary.php]15 sek uppdatering[/url]
Kommentera

Salle: Får överhuvudtaget inte upp något i fönstret när jag klickar på flashen eller något annat av de där alternativen. Gick att få upp flashen fram tills att loppet skulle starta.
Kommentera

Salle:

Mig också. Men tydligen har Frisco och Paddan problem.

Larry Foyt som orsakade dagens enda gulflagg så här långt, har körts till sjukhus. Han klagade på smärtor i ryggen och man misstänker en allvarlig skada.

Vi fick just åka med Bräck, hans bil går inte lika bra på den andra stinten som den gjorde på första. Han är dock tillbaka på 18:e nu.

Kommentera

Poffa: Flashen verkar vara en 2-3 varv efter bara. Ungefär som svenka flashen dårå...
Kommentera

Varv 44. Bräck 19:e. Kaanan ej ledare längre. Sam Hornish Jr. körde om honom förra varvet.
Kommentera

Poffa: Flash-funktionen på [url=www.indy500.com]http://www.indy500.com[/url] funkar för mig åtminstone.
Kommentera

Poffa: Hela indycar.com verkar vara ett enda stort databasfel just nu. SQL-a mig hit och SQL-a mig dit, ge mig livetiming NU!
Kommentera

Bräck fortfarande 18:e. Vi är nu på varv 38. Danica Patrick femma. Alldeles nyss visades G-krafterna på Patrick då hon åkte ett varv. Som mest hade hon 3,9 G som påverkade henne. Som minst hade hon 2,2 G då hon var inne i kurvorna.

Imponerande att orka med sånt i 200 varv.

Kommentera

Ledarna håller för tillfället en snitthastighet på ungefär 221 MPH, drygt 350 Km/h.
Kommentera

Poffa: Fortsätt!
Kommentera

Bräck tappar lite. Nu nere på 18:e. Danica Patrick är femma. Underbart med amerikanska kommentatorer.
Kommentera

Green flag. Men fortfarande lite info om de exakta placeringarna. Vi är på varv 27 av 200.

Där kom det, Bräck är 14:e.

Kommentera

Frisco:

Det kan jag. För tillfället är vi under gulflaggssituation, dagens första. Danica Patrick är 3:a, Tony Kaanan leder, Franchitti ligger tvåa. Exakt var Kenny är efter att alla dök in i pit under gulflagg är inte helt klart. Jag återkommer med det då info kommer.

Kommentera

Frisco: Prova den här för lite rapporter
Kommentera

Poffa: Eftersom du I N T E har bjudit in oss till Indy500-visning kan du väl i alal fall skriva lite vad som händer.
Kommentera

Poffa: Få se om jag kommer ihåg hur man sa sånt här:
Äh, skit på ´re vetja!
Kommentera

Paddan:

Vilken tur man har Viasat Sport.

Kommentera

Paddan: Det här var ju superintressant...eller något sånt. Efter att ha väntat fem minuter på att sidan ska laddas upp så händer ingenting när man trycker på livetiming and scoring, ja förutom att en helt tom sida visas.
Kommentera

Frisco: Just nu är händer det ingenting, blir bara ett tomt fönster när jag försöker få fram livefönstret
Kommentera

Poffa: Jag är inte bitter.
Kommentera

Paddan: du ska klicka på
LIVE commentary:Click for more

Då dyker det upp ett litet fönster med just LIVE commentary. I text alltså.
Kommentera

Frisco:

Så, så. Inte vara bitter nu bara för att jag har Viasat Sport och inte du.

Kommentera

Paddan: Där ser man. Har då inte betalat ett öre ännu. Inte från egen ficka vill säga. Poffas kortnummer funkar bra.
Kommentera

Frisco: Tackar, förra veckan när jag kollade den där sidan hittade jag bara information som meddelade att allt sånt rapporterande kostade pengar.
Kommentera

Sv: Indy 500 Kommentera

Poffa: För oss som inte har Viasat Sport 3 finns det då någon trevlig länk till någon internettjofräs som redovisar loppet i realtid, något radioliknande eller bara sånt.

Vad bra jag är på att förklara idag.
Kommentera

Frisco:

Tack för infon. Och länken...

Kommentera

Frisco: Det var ju klart att dom skulle visa det på den kanalen man inte hade.Jaja, inte så mycke att göra åt.
Kommentera

Viasat Sport 3
18:50 LIVE Motorsport: Indycar Series 2005
Kommentera

Paddan: Japp det verkar som så. Dock så får han inte starta i Pole trots snabbaste snitthastigheten (det är racing när man kvalar på snitthastighet som enhet).

[url=www.indy500.com/news/story.php?story_id=4632]"Brack recorded a four-lap average speed of 227.598 mph, which was faster than the pole-winning speed of Tony Kanaan (227.566). But Brack, because of the qualifying procedure, will start 23rd."[/url]
Kommentera

Salle: Om jag har lyckats tyda tidtabellerna så måste det ha varit slutkvalificeringen till Indy 500 inatt.
Kommentera

Salle: Äh, jag kan inte för mitt liv hålla på värmlänningar. Inte färjestadsspelare i landslaget, inte Bräck bakom ratten, inte Holm i hoppgropen och varken Tina eller Klåååås i Big Brother. ;)
Kommentera

Frisco:
Bräck kör verkligen Indy 500. Nu är han inkvalad och på vilket sätt.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648769,00.html
Snabbast är han i nuläget. Vet inte om det är fler kval dock.
Kommentera

548861 · »