Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Isracing

« · 842164 Till forumet

Sv: Isracing
Frisco: Radiosporten (P3 16-sändningen) berättade om att Posa blivit stoppad från VM pga att den ryska tävlingsläkaren ansåg han ha för högt blodtryck.

Börjar ryssarna bli rädd för "den gamle" eller???
Kommentera

Frisco: Några bilder från dagens tävling: www.frisco.se/omkrundbana/bild/070218/
Kommentera

Som sagt. På söndag 13.00 är det isracing på Kallehov.

www.frisco.se/omkrundbana/bild/serie07.jpg
Kommentera

Artikel i ÖA.
allehanda.se/avdelning/sport/2227

Och på söndag är det isracing på Kallehov!!!
Kommentera

Posa Serenius är klar för sin 30:e VM-final i isracing. Han kvalificerade sig idag i Saransk i Ryssland.
Samtidigt tog sig Stefan Svensson till final i sitt kval i Inzell i Tyskland.

De är fantastiska dessa åldermän.

Finalen körs över 6 dagar.
24-25/2 Ufa Ryssland
10-11/3 Assen Holland
17-18/3 Berlin Tyskland
Kommentera

Reportrarna i Åre var ju arbetslösa så de fick åka till Östersund och rapportera VM-semifinalisracing istället.

Ett kul reportage i Dagens Nyheter blev resultatet.
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1077&a=614147
Kommentera

Salle: Jaaaa. Jag har glömt att säga till om det. Bra att du är uppmärksam.
Kommentera

Frisco: Lite off-topic men...

Imorgon har Discovery Channel nått slags MC-tema med bla en mastodontsändning från 14.00-20.00 som heter "Den stora MC-utmaningen" där dom åker runt i Europa och kollar in olika länders MC-kultur.
Kl 17.30 till 18.00 är det Sverige som är i centrum där dom bla skall kika lite på fenomenet Isracing.

Kommentera

Santa Cup i Örnsköldsvik är inställt
Tyvärr är det inte möjligt att genomföra den första Santa Cup tävlingen i Örnsköldsvik den 26 december. Gävle och Bollnäs avvaktar med beslutet till den 19 december. Även Östersund vill ha lite mer tid på sig att kolla isläget efter VM-kvalet.
Kommentera

Isracingkalendern börjar ta form.

December
26 Santa Cup Örnsköldsvik
27 Santa Cup Östersund
28 Santa Cup Bollnäs
29 Santa Cup Gävle

Ja eftersom det inte är någon hockey på annandag jul så ses vi på Nya Kallehov då.
Kommentera

Frisco: Är det inte roligare ifall Stefan själv får köra hem vinsterna?
Kommentera

Posa vann dagens SM-final i Uppsala för Stefan Svensson.

www2.unt.se/printarticle/0,1842,MC=4-AV_ID=483889-SC_ID=186,00.html
Kommentera

VM-serien startade idag i staden Saransk i Mordovia.

Tävling 1 av 4

1 Krasnikov
2 Baseev
3 Shishegov
4 Lumpov
5 Bogdanov
6 Bulankin
7 Zorn
8 Zakharov
9 Stefan Svensson Örnsköldsvik Sverige
10 Aakko
11 Nikulin
12 Posa Serenius Örnsköldsvik Sverige
13 Drozdov
14 Simon
15 Tuinstra
16 Flyktman

Ny tävling imorgon på samma plats.
Kommentera

Dream Team: Lite dåligt med bilder idag från tävlingarna. De startade 15.00 så det var redan mörkt och då klarar inte min kamera av att ta några bra bilder.
Däremot har jag lite depåbilder men de lägger jag nog ut i veckan som kommer.

Du kan ju alltid se på lite gamla bilder på www.frisco.se/omkrundbana/bild/bild.htm
Kommentera

Frisco: Gamle Posa håller ångan uppe än minsann, otroligt. Har du några trevliga bilder redo med?
Kommentera

Tävling i Övik på söndag

www.frisco.se/omkrundbana/060108.gif
Kommentera

Isracing
Startar upp en isracingtråd nu när säsongens sista tävling körts. Avser att använda denna i fortsättningen till all isracing.

Ett TT-meddelande:

--------------

Burman gillar Studenternas i Uppsala
UPPSALA. Det är något visst med Studenternas och bröderna Burman. 2000 vann Frode Burman SM-guld i isracing på Studenternas i Uppsala. På fredagen, fem år senare, tog brorsan Torleif Burman SM-guldet på Studenternas. Bägge tävlar också för Uppsalaklubben Funbo.

Det var hans första SM-guld och det var en stor sensation att han vann. Torleif Burman började inte köra isracing förrän för två-tre säsonger sedan.
- Det har varit ett jäkla tjat på brorsan, men nu kan han inte säga något längre, sade en leende Torleif, som fick tuff konkurrens av Stefan Svensson, Örnsköldsvik.
- Men jag såg att Stefan gled ut i kurvorna under hela tävlingen och förstod att det skulle kunna hända igen.
På det näst sista varvet kom Svensson lite långt ut i startkurvan och fick samtidigt ett litet kast. Burman smet förbi på insidan och höll sedan undan ganska så enkelt. På tredje plats kom Tommy Flyktman, 19-åring från Funbo MS som hade lysande starter under hela tävlingen.
Mr Isracing i Sverige, Per-Olof "Posa" Serenius, blev utesluten i A-finalen efter att ha kommit ut för sent till starten. Han varken hörde domarsignalen eller såg att lampan hade tänts för att markera att det var två minuter till start.
- Jag tycker att det är skitdåligt. Jag blev lovad extra tid mellan B-finalen och A-finalen, men inte fick jag någon tid, sade en irriterad och besviken "Posa" Serenius, som var ute efter sitt 17:e SM-guld.
Många i publiken blev upprörda för att Serenius inte fick starta och det kastades ut halmbalar på banan. Det kom drygt sex tusen personer till Studenternas för att se isracingfinalen.
TT
Publicerad: 2005-03-25
Kommentera

« · 842164