Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Montoya i McLaren 2005

335257 · » Till forumet

Sv: Montoya i McLaren 2005
Thomas17Srsen: Men visst skulle kimi vara en utmärkt ersättare till schumi, de tror jag... men de vore ju trist om han lämnade McLaren
Kommentera

Karin: Kan ju tänkas att Kimmi får en sittning i Ferrari 2005 får att så småningom ersätta THE ONE AND ONLY som förste förare när hans kontrakt går ut, vet inte riktigt när hans kontrakt går ut
Vet inte vad Schummi har för motivation efter 6 VM titlar??, pengarna möjligtvis.
Om Kimmi nu kommer till Ferrari, vad händer då med RUBINO.
Vi får se tiden an och se var alla speckulationer landar.

Jan
Kommentera

DIForever: det skulle va ballt med f1 om inte ferrari och SCUMACHER va me..
Kommentera

sagge: Vad jag har emot Ferrari? Om man är finne och intresserad av F1 så är det bara så. :)
Kommentera

DIForever: vad har du emot Ferrari dom är ju störst i allt
Kommentera

DIForever: Mmmm.. det tror vi på... Men man gillar ju inte ferrari för övrigt.....
Kommentera

heart: Jag tror faktiskt att han är nöjd med sin lön i McLaren, dessutom tror jag att han kör hellre för McLaren än Ferrari.
Kommentera

DIForever: Men han få ju som sagt mer betalt där...
Kommentera

heart: "Kimi kanske sticker till ferrari o ersätter Schumi bakom ratten..."
Hemska tanke!! Jag hoppas verkligen, och tror, inte att Kimi går till Ferrari. Jag vet inte vad jag skulle göra om det blev verklighet... usch...
Kommentera

Karin: Fan va skit sur o förvånad man blev när man görde att montoya ska lämna williamsstallet för mcLaren 2004.... Den stora frågan är ju då:
1: Vem ryker i McLaren? Troligtvist Coulthard, men Kimi kanske sticker till ferrari o ersätter Schumi bakom ratten... Vem vet...
2. Vem ersätter isf Montoya? williams testförare Jean Alesi kanske? han ha ju sett bra ut.... Eller går möjligtvis nån ny upp i F1-stallet
3. blir montoya en bättre förare av att byta stall?
Det få man se i ett senare skede... mcLaren ha ju haft problem me sina motorer.. dom brinner ju upp stup i ett!

Fortsättning följer kan jag tänka mig
Kommentera

Salle: Ralfs kontrakt går även det ut efter nästa säsong så det är inte säkert att Nr 1 skulle stanna kvar i BMW Williams ifall han skulle vinna. Jag tror stallet kommer att satsa mest på den förare som de anser har störst chans att vinna lopp. Ralf hade ju en svacka i början av säsongen som var och då satsades det nog på JPM istället. Ralf har väl annars alltid varit Franks personliga favorit av dem två och JPMs beslut att köra för McLaren 2005 lär ju inte förändra något.

Nalle: Att Michael Schumacher skulle byta till något annat stall än Ferrari innan han lägger av finner jag mycket osannolikt. Ferrari skulle inte vara det stall det är idag om det inte vore för Schumacher.
Kommentera

Karin: Undra vad detta ställer till med inför kommande säsong. Kommer Williams att sätta Ralf i 1:a hand nu då dom vet att dom tappar JPM året efter. Dom vill ju inte att en regerande mästare tar med sig startnr 1 till ett rivalisernade team.
Jag är dock inte orolig för McLaren & DC... Han brukar alltid göra sitt jobb.
Kommentera

Karin: Det bereder ju bara plats för ytterligare spekulationer om att Schumi är pg till Williams för att köra tillsammans med sin bror Ralf, Det ryktet har ju cirkulerat ett tag och jag tror att det kommer att ske snart.
Kommentera

Karin: Roligt att höra att Montoya kör för McLaren snart eftersom han är min favorit (Efter Kimi såklart). Tror att det kommer fungera bra mellan Kimi och Juan Pablo... jag hoppas i alla fall :)
Kommentera

Montoya i McLaren 2005
Så har McLaren konfirmerat det som det redan viskats mycket om i kulisserna, nämligen att Juan Pablo Montoya kommer att vara en av deras förare med början säsongen 2005. De har ännu inte sagt något om huruvida Kimi kommer att vara kvar i stallet efter den här säsongen eller inte, men det är något som jag förutsätter. Eftersom jag är en stor anhängare av finska F1-förare blir jag direkt orolig för hur detta kommer att påverka Kimi och hans chanser till framtida VM-titlar. DC har, enligt mig, varit den perfekta lagkamraten till en iskall finländsk rookie. Han har varit hjälpsam, kamratlig och sympatisk, något som inte karaktiserar JPM och hans relation till Ralf Schumacher. Förhoppningsvis blir det inte en liknande situation mellan Kimi och JPM i McLaren som det var mellan JPM och Raffe i BMW Williams, men saken är ju klar att det kommer att finnas en hel del rivalitet mellan dem vilket inte är den bästa kryddan i ett gott samarbete. Det ska hursomhelst bli mycket spännande att se vad dessa två kan koka ihop. Det luktar redan framtida konstruktörstitlar för McLaren.
Kommentera

335257 · »