Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

San Marinos GP

« · 392268 Till forumet

Sv: San Marinos GP
heart: Varför förstör Schummi formel 1 ??.
Han kan väl inte hjälpa att han sitter i en fantastisk bil, som dom andra stallen inte är i närheten av att visa upp.

JAN LINDE

PS. Schummi mot sin 5 te raka titel med Ferrari.
Så är det bara.
Kommentera

willysson: Du ha väl rätt i de... Men Mclaren som ha högre budget än Ferrari gå de åt helvete för... Kimi kan glömma att vinna VM i år...
Kommentera

heart: tycker det är underbart med ferrari i toppen... Dom är där för att de är mycket mer kunniga och smartare än de andra... de har inga mer fördelar än de andra... Så jag tycker inte att man ska säga att det är tråkigt att de är överlägsna, utan att det är tråkigt at de andra inte inte hänger med för sin okunnighet.
Kommentera

Dream Team: De tror jag där emot att du har fel.. Sporten utvecklads ju mer då eftersom de bli grymt mycket kämnare mellan stallena.. Men Ferrari ligger tyvärr i en klass för sig...
Kommentera

heart: Hehe.. nu är ju jag av den sorten som råkar gilla Schumacher, att han trots allt genom sina fyra VM-segrar och en drös andra rekord inom F1 faktiskt bevisat att han är den bäste. Så frågar du mig så får han ju gärna fortsätta vinna.. =)
Så att det bästa för sporten skulle vara om Schumi slutar, det håller jag inte med om. Jämnare? Visst, det är möjligt, men det är ju inte så värst utvecklande för sporten..
Kommentera

Dream Team: Men du måste ju hålla me om att Scumi förstör för F1-sporten.. Om inte han skulle köra så hade de ju varit hur jämt som helst...
Kommentera

heart: Varför ska den som bevisligen är bäst sluta? Det är väl upp till övriga intressenter att skapa förutsättningar att kunna konkurrera fullt ut..
Man har ju gjort ett flertal förändringar de senaste säsongerna för att ge en viktigare roll åt föraren än till tekniken bakom bilen. Detta får nog ses som försök att stoppa Schumachers dominans, men Ferrari/Michael Scumacher har bevisat att man de senaste säsongerna stått i en klass för sig själva.
Kommentera

Poffa: 4 Grand prix då... Glömde malaysia... Jo, de ha blivit ett stort sömnpiller igen.. Om endå Schumi kunde sluta me F1, så att dom andra grababrna kan få en chans att vinna dom mé..
Kommentera

heart:

På fyra GP skall det väl vara, va? Australien, Malysia, Bahrain och så nu San Marino.

För övrigt anser jag att Formula 1 återigen har blivit något utav ett sömnpiller igen. Ingen spänning, bara varv på varv med Vroom. Nä, då är det bra mycket roligare att följa Road Racing-VM och då framför allt Moto GP.
Kommentera

Dream Team: Just nu så har jag svårt att se vem som kan utmana Michael sShumacher och Ferrari... Men Bar Honda och Renault tror jag bara kommer bli bättre och bättre.. McLarens säsong ser allt att bli en stor besvikelse.. Bara 1 poäng av Räikkönen på 3 Grand Prix...
Kommentera

Frisco: Och som vanligt är Ferrari och Michael Schumacher förnedrande överlägsna. Tävlingen innehöll ordentlig dramatik under inledningsvarvet och fight om ledarpositionen under knappa 10 varv. Efter sitt första depåstopp kunde Schumacher sedan ta över ledningen och kontrollera tillställningen och till slut vinna helt ohotad.

Är det något av de övriga teamen som på allvar kan lyfta sig under säsongen och utmana Ferrari på allvar?
Kommentera

San Marinos GP
Nu smäller det snart nere på Imolabanan i Italien. San Marinos GP. Jenson Button har pole i sin BAR-Honda. Se loppet på TV4 13.55.
Kommentera

« · 392268