Paddan: Än en gång så bli VÅR mattias Ekström ROC.
Och som vanligt kan inte Skomakaren vara en god förlorare utan "sladdar" ur i sista kurvan för att slippa få det svart på vitt i sekunder.
Apropå Ekström skulle det vara riktigt kul att se honom i en av de stora serierna för racing kan han ju. Han skulle inte göra bort sig i en F1:a tror jag.
Paddan: Visst är det smårolig tävlingsform men mest är det ju jippo. Sen att kommentatorerna inte riktigt verka vara med på allt gör det än mer "TV4 sport bevakar svensk motorsport" än seriös racing.
Salle: Du missar väl inte kvällens stora begivenhet. Race of Champions på Wembley där Mattias Ekström ska försöka försvara fjolårets vinst. Visas på Eurosport med start kl 18.00
Dream Team: Nu har dom ändrat... Texten är klippt och klistrad från artikeln som den först såg ut. Dom hade till och med länktiteln "Ferrari satsar ungt" på sportbladets förstasida ett tag.
Detta betyder att McLaren-Mercedes satsar på två relativt oerfarna förare, båda har kört Formel 1 i en säsong. Lewis Hamilton tog VM-silver medan Heikki Kovalainen slutade sjua.
- Jag och Lewis kommer säkert att fungera bra tillsammans och göra det bästa för teamet, säger Kovalainen.
Salle: Det här skulle man kanske på något sätt kunna koppla hit.
Det är kaotiskt just nu hos Spyker. Deras CEO har avgått och nu ryktas det om att man kan komma att sälja delar av, eller hela, F1-stallet. Enligt denna artikel handlar det hela dock om att företagets CEO har avgått för att han inte vill hamna i någon form av jävssituation då han är intresserad av att köpa delar av F1-stallet.
Frisco: Läser på en motorblogg att Spyker försöker att köpa Lotus som nuförtiden ägs av det indonesiska företaget Proton. Tro om detta skulle kunna öppna dörren för en återkomst av Lotus till F1-cirkusen?
För övrigt noterade jag att Spyker ändrat en del i sitt färgschema på F1-bilen, från i princip nästan enbart neonorange färg till ett färgschema där man har stora svarta eller kolfiberliknande fält för att göra bilen "bättre på bild".
Salle: Fuji Speedway. 1.5km main straight. Intressant.
The racing course at Fuji Speedway has been reborn as a 4,563m long, "Grade 1" international circuit. While maintaining its approximately 1.5km main straight, the key factor to ensure high-speed races, the latter part of the course now incorporates new advanced, technical corners. Of course, world-class safety features have also been included, such as enlarged runoff areas, improved road surfacing, etc. On April 10, 2005, Fuji Speedway wrote a new page in the history of motorsports.