Motor

Grupper · 5075 inlägg · 375 ämnen

Världsmästare 2004

« · 325221 Till forumet

Världsmästare 2004
Grattis Petter Solberg till VM titeln 2004 :-)))))))

Fy fan va roligt
Kommentera

Sv: Världsmästare 2004
Joinzzon:
Kul att höra de norska kommentatorerna, de vrålade hysteriskt mycket...trodde ett tag att de skulle tuppa av allihop....
Många repotage på den norska tvn i eftermiddag.
Kommentera

Sannes:
Ja jag kan tro det ;-)
Vi får hoppas att de kan visa det på sporten ikväll.

Vi andra fick ju lyssna på tråkmånsarna Tromark o Waldegård :-(
Warmbold körde av 2 gånger men det fattade de inte.
Att man inte kan se skillnad på att man snurrar av mittt i kurvan (1:a gången)o att man bromsar sig av rakt fram (2:a gången) är en skandal :-(
Kommentera

Joinzzon: Ja då fick man ju rätt i alla fall. Jag hoppades på Solberg och tro inte på f-n att han tar det också. Bara att bocka och buga för den store norrmannen. Han är verkligen värd detta.

Grattis Solberg. Grannen i väst. hehe
Kommentera

GuldIndianen: Ja, man få heja på sitt norska grannland =)
Kommentera

heart: Svårt när det inte finns några svenska förare att heja på :)
Kommentera

MoK:
Daniel Carlsson från Säffle .... räknar du inte honom som svensk? :-(
Kommentera

MoK: Precis, därför få det bli norskarna o finnarna :p
Kommentera

heart:

Tror de blir DTM Ekström..........han vinner svenska sen får han mersmak...i en Audi kanske,,,,,,,=))=))
Kommentera

Joinzzon: Körde han i högsta klassen med chans att vinna? Tror inte det. Men under svenska rallyt nästa år finns det väl några svenskar med om jag ej minns fel. Nån som skall dit?
Kommentera

MoK:
Nej han körde inte i WRC klassen då, utan i Junior WRC klassen. Men han skall till nästa år köra en Peugeot 206/307.
Kommentera

Roberth:
Han börjar kanske med att vinna ditt "hemma rally" ;-)
Kommentera

Joinzzon: Knon blir lite fattigt utan svenska förare. Men vi kanske syns i dom Värmländksa skogarna i februari :)
Kommentera

MoK:
Jag skickar väl en länk till, den här gången om Tobias Johansson
Kommentera

Joinzzon: Man tackar. hoppas verkligen han får ihop det för rallyt utan en svensk förare e lite trist. Härligt att han skall köra i mitt favvo stall isåfall :)
Kommentera

MoK:
Det är bara att hoppas :-)
Var precis inne på Svenska Rallyts hemsida men det var ännu så länge ont om anmälningar.
Men DC kommer i en "pegga" o sedan kommer ju "favvon" Eksström oxå, men det blir ju tyvärr i en Gr N Mitsubishi.
Kommentera

Joinzzon: Är ju bara 1.5 månad kvar typ till Rallyt så det börjar la hända saker snart. Blir 4e året jag åker upp iaf. Första året åkte jag bara med som chaffis sen fastnade man :)
Kommentera

MoK:
Jag förstår det :-)
16 eller 17 gånger har jag varit där ;-)
Kommentera

Joinzzon: Du e veteran på detta med andraord. Som tur är har vi med oss folk som vart där många år med så vi bara hakar på dom för dom vet alltid vart man skall åka och vart man ser bra :)
Kommentera

MoK:
Ja jag har blivit en sådan veteran så att jag frivilligt stod över i år.
Jag ogillar det nya systemet med sträckona.
Dels att man inte får åka vart man vill. Det vill säga att arrangörerna styr publiken till ställen där de tycker man ska stå o inte dit jag vill.
Dels upplägget att man kör samma sträckor om o om igen. Jag vill se så många sträckor så möjligt. Nu känns det som att minst halva dagen går åt att antingen serva eller att ta sig till/från service.
Rally ska avgöras i skogen o det ska vara MINST 25 sträckor.
Kommentera

Joinzzon: Har ju ingen erfarenhet vad gäller detta men håller med att det blir tajt o jobbigt när allt skall styras kors o tvärt. Skulle som du kunn ställa mej vart jag vill och se massor av sträckor på samma dag. Skall du dit nästa år då?
Kommentera

MoK:
Har inte bestämnt mig ännu. P.g.a av personliga angelägenheter skall jag åka till Skåne den veckan.
Sedan har jag som jag sa tidigare tappat lite av sugen. Håller just nu o kollar på kartan o tidsplanen.
Fredag start 06.30 målgång 19.29. På 13 timmar lyckas man få in 4 sträckor + en menlös sprint ........ :-(
Kommentera

Joinzzon: 13 timmar 4 sträckot... jo dagarna e långa där kan man säga. Vi skall helt klart upp. Vi e ca 20 man som åker faktiskt. TUng helg men skoj öven om det blir lite rally på en dag
Kommentera

Roberth:
Ja det är bara att hoppas att Daniel tar tillvara chansen.
Ska jag vara ärlig så är jag inte ett dugg nervös för att han ska lyckas med körningen, men det är ju tyvärr inte allt nuförtiden :-(
Kommentera

Joinzzon: jaha jaha kul att veta!!!
Kommentera

Roberth:
Verkar som de endast blir en svensk i WRC klassen i Svenska då Tobias Johansson inte fått ihop tillräckligt med pengar för sin Ford start. men man vet ju alldrig teamet har ju en gammal japanare i garaget som man kan använda sig av.
Kommentera

Roberth:
Vad för bilar är kvar av alla Toyotor o Evo 6:or o 7:or?

En Evo 7:a har Patrik Carlsson köpt o den senaste Toyotan har Mats Thorzellius köpt.
Finns den första Toyotan (som Tobias körde i år) kvar + den ena evo 7:an?
Kommentera

Joinzzon:
Tror att Olsbergs endast har den silvriga WRC Corollan kvar, men ja vet inte riktigt, möjligt att dom har nån grupp N evo kvar då de lutar åt att "Tobbe" kommer köra några sådanna tävlingar i år .
Kommentera

Roberth:
Nej den silvriga var den nyaste av de 2. Det var den som Rådis körde med. Den är såld till Mats Thorzellius, men den vita som Tobias körde med vet jag inte var den är.

Läste i IB idag att det åtminstone står en Evo 4 i garaget.
Kommentera

Joinzzon:

Men då har dom kvar den gammla då. för man ska inte bli förvånad om Rådis, Tobbe eller Daniel rattar den i sommar har ja läst.
Kommentera

Roberth:

Knappast en Svensk VM seger 2004, nordisk JA ! Tippar Finland eller Norge ..
Kommentera

MrAce:
Skulle ju vara en bedrift då ingen svensk kör hela VM serien.
Kommentera

Roberth: När skall dom få fram en svensk som kan och får köra hela VM serien då? Saknas något där kan man säga.
Kommentera

MoK:
Som jag skrev tidigare. Daniel Carlsson skall köra 8 tävlingar i en 206:a för Bozian racing. Svenska, finska o RAC rallyt är de tävlingar son är spikade.
Kommentera

« · 325221