NHL

14644 inlägg · 804 ämnen

Forum

« · 2707951 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: Jag brukar se på V sport Vinter (har tele 2 play) och de kör med amerikanska kommentatorer. Tycker det ger bäst känsla att lyssna på dem - de har inlevelse.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rangers vinner i OT, Wennberg på styrning framför mål.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Jag vet, det är helt sjukt! Snacka om jackpot för Detroit respektive Rangers.

Varför Viaplay ska ha någon egen kass kommentator kan jag inte förstå, kör med dom amerikanska istället!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: Både Henrik Zetterberg och Henrik Lundqvist valdes i sjunderundan, bland dom sista spelarna i sina drafter.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: ” Skapliga namn som gick det året
Länkar:
Elite Prospects - NHL Entry Draft 2014”

Det är kul att gå igenom dom gamla drafterna ibland för att se hur det gick. Det finns ju ett par rediga floppar i första rundan som Michael Dal Colle och Jake Virtanen som gick som 5:a respektive 6:a. Hoppar vi ner till 2:a rundan så valdes Julius Bergman som 46:a medan Brandon Montour valdes som 55:a. Bergman är en medioker back på HA nivå, medan Montour är toppback i Florida.

Brayden Point som 79:à och Forsling som 126:a!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: en push av Panthers och helt plötsligt står det 4-4!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Rangers har alltså gjort 5 BP mål bara i slutspelet. Det är jäkligt imponerande!

Resten av lagen i slutspelet har gjort 7 sammanlagt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Boxplaymål !!! 4-2
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Goodrow med en ruggig slägga i BP, 4-2 Rangers
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Vi har en tvåa på Rangers redan. Men vi kan en ev. major penalty på Trouba för Rangers. Vilket inte sker. Men 2+2 på Rangers som gör mål i boxplay!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Mål direkt jag börjar titta, 3-2 till Rangers- Lafreniere
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Lafrenière gör ett magiskt mål. Sitt andra för kvällen och Rangers leder på nytt, 2-3!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa: Tjeckerna vann nyss. 2-0. Då slår man över till NHL, 2-2 ser jag att det är nu när jag börjar titta på NHL matchen. Lyx att se två matcher efter varandra av hög kvalitet
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: hoppas lite på Schweiz men gråter inte om Tjeckerna vinner hemma, mysig stämning i en av världens härligaste städer PRAG
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: På tal om Pastrnak. Hans första poäng i VM just nu vinnarmålet!

Heellt galna tjeckiska fans, underbart!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Pastrnak som nummer 25

Sjukt haha
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Jävlar vilka namn! Joonas Lyytinen gick i femte rundan av Nashville!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Skapliga namn som gick det året
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Han är i sitt livs form, lite kul att han draftades som 2a och Draisaitl som nummer 3 samma år, Ekblad gick först ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: 2-2 Florida. Sam Reinhart i pp igen!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Rangers 1-1, 07.17, Lafrenière. Rangers 1-2, Goodrow, 08.00. Det går fort i hockey!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Hade varit riktigt roligt om vi får en final mellan Oilers och Rangers
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Florida - Rangers, match 3. Kan Panthers bära pressen att vinna på hemmaplan och fortsätta ha en match upp på Rangers? Det återstår att se. Snart jävlar kör vi!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Håller med Jan-Erik här. Oilers ägde första perioden där Oettinger räddade Dallas. Efter det så jämnade matchen ut sig och kunde egentligen gått åt båda hållen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :

Ok för av höjdpunkterna att döma var det mycket mer farliga målchanser för hemmalaget som de hade klippt ihop men jag litar på dig 😁
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: verkligen inte, jämn match men bra försvarsspel där backar blockerade skott innan de gick på mål. Hade Oilers fått utdelning i första perioden när de ett tag hade 15-3 i skott så...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge:

Vaknade precis och såg höjdpunkter från matchen på Viaplay

Verkar ha varit 1 lag på banan och Skinner räddade oilers från storförlust?

Korrekt? 😒
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : 3-1, tog målisen vid helt fel tillfälle, inte kontroll på pucken över huvud taget. Märkligt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : 3-1, tom kasse.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : 2-1 nu tiil Dallas men kan inte klaga Edmonton spelar bra, Dallas blockerat 20 skott
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Grym styrning av Marchment, 2-1 Dallas!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Jag håller med, men Oilers är rätt intensiva framför Oettinger. Krävs nog vinst för Dallas idag för att ha en chans i serien. Svårt att se dom vinna 4 av 5.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: intensivt tempo, känns inte som en 1-1 match. Men snabba tempot gör att målisen ofta har fri sikt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Nä, helt riktigt. Med Skinner i buren kan man aldrig vara säker. Måste var NHLs sämsta 1:a målvakt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: JA men Dallas får lite tryck sista minuten och med Skinner i mål är Edmonton aldrig säker...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Jo, som Brynäsare hoppas man ju det. Skulle gärna se Djoos-Benn i 1:a backpar.

Verkar bli en jobbig kväll för Dallas. Man har skjutit 3 skott på hemmaplan efter drygt 15 min.. Oettinger håller kvar Dallas i matchen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: Han kanske kan komma på artistkontrakt i oktober om de vill föda i Amerika?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : ” Blir Benn kvar i Brynäs?”

Tveksamt på den tyvärr. Jordie och hans fru ska ha sitt 3:e barn i september så misstänker att om han fortsätter spela så blir det något på hemmaplan.

Men man hoppas ju att Alcén och Scott kan övertala honom. Barnet är ju tillverkat i Gävle så då borde det inleda sin uppväxt där också 🙂
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : WoW 1-1 snabb replik, 2 mål på 4 skott. Ägnas inte massa tid åt målrepriser utan matchen igång direkt, snabbt tempo!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Nej 1-0 Dallas...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Nu är nationalsången avklarad och matchen startar, stod 0200 i Aftonbladet men dröjde 15 min extra...

Skinner hällde fullt med vatten på sig så hoppas han är pigg i målet
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:
Jamie Benn i Dallas kan ju få lie tips från brorsan i Brynäs hur man vinner matcher. Det var ni duktiga på i år. Blir Benn kvar i Brynäs?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Haha, jag tänkte tvärtom! Att Dallas kvitterar i natt och sen går ifrån till 3-1 i matcher på ren vilja efter att ha inlett svagt i bägge serierna innan.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Byss: Tror det blir sudden inatt igen. Hur som helst så räcker det ju för Edmonton att vinna hemmamatcherna nu för att gå vidare så risk att de inte är helt påkopplade i natt. Tror på Dallas i natt men sedan två raka för Edmonton.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Byss: Tror Dallas kvitterar i natt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Jaha! Nu har jag repat mig någorlunda efter canucks utgång, då bestämmer sig Sverige för att vika ner sig totalt mot Tjeckien.. inte lätt just nu..

Men tror ni Oilers kan plocka en till vinst inatt eller är Dallas för revansch sugna för att ge ner sig?

Tror det kan bli en riktigt tuff matchserie!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Seger till Rangers efter sudden. Större puckinnehav men de ska ju göra mål också.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Canes erkänt duktige GM Waddell kliver av som GM. Eric Tulsky tar tillfälligt över.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Mycket rolig kuriosa: Tydligen har 44(!) raka SC-finaler haft en fd. lagkamrat till Jaromir Jagr i något av lagen. Traditionen fortsätter även i år, då var och ett av lagen i semifinalerna innehåller en fd. lagkamrat till Jagr.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Draisaitl alltså… karln slutar aldrig imponera
Kommentera

« · 2707951 · »