NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1180763 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
Bissett19: För mig är detta mitt Sundin minne. Den kraft och dynamik han hade i sitt agerande.
Kommentera

spud:

Otroligt fin karriär han har haft.
Minns detta och får ståpäls fortfarande.
Kommentera

spud:

Ja verkligen , han kommer enligt mig och vara en av de största i svensk hockey.

Kommentera

Bissett19 Journalist uppbåd och sliten t-shirt.. hehe.

Han la av. Fin karriär slut.
Kommentera

Wayne Gresky:

Wennerholm i sliten T-shirt.
Kommentera

spud: I väntan på Masse, vilka sportjournalister känner vi igen i publiken?
Kommentera

qslig: Jodå, men det tragiska är att det FAKTISKT skulle kunna handlat om poker, därav klargörandet.
Kommentera

Wayne Gresky: Sarkasmen gick visst inte fram.
Kommentera

spud: Här är ett exempel på en presskonferens som berättar om sin framtid. Och inte om han ska sluta eller fortsätta.
Kommentera

Wayne Gresky: En person som ska fortsätta han har inte denna frågeställning, "- Han kommer att berätta om han fortsätter att spela ishockey eller inte, säger Sundins agent Claes Elefalk"

Han berättar om sina framtidsplaner.

Skulle bli väldigt förvånad om han fortsätter.
Kommentera

spud: Han skall väl berätta om en pokerturnering han skall vara med i, beskedet om ev. spel i NHL dröjer.
Kommentera

Mitt lag vann ännu en träningsmatch... 5-2 mot Detroit! Nu kan ni nog räkna ut vilka jag håller på!
Kommentera

Hence: Hmm.... Random
Kommentera

Random: Vilket är ditt lag?
Kommentera

Jag såg att mitt lag vann en träningsmatch =) Härligt!
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker att Mats ska lägga av om han inte vill spela mer. Har han inget sug att spela så är det bättre att låta bli. Killen är trots allt 38 år. Skulle han drabbas av en akut vilja att spela hockey framåt våren så är det ju bara att göra comeback.
Kommentera

Skall man tro på det här eller skall man vänta med att sörja, det får inte vara sant. Sudden har mer och ge.
Kommentera

Poffa:

Glidande var det kanske. Har lite dålig koll på honom för övrigt men han måste vara bättre än Timrås senaste kanonvärvning från leksand iaf :)

Kommentera

mattias - 74: Utedass, helt klart. Men var det inte glidande utedass? Äääh, jag minns inte. Han hade i alla fall ingenting till övers för Hatcher.
Kommentera

JimmyH:

Var det inte Wikegård som kallade Hatcher för " Ett rullande utedass " ?

Kommentera

Dream Team: Själv så minns jag hur svenska kommentatorer skrattade ut honom på ett VM i ung ålder. Cirkeln slöts i det hänseendet då en svensk expertkommentator återigen vid OS 2006 kallade honom för det glidande utedasset.

Derian blev dock trots att han inte kunde matcha sin brors offensiva skicklighet en väldigt bra hockeyspelare som dels var grymt viktig för USA när de vann World Cup och dels som den första amerikanska kaptenen fick lyfta Stanley Cup i sin absoluta prime som spelare.

Det "nya NHL" har dock inte varit jättesnäll mot spelare av Derians kaliber även om jag tycker att han acklimatiserat sig skapligt under sin sista matcher 07/08. Däremot så var den dyra värvningen av honom och Mike Rathje en stor anledning till att Bobby Clarke fick sluta som GM i Philadelphia.
Kommentera

Dragan 2k: Första gången jag såg Derian Hatcher i spel var i World Cup -96. Redan på den tiden var han ju långsammare än en snigel. Eller inte långsam, men mest bara stor och allmänt orörlig. Skönt då för de som nu håller på Flyers att han lägger ner.
Kommentera

Prisa Gud. Äntligen har det skett.

Året räddat.

Kommentera

ante08: nån som vet vilket datum draften är i år.
Kommentera

mattias - 74:

Personlig favorit?
Att se Kapanen inte ens veta på vilken planet han är,känns jävligt otäckt faktiskt.
Det kunde ha slutat riktigt illa.

Kommentera

Wayne Gresky:

Jag tycker inte den där tacklingen är oschysst.

Kommentera

mattias - 74: Varför gillar du hopptacklingar som ger huvudskador? Var det inte du som var upprörd över tacklingen på Niemi? Den var bra mycket renare än Tuckers.
Kommentera

mattias - 74:

Otäckt.
Kommentera

Tycker det postas för lite tacklingar i den här boken.

Här kommer en personlig favorit

http://www.youtube.com/watch?v=M_aq3WlwPJM

Kommentera

Paddan: Inget ont om Paint! Jag råkar veta att rätt stort antal människor nyligen införskaffat en t-shirt skapad i detta program. :)
Kommentera

Så vill en grupp investerare köpa upp Phoenix Coyotes, flytta laget till Toronto och starta det nya NHL-laget Toronto Legacy. Med tanke på de omsorgsfullt valda klubbfärgerna och den fina loggan som måste tagit en tioåring fem minuter att skapa i Paint så blir det säkert en succé, eller nåt.
Kommentera

Peter Zezel finns ej längre med oss.
Kommentera

mattias - 74:

PLAYOFF WINNING STREAKS

Longest playoff winning streak
14 Pittsburgh Penguins, 1992-93
12 Edmonton Oilers, 1984-85

Most consecutive wins, one team, one playoff year
11 Chicago Blackhawks, 1992
Pittsburgh Penguins, 1992
Montreal Canadians, 1993

PLAYOFF LOSING STREAKS

Longest playoff losing streak
16 Chicago Blackhawks, 1975-80
14 Los Angeles Kings, 1993-2001
12 Toronto Maple Leafs, 1979-83
Kommentera

Nån som vet vilket lag som har rekordet i antalet segrar i följd i ett NHL slutspel ? Vancouver, Detroit och Boston står på 5 raka nu.
Kommentera

Wayne Gresky:
kl 21 ikväll smäller det
Kommentera

WarhawK: 7,5 h kvar nu eller?
Kommentera

Wayne Gresky:
jo dom har säkert försökt kränga dom men antagligen begärt på tok för mycket för spelare som robert , satan och morrison , resten av namnen tror jag dom inte försökt bytt bort utan mest vill dumpa för spara lite lön

3:e-4:e val skulle säkert kunnat få för dom andra sen går det ju chans blir nått eller göra nå paket deal försöka förbättra laget med istället , men troligtvis har dom trott kunnat få 1:a val för spelarna eftersom dom har höga löner .. för vissa GM verkar ju tro bara för dom dyra är dom automatiskt bra spelare
Kommentera

WarhawK: Gissningsvis har GM försökt kränga dessa killar utan intresse. Det handlar ju om i vissa fall rätt dyra killar som underpresterar. Mest spännande är att se vad Pens hittar på.
Kommentera

henkaaa:
Nu verkar lagen börja försöka dumpa löner när ett par spelare placerats på waiver nu dessa är : Miroslav Satan , Brendan Morrisan , Gary Roberts , Brenden Bell , Aaron Voros , Eric Reitz , Eric Perrin , Craig Adams och Jon Sim

Det konstiga är väll att vissa av dessa spelare kanske skulle kunna bringa in draftval i utbyte vid deadlinen nu även om det inte höga val kan det ju endå hjälpa till med bredden i farmen om inte annat , och vissa höga draftval överraskar ju och blir riktigt bra NHL spelare
Kommentera

MarcusElving:

Jag såg och njöt
Kommentera

Washington-Colorado 01.00 ! :D Någon mer än jag som ska titta?
Kommentera

Paddan:

Såg presskonferensen när de presenterade samtliga tröjor, so I'm way ahead of ya! :-P
Kommentera

henkaaa: Det där är en av fyra historiska tröjdesigner som Habs valt ut för sitt hundraårsfirande under så kallade Centennial Nights.

ourhistory.canadiens.com/season/1912-1913

www.icethetics.info/archive/2008/9/24/habs-announce-plans-for-centennial.html
Kommentera

Bissett19:

Märk väl att tröjorna endast är ett sätt att hedra lagets ursprung. Fula, eller inte så är det ju ändå lite fränt att visa upp att klubben faktiskt spelat i sådana dräkter en gång i tiden... :-P
Kommentera

Bissett19: Ja, fyfan! det sticker i ögonen när man kollar på spelarna!! GB-gubben är en bra jämförelse :D
Kommentera

« · 1180763 · »