NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1357161 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
Lite tankar om tacklingar mot huvudet.
Kommentera

Så vill jag anmäla en lika som bär: Eric Staal och Kelvin Fletcher som spelar Andy Sugden i Hem till Gården
Kommentera

Någon fyller 50 om ett par dagar.
Kommentera

Bissett19: När fan ska de lära sig att hockey ska spelas inomhus!
Kommentera

NuMo:

Och kvällens höjdpunkt Winterclassic mellan Pens och Caps är framflyttad från 19.00 till 02.00 pga dåligt väder i Pittsburgh.
Kommentera

Dallas - Vancouver

Har en stream www.directon.tv/channels/549/ men den är inte mycket att hänga i julgraen. Halvdålig kvlite.

Andra förslag?

0-4 efter en perre
Kommentera

Bissett19: Riktigt intressant! :D
Kommentera

Bissett19: Tack för tipset! Detta blir perfekt till eftermiddagskaffet. Hoppas det kommer fler såna här dokumentärer fast med något väst-lag.
Kommentera

Ni har väl inte missat denna dokumentärserie från HBO där man får bra inblick i både Caps och Penguins hockeyliv.
Mycket intressant.
Kommentera

Bissett19: Jag tittade lite på den och han såg ju inte ut som solskenet själv då dom låg under med 2-0 iaf :)
Kommentera

Olle:

Lär vara en lättad Bruce Boudreau i Caps,deras förlustsvit stannade vid åtta raka.
Caps slog precis Ottawa på bortais.

Blytung seger.
Kommentera

Hett tips! Hawks - Red Wings börjar nu. Det blir förhoppningsvis en fin match trots en del skador.
Kommentera

Årets sjukaste mål!

Snacka om tillfälligheter...

Kommentera

"Welcome to the big leauge Lajnus Ooomark"
www.youtube.com/watch?v=8b2AEJjFC_4
Kommentera

Roberto Luongo, The Poet:

www.youtube.com/watch?v=Wj5FUeHibqo

ASG!

Kommentera

Vilken tid är New York derbyt?
Kommentera

Så skulle jag vilja hedra Pat Burns som gått bort i cancer. Den stenhårde ledaren förlorade till slut fighten mot sjukdomen.
Kommentera

Olle:

Ja snacka om galen match,Tampa gjorde 8-7 sex minuter in på tredje,sen tog målorgien slut;)
Kommentera

...så pågår NHL's kanske sjukaste match i modern tid. Flyers - Lightning står, efter två perioder, 7-7 (!)

Stamkos har redan 3+2 i matchen och befäster sin ledning i poängtoppen rätt rejält efter denna match får man anta. 19 mål på lika många matcher, ganska imponerande kille.
Kommentera

Gör som jag och Bjurman... Rösta in Hank!
Kommentera

Hence: Han slapp bestraffning iaf.
Kommentera

Olle: Inte så stabil i hjärnbarken den pojken...
Kommentera

Wayne Gresky: Från NHL.com:

"Avery wasn't available for comment after the game, but Peckham and Fraser called Avery's shot on Smid a sucker punch.

"I just watched my teammate ask a guy to fight," Peckham said. "Avery said 'No, no next shift.' And as soon as Smider turned around, he sucker punched him. He skated by our bench laughing. I definitely made a mistake and went a little wonky, but we're family and sometimes you have to make a stand for yourself."

"It was a sucker punch," Fraser said. "I think he had his chance, fair and square, 1-on-1 with (Smid). I could hear (Smid) with my own ears. 'Let's go, let's go.' Hey, if you don't want to fight, that's fine. You don't have to fight. But you can't punch the guy after you've already said no."

Edit: Avery avböjde att kommentera det hela...föga förvånande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Finns det någon ljudupptagning eller var har du fått Averys uttalande ifrån?
Kommentera

Och här har vi de nominerade till all star-matchen.
Kommentera

Poffa:

OK då är jag med.. ! Missuppfattade dig en aning där, igen :)
Kommentera

mattias - 74: Vem har påstått att det är tackligen? Det är Averys fula påhopp på Smid, när han först säger att han inte tänker slåss och sedan, när Smid vänder upp blicken mot spelet, blir påhoppad och sänkt av Avery.

Ungefär 3:45 in klippet.

Kommentera

Poffa:

Om det är denna tackling så tycker iaf inte jag att den ser så farlig ut och jag är trots allt Oilers fan.

www.youtube.com/watch?v=75YJ5jOHgxY
Kommentera

Bissett19:

Du kan väl länka den om du har den, hur svårt är det liksom :)
Kommentera

mattias - 74:

Hur svårt kan det vara att leta upp klippet på Youtube?
Den finns där,jag tänker inte länka åt dej slöfock;))
Kommentera

Poffa:

Finns det en länk på vad han gjorde? Jag kollade lite till och från igår men missade det som du pratar om.
Kommentera

Poffa: Ja jag försvarar absolut inte Avery, han är vidrig. Man förstår ju att oilersspelarna markerar efteråt. Synd att inte Stortini hann plocka honom innan Avery gick ut. Men som sagt, jag skulle nog inte ha vänt ryggen åt Avery i det där läget.
Kommentera

Olle: Smid försöker nog inte söka en fight. Han är ingen sådan spelare och att han då skulle ge sig på Avery är inte troligt. Avery "lurar" Smid genom att låtsas vara på väg därifrån och när då Smid vänder upp blicken mot spelet så går Avery till attack.

Riktigt jävla fegt, riktigt jävla fult. Det saknas mer än en indian i Averys kanot.

Kommentera

Poffa: Såg hela grejen. Tycker att samtidigt så får Smid vara lite bättre beredd där, som du säger så är det ju NHLs fegaste spelare han försöker locka till en fight.

Edit: Det var inte riktigt vad du sa men sak samma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sean Avery, NHL:s största idiot och en spelare som borde genomgå en stor rättspsykiatrisk undersökning, skämmer ut sig återigen.

Kan ingen jävel plocka honom med ett järnrör?

Kommentera

Bissett19: Ännu bättre förr!

www.youtube.com/watch?v=6ef1YVXM9IU
Kommentera

Olle:

"Rick Rypien attacks Wild fan"
www.youtube.com/watch?v=j68uLckHByw
Kommentera

mattias - 74: Lindbäck gjorde tydligen en hyfsad match mot St. Louis i natt också.

Någon som har några heta tips inför nattens omgång?
Kommentera

Hence:

Gustafsson var  jävligt bra :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Riktigt skön stöld av Lönnlöven på bortaplan i natt. Man lyckas blixtra till framåt fem-sex gånger och sätter fyra av de chanserna. Gustavsson stabil när det hettade till bakåt. Pens behöver få tillbaka Staal och Orpik. Trodde inte att man var så beroende av två spelare.
Kommentera

WarhawK:

Härlig inledning av Oilers 7 - 2 i målskliinad och full pott på 2 matcher. Hall gjorde sin första poäng i natt och Khabulin har svarat för 2 kanoninsatser i målet.. Kul.
Kommentera

Projta:
7 Oktober
Kommentera

När börjar NHL serien ?
någon som vet här inne kanske =)
Kommentera

Fortsätter på gårdagens tema med tränings matcher och inblandade svenskar

Ritola fick 1 ass när Wings åkte på stryk av pingvinerna

Marcus Johansson skrapade ihop 2 ass för Caps i segern mot Columbus

Steen gjorde mål för Blues i vinsten mot Wild

Daniel Sedin gjorde mål framspelad av brorsan sin och Edler i fölusten mot Edmonton
Kommentera

Så nu har träningsmatcherna dragit igång där igår och var en del svenskar som varit igång framför allt några målvakter , Lehner höll nollan för Ottawa spelade hela matchen medans ex Brynäsarna Läck och Markström spelade halva matchen för Canucks respektive Florida Läck räddade 16 av 17 skott och Markan 17 av 17 även Jonas Gustavsson spelade halva matchen för Toronto och räddade 16 av 18 skott

Fredrik Pettersson gjorde 1+1 för Atlanta

Tallinder och Alexander Urbom svarade för 2 ass var för sitt Devils

Patrik Berglund gjorde 1 mål i numerärt underläge vilket var Blues enda mål i 3-1 förlusten

Harju spelade fram Öhlund på ett av Tampas mål

Backlund gjorde även han mål i nummerärt underläge när Calgary vann mot Edmonton
Kommentera

« · 1357161 · »