Dragan 2k: Man börjar ju undra ifall klubbledningen verkligen menar allvar, eller om de tänkt undersöka hur lång tid det tar innan folket genomskådar bluffen och inser att klubbledningen egentligen använder samma tärningar som den svenska Disciplinnämnden när man beslutar vilka spelare man ska värva och hur mycket de ska få i lön.
Fast som Avs-supporter så är jag ganska nöjd ändå...
Stackars Tim Thomas, måste vara jobbigt att stå i mål efter en sejour hos huvudkrymparna...
Det här med lönetaket verkar vara komplicerat och något som tydligen ställde till det för Kings när man valde att kalla upp en av deras minorleaguemålvakter, när Mathieu Garon blev skadad, istället för LaBarbera. Problemet stavas envägskontrakt och waivers.
"The way the rules are, if we call him up it adds to our [salary] cap. Someone will claim him and we pay half the salary."
As the line of questioning continued, the coach grew considerably more upset.
"Phrase it right. It's not going to change. Look around the league. Who are half the players getting hurt? Goaltenders. Who are half the players picked up [on waivers]? Goaltenders…. The Ducks tried and lost their guy. "
Det hade ju varit intressant att sitta uppe och se Canadiens - Sabres klockan två, men jag tror att jag får avstå.
...och Marchants andra mål för kvällen betyder 4-2 i öppet mål med dryga 20 sekunder kvar att spela.
Så var då matchen slut.
Gidde: Det står FSN Prime Ticket uppe i det högra hörnet ;)
Nä, Poffa har nog rätt...
I länken finns information om de gånger NHL-lag tidigare har spelat i Europa (och Japan).