NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 843927 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
"The National Hockey League announced today the Anaheim Ducks and Los Angeles Kings will open the 2007-08 NHL regular season in London, England at Europe's most state-of-the art entertainment venue, the O2 Arena."

I länken finns information om de gånger NHL-lag tidigare har spelat i Europa (och Japan).
Kommentera

Så är det inte särskilt ofta man ser denna typ av fighter. Ray Emery, med ett leende på läpparna, mot Andrew Peters.
Kommentera

Salle: Japp, det var ett väldigt hårt o rakt skott flyers spelaren fick på mot lunkans axel/nyckelben, såg rätt så otäckt ut, likaså det som hände med shanahan.
Kommentera

Så är denna rubriken en klockis

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1003255,00.html]"Lundqvist träffad av slagskott – föll ihop på isen:"[/url]

Tufft att vara målis idag...
Kommentera

Gidde: Ja det där förbryllade mig lite också innan jag såg hur det låg till.
Kommentera

..så såg jag nu först att Gunnars NHL-blogg på Expressen bytt adress.

Kanske inte så svårt att hitta till om man går via Expressen, men har man den i favoriter så hjälper ju inte det, speciellt inte när det inte finns någon ny referens från den gamla bloggen, eller ett inlägg som talar om att han flyttat. Blev lite förvånad när det inte skrivits i den gamla på 9 dagar, trots alla rykten om Foppa.
Kommentera

Är det jag som är helt kokkobaia i huvudet eller ska inte NASN visa Detroit - St.Louis nu? Är ju bara nån jäkla baseball. Stod på tvmatchen.se att det skulle vara hockey och även på NASNs hemsida står det att den matchen visas ju nu. Men inte på min tv iaf.
Kommentera

LA Kings: Tackar! Då var det ändå bättre än jag minndes från då jag kollade upp det. Måste stirrat mig blind på Briere, Drury, Spacek och Numminen.
Kommentera

Deas:
Kollade upp det för att jag blev lite nyfiken. Och tittar man i toppen av Sabres interna poängliga (för att bara ta något) så är följande draftade av Sabres:

2:an Afinogenov (draftad 1997)
3:an Vanek (2003)
5:an Pominville (2001)
6:an Roy (2001)
7:an Kotalik (1998)
8:an Campbell (1997)
10:an Gaustad (2000)

Dessutom är också följande också draftade av Sabres:
Kalinin (1998)
Novotny (2001)
Paille (2002)
Tallinder (1997)
Stafford (2004)
Peters (1998)
Miller (1999)
Biron (1995)

Paetsch är ej draftad av Sabres men spelade sina första NHL-matcher i Sabres så han har dem som sin "entry club" i NHL.

Totalt 23 spelare har spelat 15 eller fler matcher för Sabres i år och av dessa är 15 stycken draftade av Sabres och ytterligare en har Sabres som "Entry-club" i NHL. Bara 7 är värvade "etablerade" spelare (Briere, Drury, Hecht, Spacek, Numminen, Lydman och Mair varav Mair har varit en "på-gränsen-till-NHL"-spelare i alla sina klubbar). Ganska imponerande siffor!
Kommentera

LA Kings: Ja de har relativt många i truppen som de draftat själva. Inte så många som jag trodde dock då jag kollade upp det. Minns inte exakta antalet nu tyvärr :/
Kommentera

Deas: Japp! Men det som är kul med Sabres är att större delen av truppen är yngre spelare som slussats in i NHL via Sabres farmarlag Rochester. För med NHL-mått mätt är det väl så man kan sägas satsa på "egna" produkter.
Kommentera

LA Kings: Ja, det har han (Ruff) ju tidigare visat. Numera är materialet helt ok dock =)
Kommentera

Deas: Absolut! :)

Härligt att NHL:s fulaste spelare finns i mitt favoritlag - Kings. ;-)

Had varit kul med motsvarande undersökning angående elitserien. Undrar vilken coach spelarna i elitserien rankar högst? (I NHL så är jag helt överrens med spelarna - Lindy Ruff är i mitt tycke den som kan göra mest med sämst material).
Kommentera

Rolig läsning på länktipset.

Dock bara 20%igt 'valdeltagande'
Kommentera

2 spelare upplockade på waivers först Jeff Cowan som canucks plockade av LA kings , sen Dimitry Afanasenkov som Flyers plockade ifrån tampa

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=190238&hubname=nhl

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=190239&hubname=nhl
Kommentera

Paddan: Haha. Visst är det skumt. Kom ihåg Krigshammaren nämnde det så blev man helt paff. Snacka om att köra runt i cirklar.

Warhawk: Tycker det är roligt att Rangers kommit igång igen. Var lite av en pina förut att se dyra ointresserade superstjärnor som levde det glade livet i NY.
Kommentera

Dragan 2k:
Jag som Rangers supporter tycker det skönt nå lag tagit över titeln som klubben där spelarna drar bara inkassera lönen av Rangers ju och en klubb som inte lyckas vidare med sina trades / signingar , sen att klubben en divisions rival gör ju inte saken sämre
Kommentera

Dragan 2k: Det jag fortfarande har svårt att förstå är hur man ena sekunden i princip tvingar iväg Bobby Clarke från positionen som General Manager, även om han officiellt avgick själv, och i nästa sekund återanställer man honom som Senior Vice President med player development som det stora ansvaret.
Kommentera

Paddan: Jag är inte heller någon fan av Philadelphia direkt. Kollade väl lite mer på Philly matcherna efter att Forsberg började spela där. Men som du säger den klubbledningen verkar vara allt annat än kompetent.

Intressantast var att höra Detroits svenska scout i Canal Plus för ett tag sedan som berättade om att en av de första grejorna som fixades i samband med de nya reglerna var att lösa ut Hatcher fortare än kvickt varvid Philadelphia öppnade plånboken och signade honom på fem år och en monsterlön.
Kommentera

Dragan 2k: Man börjar ju undra ifall klubbledningen verkligen menar allvar, eller om de tänkt undersöka hur lång tid det tar innan folket genomskådar bluffen och inser att klubbledningen egentligen använder samma tärningar som den svenska Disciplinnämnden när man beslutar vilka spelare man ska värva och hur mycket de ska få i lön.

Fast som Avs-supporter så är jag ganska nöjd ändå...

Kommentera

Paddan: De är nästan obeskrivligt dåliga Philadelphia. Fast oavsett hur dåliga man tycker de är är det ingenting i jämförelse hur dålig Hatcher är. Snacka om waste of space på en hockeyrink men han skrattar väl hela vägen till banken.
Kommentera

Gidde: Då har Flyers förankrat sig än mer i botten av NHL när man alldeles nyss förlorade med 6-3 mot Ottawa.
Kommentera

Paddan:

ASG!

Där var du fyndig!!!
Kommentera

Stackars Tim Thomas, måste vara jobbigt att stå i mål efter en sejour hos huvudkrymparna...

Kommentera

Dared: Har sett någon match och då har Zäta varit helt ok, en hel del fina passningar som inte medspelarna lyckats göra mål på. Tror nog han saknar en naturlig målskytt vid sin sida för han är ju i första hand en playmaker ändå. Även fast han skjuter mest av alla i Detroit :) kan även notera att han är sämste tekaren med runt 50%
Kommentera

Dared: Detroit är 15-7-4 och hade nyligen 9 raka segrar. En helt ok första fjärdedel av säsongen ändå =)

Z har kanske varit hämmad av den där handskadan trots allt?
Kommentera

Dared:
Jo Shannahan gick ju till Rangers och deras kapten sedan lång tid tillbaka la ju av oxå .. tror omställningen av tappa dessa ledare vart ganska stor , sen märks ju förlusten av en målskytt av rang oxå om man säger så
Kommentera

WarhawK:

Ok!

Kanske Detroit insett också att det är slutspelet man ska vara bra i... Inte vinna grundserien med 500 poäng. Men rent generellt har väl flera storklubbar tvingats banta sina lag tack vare lönetaket. Går ett lag bra tvingas de släppa bra spelare kommande säsong pg.a att priset stiger.
Kommentera

Dared:
Han har väll inte direkt glänst nå denna säsongen , men har kommit igång lite efter en riktigt trög start .. sen anser jag att Detroit ligger ungefär där man kunde förvänta sig dom med tanke på tappade 2 av lagets största ledargestalter inför denna säsongen varav den ena av dom var en 40+ målgörare förra säsongen
Kommentera

Röda Tallen:

Hahaha
Kommentera

Dared: Det är svårt när man bara åker runt och tänker på Emma Andersson hela tiden.
Han skulle aldrig gjort slut med den andra tjejen.
Kommentera

Är det nån som har koll på hur det går för Zäta i DET? Har ju inte gjort så många poäng i år som ifjol, å andra sidan har ju hela DET haft en tung säsongsinledning. Nu börjar det ju röra på sig lite, men hur har det gått spelmässigt för Zäta egentligen? Nån med koll?
Kommentera

yaqop:

Jo men man kan ju inte få allt här i världen som bekant :-)
Kommentera

mattias - 74:

Skulle själv gärna haft NASN, 6h NHL per dygn är inte helt fel.
Kommentera

yaqop:

Ok det har man ju inte då men man får vara nöjd med några matcher i veckan !
Kommentera

mattias - 74:

Du behöver Canal Digital via parabol, och deras familjepaket.
Kommentera

Paddan:

Vet du hur man får den där Kanalen NASN där de visar Matcher varje natt i princip ??

Har bara Canal + sport 1 och 2 !!
Kommentera

Det här med lönetaket verkar vara komplicerat och något som tydligen ställde till det för Kings när man valde att kalla upp en av deras minorleaguemålvakter, när Mathieu Garon blev skadad, istället för LaBarbera. Problemet stavas envägskontrakt och waivers.

"The way the rules are, if we call him up it adds to our [salary] cap. Someone will claim him and we pay half the salary."

As the line of questioning continued, the coach grew considerably more upset.

"Phrase it right. It's not going to change. Look around the league. Who are half the players getting hurt? Goaltenders. Who are half the players picked up [on waivers]? Goaltenders…. The Ducks tried and lost their guy. "

Kommentera

Hawerchuk:

Flyers vann över Montreal i natt med 4-2. Inga poäng av Foppa men karln spelade ändå dryga 18 min, bara att han är med och kämpar tror jag oroar alla motståndare. Nu ser man på honom att han har ont och alla vet att han är skadad, så man sitter och är rädd för att någon ska tackla honom, och förvärra läget.

I sista perioden kämpade hela laget och målvakten Niittymaki hade en av sina bättre matcher. Möjligt är kanske också att Montreal lite underskattade Flyers.
Kommentera

AD: Man blir aldrig trött att läsa om Sveriges bästa spelare genom tiderna.
Kommentera

Foppa gjorde ännu en gång succé igår natt... Snart blir nog till och med MoDo fansen trött på att läsa om hans bravader...

PS: den som tyckte att det var jobbigt att läsa om knutby morder och Helge Fossmo i Aftonbladet borde nog kolla in länken..
Kommentera

Paddan: Nej jag ser hellre en tidigare  mtach med Capitals mot Leafs......
Kommentera

Det hade ju varit intressant att sitta uppe och se Canadiens - Sabres klockan två, men jag tror att jag får avstå.

Kommentera

...och Marchants andra mål för kvällen betyder 4-2 i öppet mål med dryga 20 sekunder kvar att spela.

Så var då matchen slut.

Kommentera

Poffa: Ett SH-mål av Marchant fram till 3-2 för Ducks, dryga 10 minuter kvar av matchen.
Kommentera

Poffa:

Aha!

Jag som har så många kanaler hittade nämligen ingen som sände NHL hockey...

:)
Kommentera

Paddan: Getzlaf, Penner och... eeh, Shannon? har haft ett antal kanonlägen i PP för Ducks men Brodeur är sådär för jäkla bra som han kan vara ibland.
Kommentera

Gidde: Det står FSN Prime Ticket uppe i det högra hörnet ;)

Nä, Poffa har nog rätt...

Kommentera

Gidde: TVU. Via Internet...
Kommentera

Paddan:

Hmmm, vilken kanal tittar ni på??
Kommentera

« · 843927 · »