NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 930187 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
yaqop: Hello! jag ställer ingen klocka, men jag ska väl prova att börja se matchen iaf, jag lär ju somna... lite dum tid som matchen startar på, liksom mitt emellan på nåt vis:-)

Den 30e så är det viewers choice på NASN, man kan rösta på NASNs hemsida på vilken match man tycker ska visas Phoenix-St louis Nashville-Calgary Detroit-Edmonton finns o välja på! kul initiativ tycker jag!

Skit att man jobbar natt då...
Kommentera

Vilka ställer klockan på 03:30 inatt mer än jag?
Oilers - Avalanche

Go Avs!
Kommentera

Dawidovski:

Åh tack!!

Gud vad jag har letat!!!

;-)
Kommentera

mattias - 74: Hehehe;-)
Kommentera

Gidde: www.nhl.tv/team/console?hl=true

Där har du länken till videoavdelningen:-)
Kommentera

Gidde:

Jag vet var din säng sover :)
Kommentera

mattias - 74:

Passa dig, jag vet var ditt hus bor! ;-)
Kommentera

Dawidovski:

Funkar för mig också men en modoit begriper väl inte det :)
Kommentera

Gidde: Fast du kan ju dra fram filmen till straffläggningen om du vill? tror att det funkar för mig iaf.
Kommentera

mattias - 74:

Hmmm...
Exakt så hade ju jag gjort, men jag trodde ju att det skulle finnas en direktlänk till de målen, som det brukar finnas på de andra.

Eftersom det inte fanns några "pilar" framför ett av målen, samt straffläggningen, så trodde ju jag att det inte fanns någon highlight från de.

Lite jobbigt att behöva se en "hel" match för att komma till straffläggningen, typ ;-)
Kommentera

Gidde:

Gå i på nhl.com välj Scores och klicka dig fram till en 19 / 10 och klicka på filmen mellan Carolina - Pittsburgh

Skulle länka men min dator är inte överens med mig :)
Kommentera

Dawidovski:

Var hittar du Penguins straffar?
Jag tycker aldrig att dom har med straffarna i den film som ligger på nhl.com, och jag ser dom inte i matchen mot Carolina heller...
Kommentera

73Sjöbba:

3 svenskar på topp-5, looks good I have to say!
Kommentera

Cyklob:

NHL:s poängliga

1. Henrik Zetterberg, DET 17

2. Mats Sundin, TOR 14

3. Paul Stastny, COL 14

4. Daniel Alfredsson, OTT 13

5. Jarome Iginla, CGY 13

Kommentera

jonmannen: Får bara Zetterberg vara frisk en hel säsong så kan han mycket väl plocka hem poängligan.
Kommentera

Två nya pinnar av Zetterberg inatt (1+1) vart ska detta sluta? :)
Kommentera

Dawidovski: Jag är lite nöjd. Samtliga Pens straffar var helt underbara :)
Kommentera

Kolla in straffarna från inatt mellan Pittsburgh-Carolina va ju en del hyffsade där målisarna var helt borta, skönast var nog ändå Crosbys straff som avgjorde:-)

nhl.com gå in på multimedia.
Kommentera

Bra research på www.ST.nu

"Segrar för tippade topplagen"

Artikeln talar sen om hur NJ slog Pittsburgh, Anaheim Nashville och St Louis Chicago.

Väntade topplagen? Enligt mig stämmer deras rubrik på en av tre nämnda matcher.

Sen säger de att Crosby gjort poäng i sex raka matcher vilket inte heller är sant :) haha.
Kommentera

Wayne Gresky:På den här filmen så ser man lite bättre vad som händer.

[url=youtube.com/watch?v=k1Z9UspUHqg&mode=related&search=]Tarvligt[/url]

Kommentera

Wayne Gresky: Låt oss minnas hans fantastiska karriär genom att titta på höjdpunkten från den.

youtube.com/watch?v=RCWpE_cqnuU
Kommentera

...så tvingar Patrik Stefans skada honom att sluta.
Kommentera

Paddan: Hehe.

Vi diskutera illaluktande träningskläder på jobbet idag och då kom vi in på edge. Och ja efter lite spekulation om hur de funka så skojade vi oss fram till exakt vad du skriver ovan.

Dvs att de inte skulle släppa ut ngt utan att handskar och skriller skulle fyllas.

Skrännande.
Kommentera

Det här RBK Edge systemet verkar ju fungera bra

"The new uniform system unveiled by RBK has benefits. Sweaters are lighter, are apparently more wind resistant and repel moisture.

However, while moisture doesn't soak in from the outside, it doesn't release from inside the uniform. That means players are becoming saturated in their own sweat."

"Moreover, players around the league are complaining their gloves are becoming so full of sweat they have to change them constantly.

Also, their skates are filling like buckets, and that's not a piece of equipment they want to change mid-game."
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja.. denna var ju riktigt idiotisk..
Kommentera

GävleLasse: Är det ännu en i raden av idiotiska skador.
Kommentera

Paddan: Tampas Dan Boyle blir borta ett tag. Efter matchen mot Caps så tappade han en skridsko på foten och skar av en sena. Han blir borta några veckor på grund av detta. Tungt avbräck för Tampa.

Caps vann mötet mot Tampa med 2-1, Bäckström med 1 assist och 23 minuters istid.
Kommentera

Jesper Jonsson: Aha, trodde det bara funkade om man var bosatt i Nordamerika.
Kommentera

Ni har väl inte missat att NHL Center ice kör gratis på nätet under pre-season.

Så ni kan följa alla träningsmatcher.
Kommentera

Ambroo: Inte jag heller, gick ju först i draften till och med.
Kommentera

Detta hade jag faktiskt ingen aning om;
Kommentera

Jesper Jonsson: Ändå har jag för mig att de flesta klagomålen gällande de tidiga versionerna av Edge-konceptet hade att göra med att spelarna tyckte att damaskerna var alldeles för tajta på benen, att de var svåra att få på sig.
Kommentera

Paddan: Flyers beställde tydligen 2 storlekar större för de flesta spelarna för de klaga att tröjorna för tighta och begränsande.
Kommentera

Tro om det här är något som, som vanligt, bara går att se i Nordamerika. Det är i varje fall sagt att de ska visa alla NHL-lagens försäsongsmatcher med mera.
Kommentera

Och här en bild som sägs föreställa Rangers nya Edge-tröjor. Någon lär slita sitt hår...
Kommentera

Deas: Så måste Stars ha gjort en felbeställning när de skulle skaffa nya svarta tröjor. De har ju fått långärmade tröjor för amerikansk fotboll.
Kommentera

Wayne Gresky:
Ja deras kommentarer om Weber känns som dom inte riktigt vet vad dom snackar om säger så .. kan ju även tillägga att Zanon gjorde 66 matcher i Preds förra säsongen och snittade över 17 min så känns föga troligt farmen väntar för han heller så
Kommentera

På svenskafans om Nashvilles backar:
"På backsidan ser det aningen tunt ut."
"Jag är övertygad om att den hårda konkurrensen sannerligen kommer att lyfta samtliga backar i truppen."

"Shea Weber, Kevin Klein och Greg Zanon måste höja sig ytterliggare för att inte bli nerskickade till Milwaukee i AHL."
Jo Weber var ju kanske bara lagets näst bäste back förra säsongen och var med i Kanadas VM-lag. Farmarlaget nästa verkar troligt...
Kommentera

20 Lindgren: Lutfisk har väl stora traditioner i minnesota. Finns väl flera ställen där som påstår sig vara lutfiskstaden nr1.

Sen om det beror på stor skandinavisk inflyttning till dessa områden låter jag vara osagt
Kommentera

Mo Rocca: Sanslöst kul att se Jay Lenos sidekick i Tonight Show tvinga borgmästarna i Minnesota-Saint Paul att äta lutfisk. Och detta utan att någon nämner något om Skandinavien. Så jag hörde inte fel när jag uppfattade det som att Tom Bissett verkligen tyckte att lutfisk hade en STARK smak. De skall vara grannar till Mexico och tycker att lutfisk är spicy.
Kommentera

Disssskutera var det ja. Återigen ropar jag efter en edit-funktion :)
Kommentera

Paddan: Här är nån blogg med nån kille som dementerar ryktet. Efter två updateringar verkar dock han också tvivla.

Fan, nu får träningslägren börja snart så vi får något annat att disskutera =)
Kommentera

Paddan: Det hade varit roligt om han gjorde det och var skitnöjd :P

Jag skulle ta det där ryktet med en nypa salt. Jag såg någon skriva någonstans att det inte var sant dessutom.
Kommentera

Deas: Tro om Ovechkin nämner något om det i sin blogg?

sasha-ovechkin.livejournal.com/
Kommentera

Här är ett utdrag av artikeln grovt översatt (tror det är babelfish, automatöversättarsidan).

"Ovechkin thrashed gennadi Ushakov's agent on one of the matches of pre-seasonal tournament in Mytishchakh agent gennadi Ushakov, known in the past goalkeeper, he appeared with the injury of face. As reports "se", several days ago after party in one of the night clubs in Ushakov occurred conflict with napadayushchim of club NKHL "Washington Kepitalz" by Aleksandr ovechkin. After Ovechkin heard insult in its address, between it and Ushakov occurred the brawl, as a result of which in the latter proved to be damaged the jaw."
Kommentera

Stor skvallerfaktor på detta men det är för roligt att inte posta.

www.gazeta.ru/news/sport/2007/08/29/n_1111225.shtml

Enligt den där artikeln så har Ovechkin knäckt näsbenet på Gennady Ushakov's i ett slagsmål ute på en nattklubb. Denne Ushakov är tydligen en av Malkins agenter.

Låt de vilda spekulationerna börja :)
Kommentera

Jesper Jonsson: Och på tal om cupringar så har Tampa idag sällat sig till lagen som modifierat logotyper och ändrat om i matchdräkterna.

Funderar på om det följer med manschettknappar till de svarta tröjorna.
bp1.blogger.com/_r8tWGVHrjGI/RtBd65XYKiI/AAAAAAAABbA/RQ05k0HQa1w/s1600-h/Headline_Image1.jpg
Kommentera

En dykare hitta en av leafs Cupringar på botten utanför floridas kust. Det kanske förklarar Leafs spel de senaste 50 åren. Men nu när de återfunnits kanske de kan hitta spelet också vem vet.
Kommentera

henkaaa: Som tur var inte sig själv heller som visa lulebor försökte med.
Kommentera

Jesper Jonsson:

Han lyckades åtminstone inte att köra ihjäl någon som vissa andra NHL-spelare gjort. :-P
Kommentera

« · 930187 · »