NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 997812 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
Gidde: Minns jag inte helt fel var det ungefär så det var med Nyllet :)
Kommentera

Deas:

Skulle vara lite tråkigt att följa Kovalchuk, man skulle ju missa allt som händer i Atlantas zon...

;-)
Kommentera

Paddan: Det där körde Viasat under VM för redan några år sedan. Det var ganska roligt att bara följa Nylander t,ex =)
Kommentera

mattias - 74: Så försöker tv-bolagen att hitta nya vinklar för att locka publik till sina sändningar.

"Comcast SportsNet Mid-Atlantic, the leader in local sports television, will unveil its latest innovation, the “OvechKam,” when the Capitals host the Calgary Flames on Wednesday, March 12.

This unique broadcast, which will be available on CSN+ and replayed on Comcast On Demand, will feature a dedicated view that follows Capitals left wing Alex Ovechkin throughout the entire game, providing viewers with an unprecedented look at the most prolific player in the NHL "

Är detta en amerikanisering av "Challecam"?
Kommentera

Deas: Någon som har koll på vars man kan finna lönerna för alla lag i NHL? Var nyss inne på en och fimlade runt lite, men minnet är kort och när man dessutom inte sitter på samma dator så har jag inte tillgång till den historiken heller.
Kommentera

Deas: Kan han ändå INTE räknas till skaran klassiska spelare som alltid spelade för samma lag.

Edit-funktion tack!
Kommentera

jonmannen: Jag håller med Sundin i att rental-systemet suger. Det är tråkigt att killar hoppar in lag 20 matcher innan slutspel. Dock är det nu de omständigheterna som råder, och jag tycker han är självisk.

Om han 'offrar sig' och bor på hotell i tre månader medan han spelar slutspel så kan hans kära Leafs få ett förstaval plus något prospect, medan han helt enkelt skriver på för dem i Juli igen.

Jag förstår faktiskt inte. Iom. att han gjorde fyra säsonger i Quebec kan han ändå räknas till skaran klassiska spelare som alltid spelade för samma lag.
Kommentera

Sudden har då bestämt sig. Ingen är väl egentligen förvånad över att han stannar i Toronto. Vill inte kasta någon skugga över hans beslut men det är synd om Toronto som förmodligen hade kunnat få riktigt framtidsmaterial i en trade och sedan få tillbaka Sudden till nästa säsong, win-win.
Kommentera

NHL-debut för Ersberg ikväll och en lyckad sådan. Han fick hoppa in vid ställningen 1-5 mot Chicago. LA lyckades mirakulöst nog hämta upp till 5-5 i sista perioden, efter bl a ett par mål i slutminuterna. I sudden lyckades dock Sharp överlista Ersberg. 1 insläppt på 19 skott får dock ses som klart godkänt. Kul för Erik!
Kommentera

WarhawK: Han kommer troligtvis bli helt återställd men kommer att vila från spel resten av denna säsong.
Kommentera

Zednick ska ha blivit opererad nu och vilar på sjukhuset , skönt höra det ingen fara med honom
Kommentera

Helgen råkade precis ut för sin 2:a incident med skridskor som träffar ansiktet och skadar någon i nattens match mellan florida och buffalo träffades Zednick i hals/ nack trakten av jokinens skidsko och vart därefter körd i ilfart till sjukhuset förnärvarande verkar tillståndet stabilt som tur är , bara hoppas på det bästa

helgens 1:a incident hände i lördagens rangers match när en linjeman fick downies skridsko i ansiktet i samband med en tackling intill sargen vilket resulterade i bruten näsa och 60 stygn
Kommentera

...så är Malkin ett monster. Talangmässigt jämnbördig med Crosby. Återstår dock om han kan ha samma driv och vinnarskalle, match efter match...

Åh. En vass winger till och ett skadefritt Pens blir genast så mycket bättre framåt.

Armstrong - Crosby - målfarlig winger

Staal/Malone - Malkin - Sykora
Kommentera

73Sjöbba:

Hehe, got you! :)
Kommentera

Gidde: =) my misstake!
Kommentera

Poffa:

Äh, hav tålamod.
Han låg nog på soffan och tog en tupplur, om jag förstått hans nick på vetgirig rätt ;-)
Kommentera

73Sjöbba: 10 timmar och 5 minuter. Inte illa.
Kommentera

Så levererade Rick Nash ett riktigt snyggt mål natten som var

Kommentera

Wayne Gresky: Det där är nog säsongens mål, så här långt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Verkligen!!
Applåder!
Kommentera

Årets enda seriematch mellan de två bästa lagen Ottawa och Detroit börjar bra, snyggt mål av Alfie.
Kommentera

NordaBoy:

Och även BP, än fast det bara var 5 sekunder ;-)
Kommentera

Bissett19: Magnus Johansson gjorde en bra insats hörde jag och han spelade power play
Kommentera

Magnus Johansson från Chicago till Florida.

Kommentera

Salle: Haha den var jävligt bra
Kommentera

Poffa: Kan tänka mig att Steen var glad att han hann ducka. Även om den smällen inte blivit likadan som när Hatcher landar på Lupuls huvud.

[url=
www.youtube.com/watch?v=v2ZNQUjOY2E]Se klippet här[/url]
Kommentera

Poffa, Wayne Gresky:
Är det en bra match?
Kommentera

Poffa: Ja det var en rejäl smäll. Sen kan man ju inte låta bli att tycka synd om den notoriskt otursförföljde Colaiacovo som lyckades bli skadad i en olycklig krock efter avblåsning. Mer speltid till Strålman kanske som hittills mest lyckats utmärka sig genom att medverka till Phillys andra mål.
Kommentera

Sitter och ser på Maple Leafs - Flyers. Derian Hatcher sänkte just sin lagkamrat i ett försök att tackla Alexander Steen. Steen duckar och Hatcher träffar Lupul hårt i ansiktet och faller sedan över Lupuls huvud.

Lupul var rejält groggy när han leddes av isen.
Kommentera

Grymt tjusigt 4-1-mål av Crosby/Malkin i matchen!
Kommentera

87bth01: Yes! Men Sen blir det Dallas - Minnesota istället...eller ja det är ju nu det.
Kommentera

Olle:
Menar du Penguins-Maple Leafs?
Kommentera

87bth01: Tills någon mer intressant match börjar iaf...
Kommentera

Nån som följer Bruins-Capitals ikväll?
Kommentera

mattias - 74: Skulle inte vilja ha biljetter längst ner heller, de visade hur de som sitter längst ner har det och med tanke på avståndet till sargen och vinkeln till densamma, så var det enda de såg just sargen och avhuggna spelare. Fast som de sa under sändningen, de var ju åtminstone där... :)
Kommentera

mattias - 74: Måste bli kallt med alla omspolningar. Jag skulle absolut se till att ha något mer än kaffe i kaffet om jag satt på läktaren... :)
Kommentera

Salle:

snabbt mål av Pittsburgh, dock skulle jag inte vilja ha Biljetter längst opp =)
Kommentera

Dream Team: Det beror lite på vilket program du brukar använda?

Men [url=myp2p.eu/]http://myp2p.eu/[/url] eller [url=forum.myp2p.eu/]forumet[/url] brukar ge svar på de flesta frågor om streamingen.
Kommentera

Salle: Har någon koll hur man får streamingen att fungera till kvällens match mellan Pittsburgh och Buffalo?
Kommentera

Wayne Gresky: Du brukar ju gilla statistik. Och det finns ju inga bättre på detta än jänkarna när det gäller sport.

Hittade denna apropå Gaboriks odditet från natten.
Kommentera

rbn: Ja då är den saken utredd iaf. Och nu vet tv-tittarna vad de ska leta efter också.
Kommentera

Wayne Gresky: Aha, trodde du menade att det gick på tv klockan 18.
My bad...
Kommentera

rbn: Ingen antar jag? Boston-Islanders börjar kl 18. Matchen du nämner en timme senare. Sen vet jag inte vilka som går att kolla på via stream.
Kommentera

Wayne Gresky: Enligt tvmatchen.se ska Philadelphia och Washington mötas klockan 19. Vem har fel? :-)
Kommentera

...så har vi ju Thanksgiving där borta nu och det innebär tidiga matcher. Redan kl 18 svensk tid så går första matchen igång ikväll. Ett bra tillfälle för den som vill följa NHL men inte vara uppe hela natten alltså.
Kommentera

JimmyH: Javisst. Redan från start ifjol var han grym i PK t,ex. Sett till målskytte överpresterade han nog lite dock, då det gick såpass bra redan första året.

De flesta trodde han skulle bli tillbakaskickad till juniorlaget ifjol. Likt Esposito i år.
Kommentera

Och där dog Zetterbergs streak. Typiskt jag som nyss satsat en tia på att den skulle räcka i 21-25 matcher. Går ALLTID så där när jag tippar. hade satt lite på Detroitvinst också. Tji fick man
Kommentera

« · 997812 · »