2-0 till Canucks i mitten av första perioden. En av målskyttarna är Mikael Samuelsson, hans tredje mål på 3½ perioder så här långt i slutspelet. Samma Samuelsson som inte fick en plats i OS-laget.
Undra om Bengt-Åke insett vilket misstag han gjorde och kan erkänna det, eller om tjurskallen fortsätter påstå att han tog rätt beslut?
Dream Team:
Snyggt självmål av San jose i natt... Spola till 9.00 in i klippet. Snacka om oflyt :)
Gidde:
Jag skulle länka direkt till matchen men det funkar inte det står fel på sidan .. Jaja vad bra att det funkar för dig, snyggt mål f.ö :)
Wayne Gresky:
Instämmer, grymt bra gjort!
Men hans assist till 6-0 tycker jag ändå är rätt givmild, eller?
Wayne Gresky:
Montreal ordnar en 7:e match mot de regerande mästarna. Camalleri 2 målsskytt. kan dom ta sista matchen i pittsburgh??
Redigerad kommentar
Gidde:
Verkar svårt för Kanadensiska lag att ta sig riktigt långt i Stanley Cup. vad beror det på? Warhawk kanske kan svara på det som är NHL nörden här inne :)
Intressanta Scratches i nattens match mellan Chicago - San Jose:
SJ:
# | Pos | Name |
0 | C | ANDREW DESJARDINS |
28 | D | JAY LEACH |
36 | C | DWIGHT HELMINEN |
41 | R | JED ORTMEYER |
43 | L | JOHN MCCARTHY |
53 | R | RYAN VESCE |
55 | D | MIKE MOORE |
59 | R | BRAD STAUBITZ |
65 | D | DEREK JOSLIN |
68 | L | FRAZER MCLAREN |
78 | R | BENN FERRIERO |
0 | G | HENRIK KARLSSON |
30 | G | ALEX STALOCK |
Hur gick det till?
Lite fel i databasen känns det som... :)
Gidde:
Hmm, såg nyss att han faktiskt är med i truppen som "ej ombytt målvakt" för att se och lära inför nästa säsong...
My bad!
Är det första April idag ???
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.1994920/vinnerborg-blir-domare-i-nhl
WarhawK:
Sätter Chicago matchbollen ikväll nu? Måste säga att jag missbedömt det där laget nåt det grövsta. San Jose varmina och många andras favoriter till SC titeln.
Wayne Gresky:
Philadelphia - Chicago i årets final.. Starkt av Flyers att nå hela vägen till Final.
mattias - 74:
Nej, det gjorde Montreal, Flyers hade faktiskt hemmafördel i denna matchserie trots att dom gick vidare som sjunde lag, hur ofta kan det ha hänt i NHL-historien?!
Gidde:
Ok har för mig att dom tog den sista i matchen mot Rangers men jag kan ha fel, det har hänt förut :)
mattias - 74:
Du har ju rätt, fast ändå inte.
- Ja, det var i sista matchen som dom tog sig till slutspel, mot just Rangers. Om Rangers vunnit hade dom tagit slutspelsplatsen istället.
- Men i och med vinsten så gick dom även förbi Montreal, och slutade alltså sjua i sin Conference.
Överens? :)
Det som är kul med Stanley Cup i Pjust hiladelphia och Chicago är att hockeyn får vara nummer ett i två av de större städerna i USA för ett litet tag. Men igår snodde Phillies showen från Flyers i alla fall.
Redigerad kommentar
Kul med Chicago! Mina första hockeyhandskar som knatte hade en Blackhawk på sig, det glömmer man inte.
Bara en mediereflektion igen. Kolla New York Daily News sportweb dagen efter att Stanley Cup avgjorts. Det är en dagstidning som kommer ut på en ort med thre NHL-lag inom räckhåll. Man får scrolla rätt långt för att komma till Patrik Kane. En liten minibild av hur undanskymd hockeyn är jämfört de andra tre stora lagsporterna over there.