mattias - 74: Jag tycker det fullkommligt menlöst jämföra vad spelare får för straff i NHL mot för ES , det 2 helt skilda ligor sen är det ju allmänt känt att disiplin nämnden i ES tar för vana slumpa avstängningarnas längd
Sen fattar jag inte vad Nordström har att göra i NHL diskussion att göra heller
mattias - 74: Nordström kan ibland vara ett stort sv-n. Han hopptacklade bort Johan Fransson i LHF i första slutsspelsmatchen för några år sedan. Fransson (numera i LHC) har aldrig kommit tillbaka till den nivå han hade innan skadan även om han i år börjat hyfsat. Nordström fick inte ens utvisning...
Jag tycker som du i det här läget faktikst. Visst är cross checkingen oerhört ful men det finns som sagt värre saker som inträffat i NHL som borde ge mer matcher.
vad fick Nordström för straff när han crosscheckade foppa ? Påminner lite om denna tycker jag där han bara trycker till med klubban över ansiktet
henkaaa: Jag sa aldrig att crosscheckingar i ansiktet var en del av hockeyn. Jag sa heller inte att det rättfärdigade händelsen.
Jag sa bara att "en säsong, minst" är ett så överdrivet straff att det skulle betyda att straffsatsen för hakning skulle höjas till två matchers avstängning i stället för 2 minuter.
Hockey är en fullkontaktsport där det kan rinna till rejält. Ska man hålla på och stänga av alla en hel säsong, hela tiden, ja då försvinner tjusningen med hockey.
15 matcher, ungefär. Där har du min åsikt och den står jag fast vid. Oavsett hur mycket man snackar om markeringar och få hjärnceller.
Sett värre saker?? Som om det rättfärdigar såna här idiotgrejor?? Tycker det är bra att någon reagerar och vågar föreslå ett sånt drastiskt straff. Klart man sett värre grejor, men det kanske betyder att det borde varit hårdare straff långt tidigare, så att sånt här skit inte ska få uppstå om och om och om och om igen i en hockeyrink. För crosscheckingar i ansiktet hör FAAAAN inte till hockey utan det är bara fjantar - med två hjärnceller - som inte kan åka skridskor, som sysslar med sånt.
Hårt spel, har jag inget emot..... fult spel ska däremot beivras å det hårdaste!! Visst, en hel säsong kan tyckas tufft, Men då blir det en markering till att ligan inte längre tolererar sån här skit. och så kanske man kan undvika att incidenter i stil med Bertuzzi-affären inträffar igen. Är väl "tur" att det var mellan Philly och Vancouver den här gången, man kan ju nästan föreställa sig vad som hänt annars om lagen spelat i samma conference.... hämnder och motaktioner à la Todd Bertuzzi som sagt....
Jesper Jonsson: Skulle tro vi snackar 20-25 matcher här förutsatt ligan fortsätter på inslagna vägen och inte återgår till sina vanliga menlösa straff igen , finns många likheter i det simon gjorde så .. men fan alltså vilka dåliga vinnare cryers var Eager kör på målvakten bakom målet på slutet han med
Deas: Jo jag håller med och hoppas detta kommer sätta nya standarden för tacklingar mot huvudet , dock bröt ju Downie mot dom flesta av kriterierna dom satt upp inför denna säsongen så därför han fick så mycket matcher , men får hoppas att ligan klarar av hålla en jämn nivå denna säsongen oavsett vad spelaren heter nu om det pronger , Neil eller nån superstjärna typ jagr eller crossby som får ett hjärnsläpp
för om detta sätter nya standarden mot tackling mot skallen tycker jag inte detta jämföra mot tidigare avstängning
Helt sjukt att han får 20 matcher. Det var väl samma straff som Bertuzzi fick för Moore-incidenten, och den grejen var bra mycket värre än Downies tackling.
Jesper Jonsson: Nästa gång han gör nå dyligt klassas han ju som återfalls förbrytare och kan nog riskera dubbla straffet då om gör nå liknande
det enda jag hoppas nu är att ligan fortsätter döma lika för lika tacklingar nu oavsett om det står pronger , jagr , crossby på ryggen att det satts som standard nu att om du ger dig ut och headhuntar så är det 20 matcher som gäller
Några spelare kommer missa premiären PGA avstängningar .. Klesla stängs av 2 matcher , Kubina Stängs av minst 1 match men ärendet utreds fortfarande efter crosscheckat hudler i ansiktet efter avblåsning , straffet vart match penalty därav minst 1 match avstängning men finns ju risk det blir fler .. även atlantas skarpskytt Ilya Kovalchuk utreds efter sparkat mot en nashville spelare , får se vad granskningen kommer fram till
Bostons Nick Boynton har blivit avstängd 1 Match efter gjort olämpliga gester mot Montreals Mike Riberio under senaste matchen som boston torskade med 3-0
Tampas Evgeny Artyukhin fick lära sig man inte får sno motståndarens hjälm sedan slå personen med hjälmen , detta tilltag gav han 2 matchers avstängning
Chicago Blackhawks defenseman Jaroslav Spacek has been suspended for two games, without pay, as a result of a clipping incident in Monday night's game against the Calgary Flames.
Andra person att stängas av för dragit på sig en instigator under matchens sista 5 minuter är Wilds Kyle Wanvig , den första som åkte dit för detta var Chara i Ottawa
Coachen får även böter på 10 000 $ vid dessa tillfällen
WarhawK: Gretz vart inte bötfälld och Doan inte avstängd för det fanns tydligen ett kryphål i regeln att Colin Campbell kan upphäva straffet och ansåg att detta var en matchincident mer eftersom Doan inte är en goon och inte vart inskickad för sända ett meddelande till andra laget
Nu kommer Todd "the fridge" Fedoruk stängas av efter en matchpenalty mot Phoenix straffet inte fastställt än men kan max bli 5 matcher
Sen första spelare bli drabbad av nya instigator reglerna är Shane Doan som kommer stängas av 1 match efter fått en instigator under det sista minuterna av matchen och även "the great one" kommer bli bötfälld 10 000 $ för detta
Näste man bli avstängd kommer bli Atlantas Eric Boulton för en armbågstackling
Straffet är inte klart än för ska vara ett förhör men antagligen minst 5 matcher då för annars hade ärendet kunnat skötts via telefonintervju
Boulton var nog redan nära bli avstängd i samma match som Sutton vart avstängd när Boulton rev ner en linjeman under en fight , men klarade sig när linjemannen inte hade haft full balans när incidenten skedde
Sputnik1: nej det är just det som är det lite sjuka som Kirby är inne på: Ovie tangerade Gretzkys rekord på 1 match mindre spelad! det är så enastående att det är värt att upprepas, vilket jag gör :)
Värre grejer finns det givetvis massor.