NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Detroit- The big red machine

« · 268957 · » Till forumet


Sv: Detroit- The big red machine
Detroit tar ledningen med 1-0 genom Henrik Zetterberg assisterad av Brett Hull.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Inatt gäller det för Red Wings, ser tufft ut men om det är något lag som vänder 0-3 så är det dom.

#23 Stanislav Chistov
Height: 5-10
Weight: 195 lbs.
Pos: LW
Shoots: Right
Born: April 17, 1983, Chelyabinsk , USSR

En ny Kariya? eller en ny Samsonov möjligtvis?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Vore roligt att se honom i VM, och se hur han utveckliats/förändrats som hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Portello: Zetterberg har i alla fall sagt att han kommer till VM om Detroit åker ut.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Deas:

Ja och senaste gången det hände var 1975. Känns inte som speciellt troligt att det skulle bli en tredje gång.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Vad ska man säga om att Anaheim leder med 3-0 mot Detroit? Tydligen har Anaheims Målvakt storspelat.

Ska bli intressant och se hur sugna Zetterberg,Holmström och Lidström är på VM-spel om nu Detroit får respass.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: I Stanley cups historia har bara Två lag har vänt 0-3 underläge...

Mycket roligt att Aaheim spelar så bra mot Detroit!
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Nä, det tror inte jag heller.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Jag tror inte Detroit vänder nu i alla fall.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Tiden rullar ut och Anaheim vinner matchen med 2-1. Därmed leder man serien med 3-0 och har även nästa match hemma i The Pond. Frågan är om Detroit skall slås ut i fyra raka.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Kedjan med Zäta, Hull och Datsyuk får enormt mycket speltid. Detroit tar ut målvakten och Anaheim gör mål, men ändå inte. Tydligen var det offside. Påhlsson och Chistov får även de spela enormt mycket nu i slutet.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zetterberg med en bra kvitteringschans för Detroit.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Fedorov får också en passningspoäng.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Detroit reducerar till 2-1 efter mål av Holmström. Passning av Lidström. Tiden 13.44.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Okej. Verkar som om detta är nådastöten för Detroit i denna serie. Jag hade Detroit som vinnare av matchserien med 4-1 men det spricker ju ordentligt. Tveksamt om Detroit ens får med sig en match från den här serien. Inga av de stora namnen stiger fram. Ingenting av Hull, ingenting av Lidström och ingenting från Shannahan.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Ja, det gör jag.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Lyssnar du inte på liveradion?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
poffa: Jag såg att dom ändrat det nu ja.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:

Chistov målskytt, inte Thomas.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
2-0 till Anaheim efter 1.44 av 3:e perioden genom Steve Thomas.
Nu blir det tungt för Detroit.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Efter två perioder står det fortfarande 1-0 till Anaheim. Skotten 24-20 för Detroit.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Anaheim- Detroit 1-0 efter 2.31 av 2:a perioden. Målskytt för Anaheim Samuel Påhlsson. Nu står verkligen Detroit med ryggen mot väggen.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
heart: Hela den kedjan har varit grym en längre period nu. Framförallt Datsyuk och Hull.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: ja.han ä i en jävla form zäta!
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Detroit vann inatt över Nashville med 3-0 och Henrik Zetterberg gjorde sitt 22:a mål.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Skidrow: jo det tror jag men dom borde ha bytt han mott två bra spelare så dom får ångara säg själv
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
stort aik fan:

Jasså, dt var som fan.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
stort aik fan: tror dom blev sämre när jagr stack?
borde det inte vara självklart att ett lag blir sämre när deras bästa spelar försvinner?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Deas: men hedberg måst också spela bättre men jag tror dom blev sämmre när Jagr stack
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
stort aik fan: heh. I början av säsongen spelade Tärnström som Bourqe, nu spelar han som Tärnström...

Men visst, han är fortfarande rätt bra. De som måste komma igång igen och visa mera är Straka och Lemieux.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
finne85: dom har bara en bra spelare det är dick tänström
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Stofelius:

"Det går inte att bara skälla på Lemieux tycker ja inte... Vad har han för folk att lira med nu för tiden? Ingen Jagr, Kovalev, eller Hrdina....då blir det la så....men om sanningen ska fram så är ju gubben fortfarande grym som satan."

- det gör jag absolut inte heller.
det jag menar att han blir irriterad på allt och alla numera, och dt är ju som du sa oxå p.ga. att hans lag inte spelat så bra iår heller.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Det blev 5-1 för Detroit mot Pittsburgh. Se länk.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
I natt är det dags för Detroit att ta sig an Pittsburgh. Ska det bli ännu en seger för maskinen?
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Aben: Slutspelet är ju krig. :-)
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Da Beezer:
"Flyers ser ut att bli det största hotet från öst." Lyder næsten som om vi er midt i den kolde krig.....
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Brashear hade en liten duell med Mario senast.

Flyers slog för övrigt Devils i natt. Cechmanek fortätter att vara NHL:s bäste målvakt och var återigen fenomenal!

Sami Kapanen hade ett mål och två assist för Flyers som gått som tåget sedan LeClair och Amonte förstärkt. Sedan väntar man på att Gagne och Williams skall återvända efter skada. Flyers ser ut att bli det största hotet från öst.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
finne85: Det går inte att bara skälla på Lemieux tycker ja inte... Vad har han för folk att lira med nu för tiden? Ingen Jagr, Kovalev, eller Hrdina....då blir det la så....men om sanningen ska fram så är ju gubben fortfarande grym som satan.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Deas:

Det är ju dt jag har försökt förklara hela tiden.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
finne85: Är det konstigt? Han har spelat rätt bra även nu på slutet men det har inte gett någon utdelning. Laget kanske måste säljas och det går segt i förhandlingarna om en ny arena. Framförallt så är han van att spela i ett topplag, nu är det precis tvärtom.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Da Beezer:

Jo, det kan hända, varenda supersjärna ser lite loj ut..
Jagr, Sundin tex.

Men så frustrerad som han sett ut iår är inte vanligt av honom.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Skidrow: I mitt tycke har Lemieux alltid sett loj ut. Det är lite av hans stil.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
finne85: han ser framförallt fruktansvärt loj och ointresserad ut...
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Ser ut som Lemieux har varit lite frustrerad på den senaste tiden...
Det beror ju till viss del på att det inte gått så bra för laget.

Först var han i slagsmål, sen börjar han skjuta bort pucken efter att motståndarna gjort mål (om ni såg på "veckans nhl" på tv4 i lördags?), och så har han allmänt blivit lite sur och irriterad hela säsongen, mycket ovnaligt av Lemieux.
Iofs är det inte hela världen om man skjuter pucken i mål på nytt som han gjorde, men det är attityden.

Det hela begrundar sig väl på att han och hela laget spelat dåligt, och han tappade den 20 poängs ledning i poängligan.

Han brukar ju vara en riktig gäntleman, och en bra lagkapten.
Men han har förändrats.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
I natt vann Detroit med 6-2 över Ottava. Brett Hull gjorde 3 mål och 1 assist och Henrik Zetterberg 1 mål och 1 assist. Tomas Holmström hade en assist.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Hehe "krossa" var att ta i men grabbarna vann i alla fall och det var gött. =)
Tyvärr missade jag matchen... :-(
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:
Innan gårdagens match, så gjorde Foppas kedja en hel del poäng. Inte konstigt om det blev svårt att vinna över Detroit, när de tappade sin kedjekompis efter en period.

Måste erkänna att Detriot såg väldigt starka ut. Många av deras "gubbar" var i gång.

THE "A(lex) M(ilan) P(eter)" LINE:
The line of Forsberg-Hejduk-Tanguay has led the Avs during its last 24 games (17-2-3-2). Along the way, they've been among the top scorers in the NHL (as of Mar 14):

SINCE JANUARY 20 GP G A PTS
Peter Forsberg 25 10 29 39
Pavol Demitra 23 14 22 36
Alex Tanguay 25 14 20 34
Zigmund Palffy 24 17 17 34
Joe Thornton 25 12 21 33
Milan Hejduk 25 17 15 32
Markus Naslund 24 10 22 32
Todd Bertuzzi 24 15 16 31

Since January 20, the line has combined for 41g/64a over the last 25 games (4.2 pts./game)
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin:Dom krossade dom i spelet men inte i siffrorna dvs=)
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Stofelius: Colorado hade faktiskt inte mycket att säga till om efter att Foppa blev skadad.
Kommentera

Sv: Detroit- The big red machine
Zoogin: Tycker du att man krossar ett lag när man vinner med 5-3?
Kommentera

« · 268957 · »