NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

En bra början

« · 152057 · » Till forumet


Sv: En bra början
Deas: Inatt blir det Blues i Bell. Vem får vakta kassen är den stora frågan.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Nej men någon ting måste dom göra åt det om dom inte tänker ge Theodore istid
Kommentera

Sv: En bra början
Jag tror inte att de bara kan sänka lönen ;)
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Nu får Montreal bästäma sig antingen får dom sänka Theodores lön eller låta Theodore stå. Om dom tänker låta honom stå om några matcher så är det lungt. men om det tar längre tid en så måste dom sänka lönen.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Japp, Theodore var på isen och stor spelade. 38 skott på sig och 2 insläppta mål. Det är bra spelat (se länk tips)
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Inatt så spelar dom mot Carolina. Jag tyker Theodore borde stå då.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: De flesta tycker naturligtvis att han är mycket bra, men han är fortfarande väldigt hatad i Philly.
Kommentera

Sv: En bra början
Da beezer: Se länktips. T,o,m flyers fans hyllar Mario nu...

Vart är världen på väg? Hur bra en spelare än är ska flyers fans hata han om han spelar i Pittsburgh, och tvärtom. =)
Kommentera

Sv: En bra början
I tredje vill jag inte se han. Den kedjan har varit suverän. Och fyra fem minuter istid med Mcenna och co. i fjärdekedjan vore nog ingen höjdare. =)
Det skulle vara andrakedjan isåfall, där han också spelade inatt med Hrdina och Daigle. Men som sagt, om en vecka spelar både Robitalle och Straka igen.

Då borde Pittsburgh bli ett ganska så mycket bättre lag.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: He, he helgarderad Deas!! Men jag håller med dig Beech utecklas bättre och mår bättre av att spela i AHL än att lira i en 3:e eller 4:e line.
Kommentera

Sv: En bra början
Vujtek är skadad. Men jag tror/hoppas Beech tar hans plats permanent.

Men det spelar kanske ingen roll...då Robitaille och Straka kommer tillbaka går de direkt in i första och andrakedjan. Då är det bätte att Beech spelar i AHL än att han sitter i "the pressbox".
Bättre att vujtek sitter där då. Så beech blir kanske nedskickad igen. Nu har jag sagt både och...bra, då har jag inte fel =)
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Det ser riktigt stabilt ut!! Det defensiva spelet i 3:e var oerhört imponernade då Senators inte kom någonstans. Lemieux är GRYM!!!!!!! Kan inte låta bli att lyfta fram mina favoriter oxå, Kovalev och Hrdina!! Äntligen fick Beech chansen, skicka ner Vujtek till FL!!!
Kommentera

Sv: En bra början
Deas:
Lemieux har något extra, äntligen så får man snart se hans lag på canal+ . Tycker att det ha varit lite för mycket Washingtonmatcher
Behållningen i natt var f.d. AIKmålvakten Tim Thomas som hjälpte Boston att vinna med 7-2. Vilka räddningar killen gjorde.

Salle gjorde några byten men inget som gav någon framgång (vad jag såg i allafall)

En svensk som spelat bra är Kim Johnsson.
Kommentera

Sv: En bra början
Inte nog med poängen. Inatt prisades Lemieux för sitt spel i PK då Ottawa hade 5vs3 i 1:15. Lemieux spelar ofta som enda forward då de spelar 3 mot 5. Jaja...nu har jag gottat mig nog denna morgon. =)
Nu har jag en tenta att tänka på...
Kommentera

Sv: En bra början
Pittsburgh har under de senaste åren gjort sig av med nästan alla tjecker. Det förklarar allt! :)
Kommentera

Sv: En bra början
Jag älskar Mario. ;)

Inatt gjorde faktiskt andrakedjan ett mål.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Nej självklart men just nu är Hackett i form så då kanske det vore bra om man gav honom en chans
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Jo men de kan ju inte hålla Thedore från isen under hela säsongen. Antingen så måste d ebörja spela honom tills han kommer blir bra igen eller så tradar man honom. Att ha honom, med den lönen på bänken går inte för Montreal.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Man ser vad som händer om Hackett står. 5-3 mot Ottawa och 2-2 mot Anaheim. Det lönade sig visst att ge Hackett en chans hoppas bara Savard innser det.
Kommentera

Sv: En bra början
Ja då var Pittsburghs undefeated streak över. 7-3 borta mot Detroit. Den enda ljuspunkten var Kovalev. Nu vill jag ha fet revansch hemma mot buffalo inatt! (med Hedberg i målet)
Lemieux hade trots allt två ass (det första såg billigt ut, kovalev gjorde det mesta själv tror jag) och är nu uppe på 16 poäng.
Kommentera

Sv: En bra början
Pittsburgh spelar borta mot Detroit inatt. Det borde inte kunna bli svårare men faktum är att Pittsburgh brukar klara sig bra mot Detroit. Pittsburghs resultat mot mästarna de senaste 8 matcherna är faktiskt 5-2-1.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Jo om Hackett hade stått är det ju inte säkert att det hade blivit tvåsifrigt. Det hade ju lika gärna kunnat bli 2-0 till MTL, efter som att det hade blivit en annan situation då.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer:I den matchen gjorde ju förresten Andreas Dackell en assist.En del andra Svensk poäng blev det ju såklart.Mellan Vancouver-Anaheim gjorde Markus Näslund en assist vilket också Niclas Hävelid gjorde.

I matcher Boston-Ottawa gjorde Daniel Alfredsson sitt tredje mål för säsongen,matchen slutade 2-2.

Matchen NY Islanders-Florida (5-3) gjorde Kenny Jönsson mål(sitt andra för säsongen)Husse en assist där också.

Verkar dock som Calle Johansson vill bort från staterna.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Ja det var värkligen tufft, som dom skrev på Canadiens hemsida ``Déja vu in philly´´. Dom bytte ju ut Theodore mot Hackett men jag tyker att han borde vaktat kassen från ordinarie start.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Ja, Montreal fick det tufft i natt igen. 6-2 till Flyers, trots att LeClair och förstakedjan var riktigt lugn med bara en assist (LeClair).

Montreal var helt utspelade, framförallt i de två sista perioderna där det bara var ett lag på plan. Skotten blev 41-20 till Flyers, inklusive 31-11 i de två avslutande perioderna. Primeau och Handzus gjorde två mål var. Murray och Brendl med de övriga målen.

Theodore har det fortsatt tungt. Han blev utbytt i mitten av andra perioden efter att ha släppt in fyra mål på 14 skott. Hackett kom sedan in och storspelade. Kunde ha blivit tvåsiffrigt...
Kommentera

Sv: En bra början
Uttalar. Scheisse!

;)
Kommentera

Sv: En bra början
västeråsjocke: Sist jag kollade var det 30 lag.
Dum stavas med ett m och hur utalar du tio raka h'n?
Kommentera

Sv: En bra början
västeråsjocke:
eller så finns det ett lag, avalanche
Kommentera

Sv: En bra början
västeråsjocke: Nja några flera lag än så tror jag att det finns som har chans att vinna Stanley Cup.
Kommentera

Sv: En bra början
wolfclaw:

Jag vet inte om jag håller med, är iofs inte så insatt i hur hög status, lön och sånt Kaspar har men dom matcher jag såg han i Colorado måste jag säga att han överraskade positivt på mig. Tyckte mest han var en ful ryss som skadade folk före den tiden...
Kommentera

Sv: En bra början
Deas:

Deas du vet väl att när dom där talangerna blir bra och vill ha bra kontrakt också kommer dom måsta sälja dom till nån tätare klubb, tex Colorado ;)
Kommentera

Sv: En bra början
Deas:


åhhhhhhhhhhhhhh, va dumm du e,
pittsburgh är sämst.
det finns bara 4 lag i nhl,
colorado, ottawa, edmonton och montreal.
Kommentera

Sv: En bra början
wolfclaw: Jag tror att Pittsburgh kan vara med och slåss i toppen om 3-4 år. Det kryllar av talanger, både forwards och backar.

Att de hade så många unga med mycket speltid ifjol var ju pga skadorna. Men Beech skötte sig rätt bra.

Han leder också farmarlagets interna poängliga så här långt. Se läntips.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Nej det är klart att dom inte har spelat så många matcher, men ändå jag tyker att Hackett borde spela, det var fel av Savard att peta Hackett.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Börjar bli mer och mer inne på din linje att Kaspar är överskattad. Det var nog bra att bli av med honom, hade nog rätt saftiga löneanspråk(Vi spar pengarna till Kovy's kontrakt istället ;))
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Jo det vet jag...Men poängen var att de är lovande som kan komma att bli bra. Däremot visste jag inte att Kraft misskött sig, han var ju nästan ordinarie under vissa delar av förra säsongen.

Att Beeech inte spelar beror på den utalade satsningen på rutinerat folk och det stod mellan Vujtek och Beech och Vujtek är äldre och har varit med om mer. Men jag skulle nog hellre se Beech i lineupen, han har ett fint slagskott
Kommentera

Sv: En bra början
""Darius Kasparaitis has been on the ice for 17 of the Rangers' 25 goals against"

Kaspar är -7 hitills. Ha!
Kommentera

Sv: En bra början
Pittsburgh gick från 19e till 7e plats på ESPN's power rankings denna vecka.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois:
"Jag har samma uppstälning som vanligt bara att jag tyker att Hackett borde stå. Han har spelat 2 matcher som varit kannon, tvärt emot Theodore. Det är klart att han också har gjort några kannon matcher men Hackett borde få chansen."

Om hackett gjort två kanon matcher och Theodore några kanon matcher hade nog Montreal legat högre än deras nuvarande niondeplats. Två+några blir ett antal matcher och de har inte spelat särskilt många ;)
Kommentera

Sv: En bra början
wolfclaw: Robitaille är fortfarande underskattad, ja (riktigt synd att han är skadad nu).
Endicott, Beech och Kraft spelar inte i Pittsburgh utan i Wilkes Barre Scranto i AHL. Kraft är inte ens bra där. Alla inklusive mig har gett upp hoppet om honom. Beech är den som är närmast en plats i laget. Han är bättre än Vujtek som av någon konstig anledning får spela med Penguins. Daigle har fått mer beröm på slutet men han gör inga poäng än.

Som inbiten pittsburgh fanatiker svider det att säga men det är kört om Lemieux skadas.
Kommentera

Sv: En bra början
KentaK: Det finns andra som kan fylla luckan iså fall (inte fullt ut):
Randy Robitaille mycket underskattad lirare av klass, Jan Hrdina spelmotor som kan utföra stordåd med mer speltid, unga killar som Dan LaCoture, Shane Endicott, Kris Beech och Milan Kraft kan alla få sitt genombrott i år. Men det är klart att det blir svårare utan Super-Mario eller Kovy.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Tror personligen att Penguins trupp är för tunn för att räcka till att bli riktigt farliga i år!!
Vad händer om Lemieux blir skadad tex.. eller Kovalev, Pens klarar sej inte utan nån av dom!!
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: MTL ligger 9:a i Eastern med 6 poäng och Philadelphia 3:a med 8 poäng
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Nästa match är mot Philadelphia. Senast dom mötes blev det 6-2 till Philadelphia. Så jag tror inte att dom vinner, men jag att det kommer att gå bättre för dom den här gången, jag tror att det blir 4-1 till Philadelphia.

Jag har samma uppstälning som vanligt bara att jag tyker att Hackett borde stå. Han har spelat 2 matcher som varit kannon, tvärt emot Theodore. Det är klart att han också har gjort några kannon matcher men Hackett borde få chansen.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Japp, Penguins lär nog bli farliga i år.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Känns som att Pittsburgh är mest nöjd med det resultatet. Skönt att Kovalevs "storbössa" är igång igen.
Kommentera

Sv: En bra början
wolfclaw: Jaha resultatet är klart det vart 3-3

Kolla länktips så ser ni matchfaktan.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Det låter som att Pittsburgh skulle tjäna hästlängder på en sådan trade.. bara rykten kanske??
Frågan är väl vem den tredje spelaren är, är det en ordinarie stabil spelare så är det väl tveksamt om man tjänar på att ge bort Aubin, Roszival + ytterligare en ordinarie lirare?!
Men visst, McLaren skulle tillföra Pittsburgh dimensioner som saknas nu när dom inte har Kasparaitis att tillgå längre..
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Tror det skulle vara en mycket bra trade. Tycker att Roszival har blivit umbärlig nu när Dick Tärnström visat klassen. Kyle McLaren är en storback inte tu tal om saken..... Längtar efter Straka........ Synd bara att Randy blev skadad....
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Ja det brukar vara lite speciellt då Lemieux är "hemma" i Montreal.

Wolfclaw: Nu går det mera rykten om Pittsburgh och Mclaren. Det sägs att Pittsburgh ska trada till sig honom i utbyte mot Rozsival, Aubin och nån annan. Det låter som en ok trade enligt mig. Roszival är iof lovande men Mclaren är en back som håller hög nivå.
Kommentera

« · 152057 · »