NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

En bra början

180769 · » Till forumet


Sv: En bra början
3-2 mellan MTL och Penguins, det har ju varit MTL som vunnit dom senaste matcherna men nu var det allt Penguins tur.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Danne:Hoppas att dom tar sig till slutspel....annars så skulle jag bli riktigt besviken...hoppas att tärnström kommer tillbaka snart...han behövs..
Kommentera

Sv: En bra början
Danne:det är ju inte så långt till slutspel nu....
Kommentera

Sv: En bra början
Danne: Dom är kanske på gång nu....hoppas...
Kommentera

Sv: En bra början
ÄÄÄÄÄÄÄntligen tog Pittburgh en efterlängtad seger, fasen vad skönt!!! Och så blev det ju en nolla på köpet...
Kommentera

Sv: En bra början
Montreal utklassade Buffalo med 6-2.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Hade inte Peter blivit skadad så hade han väl vunnit poängligan? Aftonbladet rapporterade föresten något i stil med att "Glödhete Peter drabbades av en skada som kommer mycket olägligt i hans jakt på Mario Lemieux"...

Flyers har äntligen börjat spela med en smula hjärta. Gagne har börjat utnyttja sin fart och nu också lyft sina avslut över isen. Det har resulterat i fem poäng på de två senaste matcherna och sju på de fyra senaste. Roenick satte in en underbart hård och schysst tackling på Svehla i natt. En av de hårdaste på många år i FUC. Naturligtvis så fick han matchstraff och eventuellt så blir han också avstängd. Obstruction är tillbaka, i stället blåser de mest bara på rena och hårda tacklingar.
Kommentera

Sv: En bra början
heart: Det ser ju inte ut att hända i år. Lemieux har nästan DUBBELT så många poäng som Forsberg (3 poäng ifrån det).
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Nähä...då är det på tiden att någon gör det då..=)
Kommentera

Sv: En bra början
heart: Ingen svensk har vunnit poängligan.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Han är i en jävlig form Lemiux....kul för honom om han vinner poängligan...är det någon som har koll på senast en svensk vann poängligan i NHL? Om det i huvudtaget är någon svensk som har vunnit den....Näslund var ju nära förra året...
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Jo det hade det. För då skulle du fått mycket mer poäng i TSN:s Fantasy Hockey än vad du fick nu :) ...*retas*
Kommentera

Sv: En bra början
Lemieux två mål inatt. Han prickade också insidan av stolpen men reprisen visade att det inte var mål :/
Ett hat trick hade ju inte suttit helt fel...
Kommentera

Sv: En bra början
heart: Här får du hela NHL:s poängliga=)

1 M Lemieux Pitt 26-14- 37- 51
2 J Thornton Bost 28-15- 24- 39
3 A Kovalev Pitt 26-16- 20- 36
4 G Murray Bost 28-17- 15- 32
5 J Sakic Colo 28-17- 15- 32
6 M Näslund Van 29-16- 16- 32
7 M Modano Dall 30-11- 21- 32
8 M Hossa Otta 26-18- 13- 31
9 M St Louis Tamp 29-16- 15- 31
O Jokinen Flor 29-16- 15- 31
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Ligger inte Näslund delad femma i poängligan?
Kommentera

Sv: En bra början
Ja, MTL vann med 4-2 över Boston.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Affe är nog jämnbra med sudden och Näslund är nog bättre.
Kommentera

Sv: En bra början
Foppa och Lidas regerar.. vilket spelsinne dom har... Sudden får nöja sig med att vara tredje bäst svensk!
Kommentera

Sv: En bra början
heart: Han gjorde ett snyggt mål inatt iaf.
Kommentera

Sv: En bra början
tie domi: Mats Sundin REGERAR!
Kommentera

Sv: En bra början
Vad gggööööttt att Toronto vann inatt med 4-2.Säger bara en sak
Tie domi the great.........

Häls........Peter
Kommentera

Sv: En bra början
Sist jag sa att jag skulle sluta skriva i denna tråd tog Pittsburgh fyra raka. Så jag gör ett försök till =)

Torontos (sundins) första mål inatt tog på en massa skridskor och studsade på något sätt in, sen gjorde de sista målet i tom kasse.

Morozov bröt handleden. Pittsburgh har verkligen flyt just nu.

Lemieux och Kovalev's samarbete är det enda positiva.
Kommentera

Sv: En bra början
Vad gott. Tie domi gav islanders en rejäl omgång........
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Känns tungt att se att Phoenix förlorade men jag antar att Montreal var värda att vinna efter 3-0 i förste och sedan utökade till 4-0 i andre innan Phoenix kom igång.....men men....nästa gång blir det pisk :)

GO PHOENIX!!!
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: *skrattar som vanligt*

De e kul med dina MTL-resultat-servicar, keep it up!! =)
Kommentera

Sv: En bra början
Härligt att MTL antligen får vinna, för dom har ju varit i en liten svacka. 4-2 mot Phoenix blev resultatet.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Stora siffror i MTL senaste match.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois:Koivu blev vald till månadens spelare i Molson cup, det tyker jag att han var värd för han har kämpat på bra.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Kolla in dom här bilderna enligt mig så tycker jag att dom är häfftiga.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Man kan ju lätt säga att MTL lyckades bra i försvaret inatt tillskillnad från dom andra matcherna dom har mött Philly, för Philly pressade verkligen, att det inte blev fler mål som dom släppte in måste man i alla fall tacka Hackett för. Dom 2 senaste matcherna (då dom fick stor stryck mot Philly) har ju Theodore stått men nu fick Hackett en chans jag hoppas att dom låter honom stå nästa match mot Philly så kanske MTL vinner.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Flyers lyckades med bedriften att göra två mål och faktiskt vinna machen mot Canadiens. Justin Williams avgjorde med mindre än sju sekunder kvar i overtime. Skönt att han fick avgöra, en av få spelare i laget som bryr sig och kämpar i varje match.
Kommentera

Sv: En bra början
Med "nu på sistone" menar jag förra säsongen och denna säsong hitills.
I fjol var förstafemma borta i princip hela säsongen och just nu är tärnström, rozival, melichar, donovan och straka skadade

Deras 3 bäst backar!
Kommentera

Sv: En bra början
Thornton är verkligen het nuförtiden. Inför tredje har Boston 2-1 mot Pittsburgh. Ference tillbaka då skadas Tärnström. Pittsburgh's otur med skador har varit extrem nu på sistone.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Nästa match MTL kör kommer att bli mot Philly, dom har ju haft problem med att besegra dom tidigare det har ju faktiskt blivit stor stryck, men eftersom det går så dåligt nu som du säger så borde dom ha lite lättare för att klara av dom.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Ganska bra? En vinst de senaste nio matcherna, tolv gjorde mål på dessa nio matcher, 2-13 i målskillnad på de senaste två matcherna. Själv skulle jag påstå att de spelar bedrövligt dåligt.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Det har ju inte ordnat sig på flera år så jag ser ingenting som tyder på att det skulle ordna sig nu. Minst en fjärdedel av spelarna måste bort om Flyers skall kunna nå framgång.
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Jag tycker att Philly spelar på ganska bra
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Clarke brukar ju iof trada ganska roligt =)
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Det borde ordna sig.
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Nä, men de inledde trots allt säsongen strålande och var det bästa laget. Nu är de tillbaka i den vanliga rutinen igen. Glida runt och inte ta i. Det måste ske en hel del trader för att få ordning på det här så kallade "laget".
Kommentera

Sv: En bra början
Da Beezer: Hehe. De var ju bäst i NHL skrev du förut =)
Dina åsikter skiftar snabbt på två veckor. Trodde du de skulle vara typ 85% hela säsongen rakt igenom?
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: "Superlaget Philadelphia"? Testa "Soplaget Philadelphia" eller "Divorna från Philly".

Det är trgiskt att följa utvecklingen i Philadelphia. Tidigare var de älskade av en hel stad. Numer är de hatade av de flesta av sina egna supportrar.
Kommentera

Sv: En bra början
Sju olika målskyttar, inget one line team här inte. :)
Lemieux 4 ass, Tärnström hade 3.

Leclair fick kliva av efter att hans axel hoppade ur led. Donovan bröt foten och Straka klev också av efter en sträckning :/
Det ska tydligen inte vara något allvarligt....
Kommentera

Sv: En bra början
Seger med 7-2 mot ärkerivalen och superlaget Philadelphia. Underbart!
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: Japp det blev en bra pressent 2-3 till MTL.

(se länktips)
Kommentera

Sv: En bra början
Ikväll så blir det match mot Atlanta man får hoppas att det blir vinnst det skulle bli en bra pressent till Chad Kilger som fyller år i morgon hoppas att dom sjunger för honom i Bell Centre
Kommentera

Sv: En bra början
Jompe: Den matchen var kanske Pittsburgh's bästa denna säsong.
Kommentera

Sv: En bra början
Jompe: Hur mycke kostade en biljett när du va där!? Och hur lång tid innan match va de??
Kommentera

Sv: En bra början
Deas: Jag såg matchen Penguins-Sharks på TV eftersom jag var i Pittsburgh då (de få biljetter som fanns kvar var löjligt dyra). Straka är tillbaka och var underbar att se. Annars är Tärnströms samarbete med Lemiuex suveränt. Såg ockå stora delar av matchen kvällen innan mot Atlanta på TV, då Hedberg var strålande. Aubin stod mot Sharks och det finns inte mycket att anmärka på hans spel. Penguins är på gång nu.
Kommentera

Sv: En bra början
Brisebois: MTL fick stor stryk inatt mot Carolina med 7-3

(se lanktips)
Kommentera

180769 · »