NHL

14645 inlägg · 804 ämnen

Kontrakterade spelare

« · 724186 · » Till forumet


Sv: Kontrakterade spelare
Lite svenskar har resignat nu tänker främst på Tellan som Toronto använda optionen i senaste kontraktet för förlänga 1 år och Hävelid som kritat på för 3 år till med Atlanta
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Däremot så förstår jag inte riktigt att Habs valde att signa Mark Streit igen. Han har ju inte direkt haft något jätteförtroende hos coacherna och spelade endast en slutspelsmatch.....
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Ooo ja!!! Begin har verkligen visat karaktär under de år han spelat i Habs, så jag är faktiskt riktigt j-vla nöjd! :-)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
henkaaa:
Nu har habs resignat Steve Begin , Aaron Downey och Garth Murray

Du lär väll vara nöjd att Begin är under kontrakt 3 år till ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Db_04: Dom såg ut som Philip & Terrance från South Park tyckte jag. Lite samma typ av rörelseschema hade dom i alla fall.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: ser ut som robert nilsson den där som ramlar hela tiden
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
henkaaa: Johan Halvardsson fick ett hett välkomnande till Islanders...
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Jodå, det kan nog vara bra tänkt när han nu signade relativt billigt. Men jag tycker det visar litegrann på att man har dåligt med alternativ på backsidan när man gör en sån sak. Men visst....... Chelios är helt klart en stabil back och kan säkert tillföra mycket
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
henkaaa:
Om han orkar spela 1 år till är det ju inge pengar betala för en spelare med den erfarenheten och när han billigaste spelaren i laget för tillfället och nästan 50 000 $ billigare än Cory Cross så tycker jag wings gör rätt som resignar han
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Hahahaha! "Gubben" får aldrig nog.....
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Gidde: Tro hur nöjda Tampa är med det kontraktet i dagsläget. Inte någonstans skulle jag tro. Kubina's och Sarich's kontrakt går dessutom ut nu. Detta tillsammans med Richard's jättekontrakt (!) gör mig rätt säker på att St Louis dagar i Tampa är räknade.

Till hans försvar angående säsongens "mediokra" poängskörd bör det dock tilläggas att han tydligen haft stora och långvariga problem med ett brutet finger.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:

Hittade detta:

8/24 Martin St. Louis (RW) Re-Signed Six-year, $31.5 million contract

Och då bör han ju ha 5 år kvar på det kontrakter, och då stämmer dina uträkningar jättebra :)

(Y)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Gidde: Hmm, jag tror det är ett 5årskontrakt han har. Så det borde gälla tills han är 36. Någon skrev 38 någonstans men det var tydligen galet då. Tack!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:

Jag är säkert helt lost nu, men St Louis har ju inte fyllt 31 än detta år, hur fick du då till din ekvation ?

Eller har jag totalt missuppfattat vad du skrev? :-$
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Äsch, han har 5 år kvar på sitt kontrakt. Betala 5 miljoner dollar för St Louis då han är 38? Nej tack.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: 7.8!? geesh. Nu måste de trade St Lois till pens för bara nåt halvhögt draftval ;)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

"The Tampa Bay Lightning announced Monday that centre Brad Richards has come to terms on a new five-year, $39 million US contract.
Richards' new deal will pay him $7.8 million US a season."

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Så har Bruins förlängt kontraktet med Pebben med ytterligare tre säsonger. Tänk att det är så populärt med Frölundaspelare i Boston, hade ju förstått det om det hade varit Västeråsspelare men Frölunda

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Hehe okej ganska bra betalt :P
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Olli Jokinen har förlängt nu 4år och för detta får han 21 mille $
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Derek Morris har förlängt med Coyotes han med på 3 år
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Steve Reinprecht har förlängt 3 år med Coyotes
Kommentera


Sv: Kontrakterade spelare
Norström skrev på för ytterligare två år för Kings.......
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Fernandez har väl varit duktig denna säsongen
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

henkaaa: Så har Minnesota skrivit ett flerårskontrakt med Manny Fernandez.

Källa? Äh, det vill jag inte avslöja.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:

Otroligt skönt att Habs knöt upp Captain K för ytterligare tre år!! Han är värd alla pengarna också, inget snack! :-)
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Paddan:
Nu tror jag verkligheten skar sig för länkmaster himself. 

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

Paddan: Ok, då var det dags att göra källhänvisningar till de artiklar där jag hittade uppgifterna.

Tomas Kaberle: www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=154512&hubname=

Olaf Kolzig: www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=154477&hubname=

Saku Koivu: www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=154448&hubname=

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK: Några kontraktsskrivningar

The Montreal Canadiens have re-signed captain Saku Koivu to a $14.25-million US, three-year contract extension through the 2008-09 season.
The deal also includes a no-trade clause.

The Washington Capitals and goaltender Olaf Kolzig have agreed on a two-year contract extension.
Kolzig will earn $5.45 million per season during the contract, a raise of $510,000 over this season. Kolzig was scheduled to become an unrestricted free agent on July 1.

The Toronto Maple Leafs have locked up defenceman Tomas Kaberle to a long-term contract extension.
As per club policy, financial terms were not disclosed but sources tell TSN that Kaberle, who was scheduled to become an unrestricted free agent on July 1, has agreed to a five-year extension that is worth $4.25 million per year.
Sources say the first three years of the extension contains an unconditional no-trade clause, which in the fourth and fifth years of the deal becomes conditional based on team performance.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Dragan 2k:
Jo men det kan vara kraven för att vissa spelare inte ska testa marknaden oxå ju , sen vet man ju inte om det dyra kontrakt eller om det mer att spelarna vill bli kvar i klubben en längre tid och villiga till acceptera lite lägre löner då ju
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Kul dock fattar jag inte att man vågar köra skriva sådana långa kontrakt.

Finns ju trots allt en risk att man inte presterar det man som klubbägare hoppas på.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Sharks har fölängt med Cheechoo 5 år och Nabakov 4 år
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare

WarhawK: Så har då Jocke Lindström skrivit på ett kontrakt med Columbus, men han kommer tills vidare att spela kvar i Syracuse.

"We've been very pleased with Joakim's development and feel he will develop into a valuable player for us," MacLean said. "He's a talented forward and his skills fit in very well with the other young players in our organization."

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
ja då var man inte helt ute cyklade iaf då , hade dock glömt vilken spelare det var men det hade du ju hittat så
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan: Det var till och med ett femtonårigt kontrakt som Islanders tydligen var villiga att ge DiPietro.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Det kan nog stämma det, minns inte vem spelaren var (möjligen Islanders DiPietro) som ville skriva ett tioårskontrakt, men den affären föll väl just med tanke på att spelaren själv var tvungen att stå för försäkringen om kontraktet sträckte sig över mer än fem år.
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Paddan:
Jo jag såg detta när det bara var ryktat .. kommer det inte bli strul med försäkringen nu för han , var det spelaren skulle få stå för det själv efter år 5 eller vad sa dom när det diskuteras ett onster kontrakt med nån innan säsongen ?
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Star goaltender Martin Brodeur has agreed to a $31.2-million US, six-year contract extension with the New Jersey Devils, a source said Friday.
The deal will pay him $5.2 million a year starting next season. He'll be 40 years old at the end of the new deal following the 2011-12 season which likely ensures he'll play his entire NHL career with the Devils.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Både Huselius och Thibault passerade Waivers utan bli uppplockade
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Deas:
Men det är ju ingen lögn att flesta hockeyfans tycker deras tidning suger , och då menar jag båda skvaller tidningarna
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK: Thibault har varit helt värdelös.


När jag ändå surar kan jag ju passa på att hacka på Aftonbladet.

Ros skriver att enligt Flyers forum så är Foppa deras bäste spelare någonsin. Väldigt tydligt exempel på en reporter som hittar det han verkligen vill skriva om.

Jag menar han kan ju inte ta upp det i tidningen för att fan skriver det på ett forum :P Det är som om Expressen skulle säga att Tie Domi är bäst för att en kille här på hockeysnack skrev det (ja, det har hänt).

Dessutom formulerar sig Ros som att hela forumet tycker det, som att det varit en omröstning eller något liknande, fast det bara är en enskild persons åsikt.

Det är som att expressen läser mitt inlägg här och skriver följande: "Sveriges hockeyfans överens om att Aftonbladet suger".
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:

Jepp, klart man är lite sur..... men känns ändå inte helt oväntat! Hainsey har haft svårt att ta en plats, så man undrar ju lite över hans arbetsmoral. Talang och löfte har han ju alltid kallats, men kan han verkligen varit i onåd hos både Therrien och Julien?

Speciellt i år har man ju funderat då Julien släppt upp så många unga men ändå passat på Hainsey, till förmån för Mark Streit!

Jaja, inte mycket att göra. Vi får väl se hur han lyckas i nya omgivningar!
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
WarhawK:
Rangers Cliamed right wing Colton Orr off waivers from the Boston Bruins.

...

The Columbus Blue Jackets claimed defenceman Ron Hainsey from the Montreal Canadiens on re-entry waivers, plucking away their first-round pick from the 2000 Entry Draft.

...

The Canadiens recalled Hainsey from the minors, but he had to clear re-entry waivers by noon et Tuesday in order to play for Montreal.


Detta var ett skapligt bakslag för habs bli av med Hainsey , nu vet jag att Henkaaa inte kommer vara glad iaf ... Rangers verkar viljat införskaffat tuffhet , skulle tro detta är tänkt ersätta Strudwick som spelat chechande winger senaste matchen

I övrigt kan konstateras att Huselius och pingvinernas målis Thibault oxå är placerade på Waiver men inte plockats upp av nått annat lag än
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
The Bruins have signed Dan LaCouture to a two-way deal for the remainder of the season. The deal was agreed to on Monday, and became official today when LaCouture cleared waivers upon his return from Europe (Davos). - Boston Herald
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Efter Skaffat sig Fedorov placerade Colubus Todd Marchant på Waiverlistan och nu har han plockats upp av Anaheim
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Steve Shields har fått kontrakt med Atlanta med tanke på skadorna Atlanta har på deras målvakter
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Avs har valt att inte utnyttja Sakic och Blakes optioner för nästa säsong och man sparar därmed 700.000 dollar i lönekostnad under lönetaket denna säsong.

Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Nu har Flames skrivit kontrakt med den beryktade knätacklaren Bryan Marchment som senast lirade i Toronto
Kommentera

Sv: Kontrakterade spelare
Carolina Hurricanes - Agreed to terms with left wing Kevin Estrada on a two-year contract.

Chicago Blackhawks - Trade goaltender Michael Leighton to Buffalo for defenceman Milan Bartovic.

Columbus Blue Jackets - Claimed defenceman Andy Delmore off waivers from Red Wings.

Detroit Red Wings - Signed left wing Dan Cleary to a one-year contract.

Minnesota Wild - Claimed center Randy Robitaille off waivers from the Nashville Predators.
Kommentera

« · 724186 · »