NHL

14753 inlägg · 804 ämnen

Matchtråd

« · 1034191 · » Till forumet

Sv: Matchtråd
mattias - 74:

På lördag lär dom visa Detroit-Colorado 21.00, annars blir jag mycket förvånad.
Kommentera

Gidde:

Vill nog hellre se den på TV Kommer väl fler tillfällen hoppas jag!
Kommentera

mattias - 74:

sopcast lär väl funka annars?
Kommentera

Bissett19:

typiskt att den visas på den kanalen.
Kommentera

mattias - 74:

Canal+

Natten mot fredag 25/4 01.00
Match ej fastställdNHL
Direktsändning. Kommentator Am.komm.

NASN:

12.00am Live Philadelphia vs Montreal - Conf. Semifinal - Game 1 - NHL
National Hockey League playoffs - best of seven series.
3.00am As Live Colorado vs Detroit - Conf. Semifinal - Game 1 - NHL
National Hockey League playoffs - best of seven series.

Kommentera

Deas:

Visas Detroit - Colorado imorgon natt ? Står ingenting än men man kan ju hoppas på det.
Kommentera

jonmannen: Ja man kunde ta på stundens allvar verkligen. Jag var nervös fast jag inte direkt höll på någon av lagen (hoppades dock på Caps).

Det var ungefär som då jag såg Brynäs Leksand tidigare i vår.

'Game sevens' är bra grejjer :)
Kommentera

Deas: Kommer bli en mkt spännande uppgörelse detta. Sudden i en sjunde match är alltid maffigt :)
Kommentera

Caps vs Flyers börjar bra. Grymt tryck och en rolig förstaperiod.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja. För att inte tala om kanalens intro (vilket kanske är vad du syftade på). Jag tror de är mäkta stolta över sitt intro. Bäst är när det loopas två gånger irad.
Kommentera

Poffa: Bortsett från alla jinglar är de här NASN-sändningarna en ren fröjd att se på. Speciellt när det är "Hockey Night in Canada".
Kommentera

JimmyH: Efter 2-0 i natt så är inte Flames borta, än. Det blir en sjunde och avgörande match, natten mot onsdag. Däremot så slog Dallas ut Anaheim Ducks i natt och därmed är regerande mästarna borta.

Innebär det att vi får se Påhlsson i VM?
Kommentera

Deas: Fast åker både Montreal och Calgary så är det 0st kanadensiska lag bland de 8 sista.

Det känns väl sådär... Nej, jag hoppas på båda.
Kommentera

JimmyH: Själv hoppas jag på seger för Boston i deras avgörande match mot Habs. Jag tänker enbart själviskt och ser hellre dem som Pens kommande motståndare än Rangers.

Blir det de sistnämnda känns det dock bra att Pittsburgh har Gill, som under åren ofta och framgångsrikt matchats mot Jagr. Hjälper inte det får de väl skicka Ruutu på den gode tjecken. =)
Kommentera

Poffa: Det vore roligast med Avalanche. Lite 90-tals nostalgi. Draper vet fortfarande vem som har #21.

Fast eftersom jag gärna känner mer för fans i Alberta än för fans i varma sydliga amerikanska städer så hoppas jag att Calgary vänder mot San José.

Så det blir liksom bra, hur än det blir.
Kommentera

Poffa: Asbra är en annan träffsäker beskrivning på honom :P

Otroligt att jag aldrig hört den i C+studion.
Kommentera

JimmyH: Osgood har varit "Oh so good". Tack för den, Arne Hegerfors.

Då vet vi också att Detroit kommer få möta Avs eller Flames. Det hela hänger ju på hur Flames serie mot Sharks slutar. Match 6 i den serien börjar 02.00 i natt och visas på C+.
Kommentera

JimmyH: mest PÅ
Kommentera

Poffa: Ja så går det när man kliver in och hyllar någon... Typiskt.

Eller egentligen bra eftersom jag hoppas mest Detroit i det här slutspelet.

Fast på tal om målvakter, Chris Osgood står 2,5 match och släpper bara in 1 mål och har tagit 53 av 54 skott. Är det strålande?
Kommentera

Dream Team:

Pucken studsade ju rejält konstigt, var väl därför den gick in. Kul att han och Lidström kunde garva åt det efter matchen iallafall.
Kommentera

Poffa: Ja, stenhårt var det... inte alls. En riktig tavla av Nashvillekeepern vars lag som dittills har hållt jämna steg med Detroit i en match där defensiven helt klart kommer först. Fram till tavlan nyss då...
Kommentera

JimmyH: Om inte annat så har Ellis utmärkt sig på ett negativt sätt nu. Han släpper in ett mål i BP från Lidström.

Inte så farligt, säger ni? Om jag lägger till att Lidström skjuter från blålinjen, då. Ja, just ja. Egen blå linje.
Kommentera

Poffa:

Det var matchen klockan 21 jag syftade på men som det ser ut nu så blir det sängen då :)
Kommentera

Ignorera den sista paragrafen. Jag svamlar. =)
Kommentera

JimmyH: Lundqvist var strålande i de två första matcherna men har släppt 10 baljor på de tre senaste. Strålande är ju också ett starkt ord, därav hans "halva" sådant.

Ellis har jag bara sett en match med hittills, därav utebliven kommentar.

Om du liksom mig reagerade på att man kallar någon för den bäste utan att nämna om man sett något av de andra så är det inte mitt inlägg du ska hugga på, utan det föregående. Gammal vana? ;)
Kommentera

mattias - 74: Den klockan 21 kommer nog inte visas på C+. Den enda match som spelas då är Red Wings - Predators och den går på NASN.

Däremot kommer C+ visa Flames - Sharks 02.00 i natt.
Kommentera

mattias - 74: Nashville-Detroit går NASN men går även att se streamad via webben. Se länk nedan.
Kommentera

mattias - 74:
Natten mot måndag 21/4 02.00 
Calgary - San JoséNHL
Direktsändning. Kommentator Kristian Andersson. Expert Arto Blomsten.

Kommentera

Deas: Det ska bli intressant att höra varför Dan Ellis inte anses ha utmärkt sig sådär strålande än så länge i slutspelet. Det är nämligen den bästa målvakt jag har sett i det här slutspelet.

Att Henrik Lundqvist bara får ett halvt strålande kan jag inte heller riktigt köpa.
Kommentera

Deas:

Vet du vad det är för match i kväll på Canal + ?

Det står match ej fastställd eller visar dom ingen på den kanalen i kväll ??
Kommentera

yaqop: Ja det är inte jättemånga målvakter som utmärkt sig sådär strålande än så länge i slutspelet faktiskt. Det är väl halvt Biron och Lundqvist, och sedan Fleury och Theodore.
Kommentera

yaqop: Samtidigt måste man berömma Colorados försvar. De ger verkligen Theodore chansen att spela så här bra. Och det är inte bara backarna jag pratar om, hela laget spelar energiskt och jobbar hem hela tiden.

Synd att inte Foppa fick sätta chansen, utan lyckades pricka stolpen istället.
Kommentera

Colorado klar för conference semi och tack för det Jose Theodore, den definitiva skillnaden mellan lagen. Ser ingen överman till den killen i hela ligan just nu, ordet slutspelform har fått ett ansikte.

Semi! hell yeah
Kommentera

Helt otrolig syn från matchen Calgary - San José då det verkar som varenda en i publiken har en röd matchtröja, sjukt coolt
Kommentera

Dax för match fyra mellan Colorado och Minnesota.
Måstematch för Colorado som ligger under med 2-1 i matcher och behöver ta den här hemma, nedsläpp strax
Kommentera

Colorados andra mål inatt var väldans tjusigt. Klapp klapp mellan Hejduk, Foppa och Stastny.
Kommentera

MarcusElving: Ja det får vi verkligen hoppas. Behöver ju en målvakt.
Kommentera

Macahan:

Hoppas, som scouten säger i artikeln, att han stannar åtminstone 2-3 år innan han drar över.. vi vill ju ha lite nytta av våra egna produkter innan dom försvinner all världens väg !
Kommentera

Hoppas nu Kings väljer Markström, så får dom lite ordning mellan stolparna ;-)
Kommentera

Vi får se om Nicklas Bäckström utökar sin ledning i Rookieligan inatt då? kan behövas om han ska vinna årets rookie :D
Kommentera

Av svenskarna så lyckades Peter bäst, för hans lag vann. Han spelade nästan 15 min.
Vart vald till en av stjärnorna

Pos Player
1. COL R 23 M.HEJDUK
2. COL C 21 P.FORSBERG
3. COL C 26 P.STASTNY
Kommentera

Hör på NHL radion. Colorado leder med 6-3 när det är ca 15 min kvar.
Foppa har 3 ass.
D Sedin 1 mål och ass
H Sedin 2ass
MNäslund 1 ass

De sänder matchen i efterhand på canal+ i kväll
Kommentera

Då vare dax, Avalanche - Canucks, hiskeligt viktig match.
Fem ex-Modoiter på isen i Pepsi Center gör inte saken tråkigare.
Kommentera

kärran:

Ok.. tack för informationen :).
Kommentera

Cyklob:

NASN sänder i natt
Nästa gång de möts den 1/4 så sänder Canal+
Kommentera

yaqop:

Foppa fixar biffen han :), btw vilken kanal är det som sänder Colorado-Vancouver i morgon är det canal + eller ?.
Kommentera

Poffa:

och en sjukt viktig seger i jakten på sista slutspelsplatsen i western conference. edmonton i storform tre poäng bakom, match imorgon mot vancouver på samma poäng som colorado. blir otroligt spännande att följa sista fem matcherna i serien
Kommentera

yaqop: Och Avs vann med 2-0. Foppa spelade i tredjekedjan och gjorde ett assist. Detta kom på det första målet då Peter passade fram till Jordan Leopold i PP.
Kommentera

ajon:

Han lirar inatt mot Calgary, matchstart 03:30
Kommentera

« · 1034191 · »