NHL

14753 inlägg · 804 ämnen

Matchtråd

« · 997478 · » Till forumet

Sv: Matchtråd
JimmyH: Han var verkligen stabil. Genom sitt lugn, positionsspel och sin storlek var han verkligen frustrerande för mig som fan av hans motståndarlag. Alla räddningar såg så enkla ut. Ungefär som Gerber då han var som allra bäst i FBK.
Kommentera

Deas: Smith höll ju faktiskt Turco på bänken i Dallas under ett tag i höstas. En riktigt spännande målvakt.
Kommentera

Ingen dum natt för mig. Crosby var pigg och Therrien lät Malkin-kedjan vara intakt (mestadels). Smith i Tampas mål imponerade verkligen, måste erkänna att jag helt missat den killen.

Foppa får beröm och såg enligt uppgift inte alls rostig ut (?).

Jag knappade in på tre kompisar som jag jagar i vår fantasyliga :)
Kommentera

yaqop: "Andrew Brunette was assessed an unusual penalty - throwing his stick - at 11:58 of the second period. Brunette tossed his stick to defenseman Ruslan Salei, who caught it after he broke his stick and dropped it.

The Canucks didn't score on the ensuing power play.

"I was going to hand it to him, but it looked like the puck was going back there and I wanted to make sure he had a stick," Brunette said. "I didn't realize that was a penalty. Maybe it was because the distance traveled was longer than normal. Hey, he caught it and played it pretty good."
Kommentera

Gidde:

Finns det nåt klipp nånstans där man får se Foppas ovationer. Fanns ingenting på NHL.com.
Kommentera

Paddan:

Nattens match skulle visas här, åtminstone vad som stod igår..
Var inte uppe själv och kollade om så var fallet, men jag skulle nog tro att det stämmer..
Kommentera

och matchen slutar 2-1 till Colorado, mycket mycket viktigt mot just Canucks, och då Nashville samtidigt vann inatt.
Inga poäng av Foppa men helt okej lir
Kommentera

...så fick Colorado just en utvisning för throwing the stick, haha
Kommentera

Otroligt mäktigt jubel och stående ovationer då Foppa just kom in på isen för sitt första byte.
Kommentera

Poffa: Nähä :(
Kommentera

epa: Nej.
Kommentera

Visas inte Colorados match på NSAN inatt?
Kommentera

Paddan:

Själv brukar jag försöka kliva opp men det blir väl att se hgöjdpunktenra på NHL.com imorgon. Blir ju CL fram till 2245 så man är rätt trött =)
Kommentera

Deas: Verkar som att det är någon som tänkt streama matchen mellan Canucks och Avs, bara att hoppas att man kommer upp inatt då.
Kommentera

Vilken natt alltså. Comeback av Foppa och en mindre sådan av Crosby. Surt att de inte visar Colorado, men jag hoppas NASN visar highlights iaf.
Kommentera

Whitney också tillbaka för Pittsburgh.
Kommentera

Det sägs att Crosby kommer lira med Dupuis och Talbot. Jaja, fick han det gjort med Hilbert och Armstrong ska väl de också funka =)

Crosby i en andrakedja. Haha.
Kommentera

JimmyH: Roligt att du frågar. Jag öppnade precis HS för att säga att Crosby spelar!

hihihi, snacka om timing! Mot ett dåligt Tampa utan riktig målvakt hoppas jag på lite mål =) *tar i trä*

Gissar på Malone - Crosby - Dupuis och Talbot - Malkin - Sykora
Kommentera

Deas: Några nyheter om Crosby och Hossa?
Kommentera

Vaskar liv i den här tråden. Den har konkurrerat med en annan för samma syfte men dens rubrik är skriven i versaler och innehåller fyra utropstecken =)

Vilka är uppe inatt? Streckstrid mellan Buffalo och Flyers på c+ kl 1, Foppas comeback såklart också Pens - Tampa på NASN 1:30 vilken jag kommer titta på.
Kommentera

WarhawK: Rangers och särskilt förstakedjan imponerande. Jagr såg riktigt pigg ut.

Skönt att Calle Johansson erkände att (även om det såklart är ett negativt drag hos Jagr) att den Jagr han upplevde i Capitals var som han var just pga av att han inte trivdes. Han kallade honom tom. bäst i världen vilket var oväntat att höra från just Johansson =)
Kommentera

Dared:
Han gjorde en bra match totalt sett oxå , var riktigt på tårna särskilt på friläget han räddade , tillskillnad mot matchen mot Islanders häromdan när han vart utbytt efter 1:a perioden
Kommentera

WarhawK: Kul att Lunkan gjorde en bra match. Åtminstone de 2 första.
Kommentera

3-1 av Shanny i tom bur
Kommentera

Dared:
Jepp han spelar nu igen missade bara några byten tror jag
Kommentera

WarhawK: Har Nyllet kommit tillbaka i spel?
Kommentera

Dared:
Dom vet ju att när enbart 3 på isen är det dumt var aför aggresiv mot en spelare som Jagr .. bättre försöka hålla positionerna då
Kommentera

WarhawK: Nej, precis målet kom ju i spel 5 mot 3, men just hur stilla hela boxen vart då Jagr fick pucken.
Kommentera

Dared:
Ingen som märkte att straka smög upp vid stolpen och passen satt ju stenhårt på bladet så det bara raka in den i öppet mål ju för ingen målvakt hinner över där
Kommentera

WarhawK: Syns att Jagr har respekt vid 1-0 målet. Så fort han fick pucken stannade hela försvaret upp och väntade på vad som skulle hända. Pang så var allt över. Imponerande!
Kommentera

2-0 av Jagr nu
Kommentera

Straka gör 1-0 för rangers i PP mot ottawa
Kommentera

Dream Team: DiPietro är en supertalang, det folk reagerat på är snarare längden på kontraktet än hans lön per säsong.

Säg att han blir skadad, kass efter att fyllt 33 eller liknande. Han blir ju dessutom omöjlig att trada med det kontraktet.

4.5 miller per år är dock en bra affär om han spelar som han gjort i år eller bättre. Riskerna är alltjämnt enorma med den extrema längden på konraktet.
Kommentera

WarhawK:

Bara därför så fortsatte Kozlov och dunkade in två mål till, alltså fyra mål i matchen.

7-4 slutresultat, och totalt sju av målen av två spelare (Kozlov & Shanahan)

Rolig match, tyvärr såg jag bara första halvan..
Kommentera

Paddan:
Hatten av för Shan the man
Kommentera

WarhawK: Där gjorde då Shanahan sitt tredje mål för kvällen och kepsarna börjar regna in över rinken för att fira Shanahans artonde hattrick i karriären. 5-4 till Islanders står det nu och det är drygt tolv och en halv minut kvar av matchen.
Kommentera

Paddan:
nepp det struntade dommarn i
Kommentera

Aha, inget mål, domaren hann blåsa av någon knapp sekund innan.

Kommentera

Paddan: Där kan det hända att det var ett 5-4 mål. Dags för videobedömning
Kommentera

Paddan: Ojdå, nu händer det mycket. 5-3 för Islanders. Viktor Kozlovs andra mål för kvällen.
Kommentera

Paddan:
Jepp spelar dom bra är stämmningen underbar i MSG , men spelar dom dåligt blir dom utbuade

urk så gör fiskpinnarna mål nu oxå när det var match igen
Kommentera

WarhawK: Där kom då 4-3 genom Shanahan. Verkligen inte oförtjänt. Rangers har jagat som bålgetingar runt DiPietro de senaste minuterna. Och stämningen i MSG är riktigt bra.
Kommentera

Paddan:
ett mål till innan paus och det är verkligen match igen
Kommentera

WarhawK: Jagr-kedjan gör ett riktigt gott arbete i spel 4 mot 4 som till slut resulterar i ett 4-2 mål av Jagr.
Kommentera

Paddan:
Jepp hoppas dom kan vända nu , Shan the man visar hur det ska gå till
Kommentera

WarhawK: Där fick du ett reduceringsmål i varje fall. En blixtsnabb kontring i SH-läge och Shanahan sätter 4-1
Kommentera

Paddan:
Föga överraskande
Kommentera

WarhawK: Mycket riktigt ersattes Weak Henke av Weekes Kevin i målet.
Kommentera

Paddan:
Jo det lär ju bytas målis , men varför tog inte Renney timeout efter 3:e målet .. laget är ju inte bra , men siffrorna speglar ju inte matchbilden tycker jag
Kommentera

WarhawK: Henke gör väl ingen höjdarperiod direkt, samtidigt som han inte får någon vidare hjälp av försvaret. Men två av målen tycker jag Henke i varje fall får ta på sig.
Kommentera

« · 997478 · »