NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

NHL INATT!!

« · 602866 · » Till forumet

Sv: NHL INATT!!
Poffa: Märkligt, Avs beslutar sig för att skicka tillbaka Wojtek Wolski till Brampton i OHL. Wolski har gjort 2 mål och 4 assists på 9 matcher och bör därmed tillhöra en av de bättre poängplockarna i Avs.
Kommentera

henkaaa:

Vissa gånger är det live, andra inte. Att få någon tekniker att sitta uppe halva natten för att byta loggan i höger bildkant spelar ingen större roll för mig. Huvudsaken bilderna kommer fram och att jag får se matchen.

Det är som att 5-30 minuters fördröjning är viktigare än chansen att se matchen.

Kommentera

Poffa:

Jag håller med om att det är bra att de sänder. Men varför fara med osanningar om att det är live, när det egentligen inte är det? Så där håller med Warhawk.....
Kommentera

Poffa:
Ja dom kanske visar matcherna men som det var igår hade jag hellre lyssnat på webradion för det var det mest usla kommentatorer jag hört , dom vanligtvis usla holmgren / calle johansson var ju till och med bättre än dessa ... men kanske bara är jag som ställer krav på kommentatorerna , sen om andra tycker det ok med vad för usla kommentatorer som helst så är det väll så

sen om det inte är direkt ska dom inte skryta dom sänder direkt heller enligt min mening
Kommentera

svennis: Ja, det var inte långt ifrån att det blev en direkt förhandssändning.
Kommentera

WarhawK:

Mycket gnäll på C+, de visar ju matcherna, något som jag är tacksam för. Dessutom handlar det om att C+ ibland köper rättigheterna från bolag som kräver eftersändning.

Kommentera

WarhawK: men pauserna var bara 10 min mot vanligtvis 18-20 så de hann nästan ifatt tills matchen var slut.
Kommentera

Jaha. Foppa hade ingen rolig afton inatt poänglös som han blev. Det blev ett söndertrasat spel pga. alla utvisningar emot, vilket lämnade Peter kvar på bänken, antagligen för att ha krafter för stordåd framåt. Därav blev intet. Sundström var inte med, har för mig att han har ont i groinen.

Tyvärr hittills i NHL så tycker jag att Forsbergs spel börjar likna någon typ av Skuggan, eller Raimo Helminen-spel, där han endast glider omkring och chippar geniala passningar till andra. Om han skall lyckas få några mål denna säsong så får han nog lov att börja utmana och försöka komma till avslut.

Ett par andra Modo-NHL:are har varit mer framgångsrika ikväll. Näslund målskytt, precis som H.Sedin, framspelad av brorsan naturligtvis. Där återstår en period i skrivandets stund.

Weinis fick göra hela 15 byten för sitt Islanders, vilket gav drygt tio minuters speltid och ett skott på mål. Personbästa för säsongen.
Kommentera

WarhawK: Det är en direkt efterhandssändning.
Kommentera

Paddan:

Jag säger bara..... No Stanley Cup since before colour photography! :-)
Kommentera

WarhawK:
Canal + har ju lyckats riktigt bra inatt dom .. står direkt från Bell Center och sändningen började 1.30 .. nu var det ju så att nedsläppet var ju 1.05 så dom hade ju strulat till matchstart ganska rejält då eller så är detta deras uppfattning av direkt sändning
Kommentera

Paddan:
Du får fråga henka vad han tycker om den då
Kommentera

WarhawK: Tro hur Habs-fans reagerar på den här reklamen? ;)
Kommentera

henkaaa:
hehe Jagr har ju gjort mer poäng åt mig så jag ångrar inte bytet

Jo Leetch är ju verkligen värd det ju och gubben kan än tydligen oxå ;->
Kommentera

WarhawK:

Hur var det nu då? skulle du ha bytt bort Ryder eller? :-)

Roligt för Leetch iaf att han fick komma med i 1000-klubben. Han är verkligen värd att vara med i den exklusiva skaran backar som lyckats med det.
Kommentera

WarhawK:
Montreal vände och vann med 4-3 bostons mål gjorda av Axelsson , Leetch och Boynton ... Montreals av Ryder , Koivu , Ribeiro , Perezhogin

Leetch vart 3rd star en bra inramning när han som Back nått 1000 Poäng .. Så jag lytfer på hatten och säger grattis Brian och keep up the good work
Kommentera

Efter 2 perioder har Brian Leetch kommit upp respektingivange 1000 poäng med 1+1 i denna match som boston leder förnärvarande med 3-2
Kommentera

WarhawK:

Otroligt. Anaheim står upp och vinner medan jätten Flyers går in och sabbar mitt tips!
Kommentera

NuMo:
Dom fick sitt vanliga ras i 3:e vilket jag trodde före matchen och gav bort 1 pinne till pingvinerna .. dock lyckades dom ju komma tillbaka och vinna i OT men fortsätter det så här kommer dom tappa en hel del poäng vilket gjort redan iofs oxå
Kommentera

WarhawK: Foppa är med och avgör. 6-5. Snart dags för Foppa själv att göra mål.
Kommentera

WarhawK:
övertid i philly .. och wild kvitterar till 3-3 genom rolston
Kommentera

WarhawK:
rättar mig själv nu när dom uppdaterat matchprotokollet kessler gav nucks ledning efter näslund kvitterat så 3-2 nucks mot wild
Kommentera

WarhawK:
5-5 mellan cryers och pingvinerna mål av m talbot .. steen gjort mål för toronto och oniel fullbordat sitt hattrick , 8-1 till löven just nu sen har mccabe som alla dömde ut i hv gjort 4 ass denna matchen .. kessler kvitterat för nucks mot wild .. och j jokkinen sett till dallas tagit ledningen mot edmonton
Kommentera

WarhawK:
nu reduserar pingvinerna till 4-5 mål av tärnström .. 6-1 mellan toronto - atlanta , lindros och savard senaste målskyttar .. och walz kvitterar för wild mot nucks
Kommentera

Paddan:
Ja praktiskt taget så lindros och antropov var på isen vid sista dock
Kommentera

WarhawK: Jepp, och om jag inte misstar mig så är det samma femma som gjort samtliga mål för Toronto i kvällens match.
Kommentera

Paddan:
tucker fixade just sina 3:e poäng när nätade nu oxå .. 4-0 till löven
Kommentera

WarhawK: Tja, Crosby måste väl få någon tröstpoäng också. Han har trots allt varit inne på 4 mål bakåt och 2 mål framåt.
Kommentera

Paddan:
5-3 Crossby nu oxå .. nu börjar nerven komma in på cryers snart ju
Kommentera

Jason Allison har gjort sin tredje poäng för kvällen när han utökade Torontos ledning till 3-0 mot Thrashers.

Kommentera

Fortsätter monologen, nu har Anson Carter gjort 1-0 för Canucks mot Minnesota.

Kommentera

Ryan Malone reducerar i powerplay till 5-2, assist Lemieux och Jackman. Kim Johnsons 2+2 utvisning fick alltså två mål som resultat.

Kommentera

Paddan: ...och där var det dags för 5-1 för Flyers. Derian Hatcher gör ett shorthanded mål, assist till Gagne och Desjardins
Kommentera

Paddan: Jeff O´Neill ville inte vara sämre än Gagne, så O´Neill gjorde sitt och Torontos andra mål för aftonen i matchen mot Atlanta.
Kommentera

Paddan: Gagne producerar igen, hans andra för kvällen och sitt sjätte mål totalt. Assist återigen från Forsberg. Pens byter målvakt, Fleury ut, Sebastien Caron in.
Kommentera

Paddan: Repris eller? 4-1
Kommentera

Paddan: Andra perioden hinner knappt börja förrän Gagne och Forsberg samarbetat fram till 3-1 för Flyers. Gagne målskytt, Forsberg och Rathje assistpoäng.
Kommentera

WarhawK: Nu har tydligen Pens hunnit reducera tre sekunder från slutet i första perioden. John LeClair blev målskytt, fd Lövenspelaren Ric Jackman fick assistpoäng tillsammans med den där Sidney Crosby.
Kommentera

Paddan:
ok då finns det väll hopp än för dom .. för hade Eshe stått hade dom fått sett upp han har ju en förmåga vara nere långt före skytten sen sitter den över axeln i taket sen bara
Kommentera

WarhawK: Det är Antero Niittymäki som fått förtroendet i afton, läser jag på NHL.com.
Kommentera

Paddan:
Vem står i mål för cryers då ?
Kommentera

Så har Flyers utökat ledningen i första perioden till 2-0 mot Pens. Joni Pitkänen målskytt, assist Gagne och någon okänd svensk tror han hette Frosberg eller något sånt.

Kommentera

WarhawK: Äh, någon gång måste väl Flyers vinna någon match också ;)

Nu har förresten Toronto tagit ledningen med 1-0 i matchen mot Thrashers. Jeff O´Neill målskytt, Tellqvist sitter på avbytarbänken denna match.
Kommentera

Paddan:
dom hinner tappa det än dom är ju bra på tappa matcher i 3:e så
Kommentera

Så har Keith Primeau gjort PP-mål för Flyers, assist Radivojevic och Desjardins, i matchen mot Penguins. Marc André Fleury står i mål för Penguins.

Kommentera

Skönt med seger för Flyers!

Forsberg, Gagne och Knuble verkar fungera bra ihop!
Kommentera

Paddan:
Men canal + är ju stolt och skryter det live sändning flera gånger så , iaf sist dom sände innan lockouten fast dom i vissa lägen var 1,5 period efter

så dum som var trodde dom var live kollade man ju en utvisning dom missat helt och fick reda på matchen jag kollade på var slut + varit sudden redan fast canal + var i mitten av 2:a perioden och när jag såg det inte skulle bli nå slagsmål eller mål mer var det lika bra gå lägga sig istället eftersom det inte skulle hända nå mer och spänningen var ju borta den med så
Kommentera

Kerstin_k: Jo som jag skrev tycker jag helt klart de kan skriva ut Studio NHL 02.00 och Efterhandssändning STL-DET 02:30
Kommentera

WarhawK: Är det klart uttalat att man kommer att köra matcherna live från C+ sida? Avtalet kanske innebär att man måste visa matcherna med viss fördröjning. Lite grann som TV3s "live"-matcher från Champions League
Kommentera

RavenLord:
Jo men dom körde ju massa annat även efter matchen startat ju .. dom låg tror 10-15 min effektiv speltid efter på tv .. ska dom visa live förväntar man ju sig dom startar när matchen startar inte rullar massa andra repotage istället ju
Kommentera

« · 602866 · »