NHL

14647 inlägg · 804 ämnen

Rykteshärvan

« · 560543 · » Till forumet


Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Columbus har signat målvakten Martin Prusek

Thibault blir nog bara tillgänglig om bulinwall hamnar i chicago dock
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Tja, man antog väl att klubbarna skulle agera sansat och lugnt med tanke på det nya lönetaket. Men just nu så verkar man agera med den sans och det lugn som finns hos en unge som råkat bli inlåst i en godisaffär efter stängningsdags.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Osgood bör väl också vara tillgänglig om jag inte har helt fel, samt Cujo sedan kommer jag inte på några fler. Thibault, kanske
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
haha jo men fattar inte riktigt att journalisterna skulle tro det så lugnt .. får spelarna bra bud så nappar dom ju .. även dom är ju rädd att klubbarna ska hitta nån annan istället ju
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: När man läste igenom journalisternas tankar om Free Agent-perioden så trodde många att det skulle vara väldig stiltje från början för att bli några större signingar i mitten eller slutet av augusti. Nu kan man ju nästan tro att klubbarna fått panik så mycket kontraktsskrivande som man verkar vara sysselsatta med.

Försäljningen av Mont Blanc-pennor antar jag har ökat lavinartat senaste veckorna.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
jo precis , frågan vilka andra målisar med rutin som tillgängliga

dunham är ufa , eshe och burke i flyers vet inte om dom rfa eller ufa sen kommer inte på nå mer i skallen utan börja läsa i listorna
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Intressant, jag som trodde att Tverdovsky hade lagt tankarna på NHL-spel på hyllan och istället inriktat sig på spel i RSL

Just nu har väl Lightnings bara en målvakt, John Grahame, då både Jamie Storr och The Buhlin Wall är Free Agents, UFAs i båda fallen faktiskt så det gäller ju att de försöker signa upp en riktigt skaplig målvakt.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Carolina skaffat sig oleg tverdovsky nu oxå
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
jo helt klart är det så , nu är det ju typ bara tampa + några till som inte gjort mycket väsen av sig ..

iofs hörde jag rykten igår som placera vinny lecav i montreal mot jose theodore , men som sagt det bara rykten
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Intressant, läser att Bill Watters (fd assistant-GM i Leafs) hävdar att Zäta kan vara på gång till Leafs. Fast det tycker jag låter osannolikt.

Men det är klart, det är mycket som är osannolikt med den här NHL-säsongen.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Flemes resignat Daymond Langkow oxå
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Nu verkar devils vaknat ur koman oxå , resignar rafalski och signar UFA Dan McGillis och Vladimir Malakhov
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:

Nu har tydligen Flyers tradat Roenick till LA Kings iallafall enligt deras hemsida.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
ja det är nog så , ska bli intressant se hur mycket dom gav Rucinsky .. har dom gett han överpris oxå då kommer jag bli fett deprimerad
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Han begärde nog för liten lön för att riskera att hamna i Rangersland. ;)
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Tur numminen gick till buffalo , annars hade jag varit rädd han hamnat på broadway
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Sabres gör ett allvarligt försök att föryngra truppen, eller något. "Eller något" är nog ett troligare alternativ.

Teppo Numminen har tydligen skrivit kontrakt med klubben.

Dessutom har det före detta kaffepaketet Spacek skrivit ett ettårskontrakt med svarthökarna.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Teppo Numminen kritat på för buffalo
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04:
Vad hade du tänkt att donald the dancing bear skulle göra då .. han har ju blivit så grymt feg efter fick en riktig omgång av Cairns
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Tja, iofs, fast det ses mer som en "barmhärtighetsvärvning" då hans bror dog för ett litet tag sedan och han genom ett signande med Leafs skulle få närmare till släkten.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Jeff O´neil är väll en hyfsad värvning ändå
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Damien Cox, journalist på Toronto Star, verkar inte särskilt imponerad av vad Leafs åstadkommit hittills i värvningsväg.

"While the Flyers have stunned the industry by making a flurry of exciting personnel moves in the past few days, including yesterday’s acquisition of the brilliant Peter Forsberg, the Leafs and GM John Ferguson have appeared as the proverbial deer in the headlights, looking around as though they’d like to call a timeout."
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Hans bror ja....de svinet.....Donald Brascher får ta hand om han
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04: Ugh, ugh

Martin Lapointe har löst medlemsskap i Chicagos Svarta Hökar för de närmaste tre åren.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Db_04:

Kvack, kvack, kvack
Skott kommer!

Nu är det klart att Scott Niedermayer förenas med sin bror Rob hos Anaheims mäktiga kvacksalvare. Ett fyraårskontrakt värt 28 miljoner dollar skall tydligen vara det som man kommit överens om.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Foppas ersättare blir Pierre Turgeon som i dag skrev på för 2 år med Colorado
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Nu ska Scott Niedermeyer ha nobbat en rad klubbar och nu står det mellan 3 klubbar nämligen New Jersey Devils ,Anaheim Mighty Ducken och San José Sharks



´´The race to land free agent defenceman Scott Niedermayer is down to three teams, TSN has learned. According to NHL sources, the teams are New Jersey, San Jose and Anaheim. ´´
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Nu tror jag mr Clarke är lite missnöjd skickade iväg "the fridge" fedourek till ankorna och inte skicka donald istället för dumpa lön

Har inte hunnit kolla vad mer som skett efter jag gick la mig än dock
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Verkar som att tänkbara spelare för Flyers att trada är Roenick, Handzus eller Desjardins. Man har tydligen förnekat från Flyers-håll att det inte var aktuellt med att trada Roenick till Kings.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Läste på en sida från Philadelphia att Roenick kanske försvinner, till LA eller Phoenix.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
Som tsn skriver så kommer alltså flyers dumpa nån eller några spelare som redan har kontrakt då
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan: Äh, värt inte vävt.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Hmm, nu uppger TSN att Foppa skrivit tvåårskontrakt med Philadelphia vävt 10,7 miljoner varav 5,7 miljoner första året.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
jag håller med den journalisten , varför skulle dom signa malik och varför till 2,5 mille .. jävla idioti

dandenault för 1,7 mycket bättre val eller skoula ju
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Tja, vad ska man säga. Det var någon journalist som skrev, angående signandet av Malik, att " i New York så verkar man tro att ju fler dollar man investerar desto bättre investering ser det ut som att man gjort."
Tja, någonting åt det hållet i varje fall
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Nu Martin rucinsky klar för rangers , visst är han en ok spelare men jag fortfarande inge glad åt truppen .. mer gamla gubbar ju bara
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
hehe ja han ryktas till många klubbar

ju mer jag tittar på rangers nuvarnade laguppställning destå mer förvirrad och deprimerad blir jag ser inga riktiga ljusningar i den
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: I samband med presskonferensen som förkunnade att Brent Sopel lämnar Canucks så meddelade man också att en värvning av en back var att vänta inom kort.

Hmm, hörde jag någon säga Niedermayer?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
det gör iaf inget för att förbättra att flyers redan ligger på massa stålar i kontrakt redan så , sen ser jag det som idotiskt trada en spelare för signa en dom kan gratis
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Förstår jag Eklunds kryptiska och korta text så ska det vara någon form av trade med Gagne. Fast Eklund har väl hunnit ha fel ungefär 150% av gångerna hittills, känns det som.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
känns som det inte blir så om han inte tar en rejäl lönedump då , dom har fet lön redan så
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Så placerar då Eklunds senaste rykte Foppa i Philadelphia.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
hehe dom har nog deas mer koll på , har inte mycket koll på yngre icke namnkunniga spelare jag
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Pingvinerna från Stålstaden har, enligt Sportsnet, skrivit kontrakt med några draftpicks från 2001 och 2002. Backarna Noah Welch och Ryan Lannon som närmast kommer från Harvard
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
inte vad jag sett iaf
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Eeh, har det varit uppe att Mathias Tjärnkvist skrivit nytt kontrakt med Dallas?
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
Paddan:
oki på det viset , ska bli intressant se hur mycket schneider kommer tjäna om dom gjorde en miss med inte skicka han istället för dandenault
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK: Mathieu Schneider skriver nytt tvåårskontrakt med Red Wings.

Penguins får en Roy, inte Patrick men väl André. Ett treårskontrakt på 1 miljon per år blev det tydligen där.
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Peca till oilers mot york + contitonal draft pick
Kommentera

Sv: Rykteshärvan
WarhawK:
Wild resignat Manny Fernandez och Marc Chouinard
Kommentera

« · 560543 · »