NHL

14749 inlägg · 804 ämnen

Silly Season inför 06/07

« · 745460 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför 06/07
Paddan: Haha, drömma går ju, men vad fick dig att spekulera i det? :)
Kommentera

Paddan: Ajaj, inte glömma länken. Fy skäms!
Kommentera

Deas: Så har tydligen Flames skrivit kontrakt med Taratukhin och Oilers är på väg att kontraktera Mikhnov så nu är snart alla tre "flyktingar" från ryska superligan nyblivna NHL-spelare.

Hade jag fått som jag velat hade Svatos och Wolski utgjort två tredjedelar av en kedja i MoDo. Men nu får jag ju inte som jag vill.

Kommentera

Paddan: Svatos och Wolskij bör ge dem en fin andrakedja.
Kommentera

Deas: Enligt en blogg jag läste ska Svatos, enligt hokej.sk,  ha skrivit på ett nytt ettårskontrakt med Avs. Tro om det är det som avhandlas i denna artikel? Och vad betyder i sådana fall "jeden milión dolárov"
Kommentera

Och då har Malkin skrivit på :) Tom. fem minuter innan den annonserade presskonferansen :P

En glädjens dag :)
Kommentera

WarhawK: "att han inte ens ville ansluta till truppen"

Typ som i att komma dit och hejja och se hur saker och ting funkar :) Någon skrev något om att det var lagets tanke.

Relax :)
Kommentera

Deas:
Om han anser sig inte mogen ta klivet upp till NHL borde det väll inte ses som dålig samarbets vilja , utan bra omdöme om sina egen kapacitet ... då får ju Bäckis se upp så inte Caps tradar han nu då när han stannade i Brynäs
Kommentera

WarhawK: Det kan väl ha sett som konstigt beteende och dålig samarbetsvilja att inte ens vilja ansluta till truppen. Men men, den som lever får se.
Kommentera

Deas:
Dock tycker jag det verkar vara vissa så kallade experter som tror canes skulle trada han för inte ville spela med dom kommande säsongen utan vara kvar utvecklas i klubben han är i .. tycker det låter som en konstig motivering med tanke på hur unga spelarna är ju , tycker det känns mer som dom letar en "tänkbar" orsak att trada han mot Jordan
Kommentera

WarhawK: Ja det har inte varit konkretare än så. Även om den nämnts på flera av de vanliga "rykteskällorna". Grejjen är väl den att traden känns rätt logisk, till skillnad från många andra rykten.
Kommentera

Deas:
Ryktet hänger med från draften , jag tror enbart det är ett rykte inget annat så .. det snackades att canes kanske skulle trada Johnson eftersom han inte var villig spela för dom redan kommande säsongen ... men som sagt allt känns enbart som ett rykte så
Kommentera

Db_04: Nr. 8 på ISS top 50 prospects.
Kommentera

Deas: ok hade aldrig hört namnet Jack Johnson förut :)
Kommentera

Db_04: Japp, men jag förstår inte varför de gjorde det vid draften redan. I vilket fall känns den traden logisk. Pittsburgh har redan Crosby och Malkin så varför inte byta Staal mot en blivande storback. Carolina kan bredda offensiven samt stryka sin franchise player medhårs.

Jag hoppas den där traden blir verklighet.
Kommentera

Deas: står även rykte om att Jordan Staal (bror till Eric och Marc Staal ) kan bytas mot den Carolinadraftade backen Jack Johnson ( www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=87869 )
Kommentera

Det var angående Malkin. Se länktips, ESPN eller den andra länken här till höger.

Han fick tydligen ett litet mottagande på flygplatsen :)
Kommentera

Paddan: Timingen och de senaste händelserna utesluter ju inte det.

Men varför skulle Shero stå för det uttalandet? Som GM är han väl med då det rör själva spelartruppen.
Kommentera

Deas: Det kan inte ha något att göra med att den förmodade nye ägaren till Pittsburgh inte verkar kunna genomföra affären, eller är det redan avhandlat?
Kommentera

"The Pittsburgh Penguins will hold a press conference Tuesday at 10 a.m. in the Igloo Club at Mellon Arena.

General Manager Ray Shero will make a major announcement."

Citatet inte från länktipets dock. Men väl från administratören på LetsGoPens.com's forum. Vilket jag ser som pålitlig källa. Det är ju heller ingen skräll då alla källor hela tiden trott att Malkin signas i början av den här veckan.
Kommentera

WarhawK: Läste någonstans att Hanzal kan riskera att hamna i fängelse i 10 år.
Kommentera

Slovaken Stefan Blaho som tillhör Islanders organisation har omkommit i bilolycka i hemlandet , men i bilen fanns även Marcel Hanzal men ska enligt uppgift ha överlevt olyckan
Kommentera

henkaaa: "Man kanske borde försöka kolla på mer än bara siffror ibland också! :-P"

Ehm, kollat på siffror är ju precid vad du just gjort, och vad jag glömde göra då det gäller antal spelade matcher. ;)

Jag säger också att Nashville blivit ännu bättre, och menade aldrig att Dumont är dålig. Dock gick jag faktiskt på annat än siffror och hade ett negativt inlägg om Dumont från ett NHL-fan i åtanke.

Att Buffalo fortfarande kommer vara bra står jag fast vid :)
Kommentera

Deas:

20+20 på Dumont över 54 matcher. Inte helt illa..... plus att han blev fyra internet i slutspelet med 14 pinnar.

Man kanske borde försöka kolla på mer än bara siffror ibland också! :-P Jag tror nog Dumont kan passa riktigt bra in i Preds lagbygge!
Kommentera

WarhawK: Just det ja, Mckee var det. Men Spacek är ingen dålig ersättare. Och i övrigt är deras starka backbesättning intakt.

Dumont gör kring 20 mål, och var inte mer än 10a i lagets interna poängliga.

Vanek kommer ju dessutom gå från 25 till 40 mål ;)

Miller som du nämner kommer vara ett år äldre så jag tror Buffalo blir att räkna med igen. Däremot har väl andra lag bättre koll på dem nu, och underskattar dem inte.
Kommentera

Deas:
Buffalo har ju blivit av med sin starkaste back enligt mig i Jay McKee .. sen så tappade dom Rory Fitzpatrick ingen kanon lirare men är ju en breddspelare sen blivit av med Mike Grier och nu senast JP Dumont på forward sidan sen verkar ju Tim Connoly fortfarande ha problem med en hjärnskakning fick i slutspelet
Kommentera

WarhawK: Vilka backar har de tappat respektive addat? Så stor skillnad är det inte va?

Spacek in?

Nashville har dessutom rättigheterna till Radulov. Brrr, han stod för Crosby-liknande siffror i QJHML ifjol.
Kommentera

Deas:
Jag tror buffalo kommer få det svårare i år .. deras backlinje är sämre så mycket står och faller med Miller ..
Kommentera

WarhawK: Ett bra läg blev ytterligare lite bättre.

Vad tycker du om att jämföra dem med Buffalo? Bra bredd och speed.
Kommentera

JP Dumont till Predators , 2 år värt 4,5 mille

Känns som man får lyfta på en vaningens finger för rovdjuren från nashville till kommande säsongen .. för känns som dom har en bra mix och känns ganska starka på alla plan oxå från målvakt till forwards
Kommentera

Johan Franzen har förlängt 3 år med Wings
Kommentera

henkaaa: Då förstår jag. Ja under 90talets senare hälft var ju Leclair en av ligans allra bästa. Han hade förutom skottet och storleken riktigt bra speed på den tiden? Jag läste det nånstan iaf.
Kommentera

Deas:

Lite off-topic kanske, men ok.... :-P

Mark Recchi och John LeClair var ju involverade i en blockbuster 1995 vilket förde den förste till Montréal och den andre till Philly. Ironiskt nog så skulle de ju dessutom spela i Philly båda två något år senare...... i mina ögon en av de sämsta traderna i Montréals historia. Hur mycket jag än må gilla Mark Recchi så var han inte värd det priset man fick ge för honom.
Kommentera

För första gången talar Malkin själv om situationen.

Det finns tydligen mer på nån rysk sida men TSN's version känns lättare att förstå =)
Kommentera

henkaaa: Att de inte är i närheten av löntaket innebär inte att de inte är i närheten av deras budget.

Pinsam fråga nu, men du får påminna mig om vilken blockbuster det är du tänker på :)
Kommentera

Deas:

Hehehe, jo jag håller med till största del. Dock kan jag nog kontra med att säga att Malkin trots allt är ett helt oprövat kort vad gäller transatlantisk hockey. Så vad mig anbelangar så hade det kunnat vara en stor chansning att trada bort fyra erkänt bra spelare mot en som (troligen) kommer bli väldigt bra, men inget är ju säkert. Jag har tyvärr en del dåliga erfarenheter av blockbusters vad gäller Montréal. Och den jag tänker mest på involverar bl a två nuvarande Pens-spelare..... :-)

Vad gäller Théos kontrakt så har jag ingen vidare insikt. Har han envägskontrakt så får de ju betala full lön trots spel i farmen och det vill man ju kanske inte. Bortsett från detta så hade jag valt Abby alla dagar för Théo iaf. Fleury lär dock komma betraktas som förste i Pens och det lär inte Abby ha lätt att acceptera. Dock tror jag att Fleury skulle behöva konkurrensen från Abby för att ha chans att utvecklas ytterligare. I min bok får han inte det av Thibault.

Tight budget? Då har de verkligen inte mycket pengar att röra sig med då deras cap hit just för tillfället ligger på 29.746.... :-P
Kommentera

henkaaa: Jag såg det där och ingen GM i Sheros position skulle göra den traden (eller ja, Snow kanske? :D).

Pens har redan Tblow som andremålis för 1.5 miljoner dollar per säsong så varför adda Aebischer för ytterliggare 1.9 miljoner?

Ryder och Souray är bra, och Ribiero lovande. Men faktum kvartstår att Malkin redan är en center av världsklass och en väldigt komplett spelare.

Pittsburgh har dessutom en tight budget och de spelarna som nämns tjänar tillsammans 8.3 miljoner dollar per säsong (members.shaw.ca/cdelosreyes/).

Vad är mest attraktivt: Två bra forwards, en bra back och en målvakt man inte behöver för 8.3 miljoner eller en tvåvägscenter av världsklass för 975 000 plus bonusar?

Pittsburgh har dessutom redan fyllt sina två förstakedjor och det ser riktigt bra ut.

Uppgifterna kom ifrån www.hockeybuzz.com där Eklund och andra bloggar alla tänkbara rykten.
Kommentera

Deas:

Hahahahaha.... måste bara få nämna ett rykte som jag precis läste gällande Malkin.

"On the rumour scale, KGB(1) Ryder, Ribeiro, Souray, Aebischer and a first-round pick for Malkin. Montreal also signs JP Dumont as a result of the freed up cash."

Vad säger man? Så otroligt och komiskt (på samma gång) att det nsätan skulle kunna vara trovärdigt...... eller inte! :-P
Kommentera

Det känns överraskande att Metallurgs Coach, Dave King, visar så starkt stöd för Malkin. Vissa delar kan ju nästan, mellan raderna, tolkas som att han uppmanade Malkin att åka.

"It's no surprise to the coaching staff or the players. We all knew that Evgeni really, really wanted to go," King said of Malkin's trek to the NHL. "The [Metallurg] executives that kind of put the pressure on him to sign, I think they're a little bit miffed and a little bit surprised.

"After he signed a contract with us, the next morning I met with him in my office, and I said to him, 'I'm a little bit surprised by your decision , Evgeni. What are you thinking?' And he said to me very clearly: 'I really don't want to be here. I want to go to the NHL. But I feel like I owe the organization so much for developing me as a player ... we have a new arena [in the works].' All these obligations are weighing heavily on his mind. He's just a young guy; he just turned 20 years old. I think he kind of let that pressure get to him, and he relented and signed.

"My only advice to him was, 'It's your career. You've got to do the things that you think are right for you.' Little did I know when I said that, four days later he'd be gone. But it's still the best thing for him."
Kommentera

Paddan: Det där med militärtjänstgöring verkar alltid vara deras ess i ärmen :)

Till saken hör ju att han inte förlängde ett år med dem. Utan omförhandlade kontraktet som det var två år kvar på, till ett bättre ettårskontrakt. De kännde sig väl tvingade att göra så för att få behålla honom i ett år till. Tji fick de dock :)
Kommentera

Deas: Åfan, man har alltså kört någon form av utnötningstaktik mot Malkin för att försöka få honom att stanna ett år till. Läste någonstans, kommer inte ihåg var det var, att man tycker det är patetiskt att ryska sportchefer mm fortfarande hotar med den obligatoriska militärtjänstgöringen som ett sätt att få spelarna att besinna sig och fogligt ställa in sig för "tjänstgöring" i laget.
Kommentera

Hmm. PP'et blir ännu bättre, PK'et bör äntligen kunna vara riktigt bra och vi har två vettiga kedjor framåt plus en bra checking line. Ja vafan, hittar Fleury jämnheten kan det bli intressant för Pens i år :)
Kommentera

Paddan: Det var faktiskt en uppdatering. Detta är det första som säger att Malkin verkligen skickat in sitt avsked gällande det senaste kontrakter med Metallurg. Första gången han gjorde det gällde det ju det tidigare kontraktet, innan han skrev på det nya kl 3 på natten.

Skönt att få det bekräftat :)

Att det nya ettårskontraktet med Metallurg skrevs kl 3 på natten säger verkligen en del om hur mkt de fick pressa honom. Velichkin, och även klubbens stormrike ägare sägs ha närvarat. Malkins föräldrar sa ju själva också att han till slut inte kunde säga nej och efteråt fick ångest eftersom han sagt åt dem i Pittsburgh att han skulle komma över. Det sistnämnda är ju också vad han själv (bevisligen) ville.

Han sägs vara hos sin agent i Toronto. Det är bara rykten men om Ovechkin också är där så känns det ju inte omöjligt.

Nu väntar vi bara två veckor på att Pittsburgh håller hov med fin presskonferens :)
Kommentera

WarhawK: Verkar vara fler ryssar på väg över Atlanten.

"Evgeny Malkin isn't the only Russian eager to join the National Hockey League, despite having a signed contract with a Russian Super League team for the coming season.

Forwards Alexei Mikhnov and Andrei Taratukhin have each given 14 days notice to Yaroslavl Lokomotiv saying they will not play in Russia. Instead, Mikhnov is close to signing with the Edmonton Oilers while Taratukhin is expected to sign with the Calgary Flames.

Both players are high draft picks who played for Russia at the 2006 world championship. Taratukhin also played for his country at the Turin Winter Olympics. The Russian Ice Hockey Federation is aware of what's happening with both players but is more interested in trying to keep Malkin from signing with the Pittsburgh Penguins."

Kommentera

MODOJohan: Sergei Gonchar diskuterar Malkinaffären

"I'm sure he felt like (Magnitogorsk) helped him a lot," Gonchar said. "I don't know what to say. Maybe that's why he couldn't say no (to the new contract). When you feel like you're part of a family, maybe it's hard for you to reject them, even if he was only thinking NHL at that point. It's hard to say no when it's a family member, and even though it's not a family member asking him to sign the deal, he was there forever. He grew up there. Everyone in the organization knew him."

Kommentera

MODOJohan: Det verkar vara ungefär lika osäkert som tidigare, så någon upptadering av rang är det väl inte tal om. Däremot lite läsning, kanske.

"Malkin is believed to be lying low somewhere in North America as he awaits a resolution to what has become a transatlantic feud over the 20-year-old's future. Malkin bolted from his club during a tournament in Finland, with his clothes, passport and Canadian visa, and is now trying to get out of his contract with Magnitogorsk in order to join Pittsburgh."

Kommentera

MODOJohan: Uppdatera*
Kommentera

Någon som brukar läsa här inne som kan upptadera mig lite om Grand Theft Malkin? :)
Kommentera

Paddan:
Aha jag har ingen aning vad det är iaf , bara hoppas på han blir frisk och kry snart för detta är en spelare jag önskar all lycka som gör ett slitjobb i det tysta och inte får nå skriverier för det + han extra viktig i PK när Moore försvann till pingvinerna
Kommentera

« · 745460 · »