NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Slutspelet

« · 708187 Till forumet

Sv: Slutspelet
Bissett19:

Calgary-Anaheim blir det väl? :-)
Kommentera

Spelordningen i åttondelsfinalerna på NHL:s västra halva är redan klar trots att den 82:a och avslutande omgången av grundserien spelas först i natt.
Så här möts lagen i Western conference i play off, som inleds med någgra matcher på fredag:

Western Conference:

• Detroit-Edmonton
  • Dallas-Colorado
  • Calgary-Edmonton
  • Nasvhville-San Jose

Slutspelet inleds på Fredag,o Canal Plus ska sända tre matcher till helgen,äntligen börjr det!!!

Kommentera

Paddan:

Bra att du är med, länkkungen. Den där sidan hade jag nästan glömt. Där finns i alla fall bra med information kring varje pris som delas ut.

Kommentera

Poffa: Då kan vi väl på en gång ta en titt på bland annat Prince of Wales Trophy och Clarence S. Campbell Bowl, tillsammans med övriga priser som delas ut efter säsongsslutet.
Kommentera

Frisco:

Åtta lag från varje Conference går till slutspel. Sedan spelar man inom Conferencerna fram till Stanley Cup. I Conferencekvartsfinalerna så möter Lag 1 lag 8, lag 2 möter lag 7 osv.

I Conferencesemifinalerna möter bäst placerade lag sämst placerade lag och de övriga två möter varandra.

De två som återstår från varje Conference möts i de sk Conferencefinalerna. De som vinner där får Conferencepokalerna (i öst heter den Prince of Whales Trophy, i väst heter den Clarence S. Campbell Bowl) och en plats i Stanley Cup.

Kommentera

Frisco: 16 lag går till slutspel. Då börjar åttondelsfinalen, och sen som vanligt: Kvartsfinal->semifinal->final.

Resten kan någon annan fylla i, för mer än så kan inte jag heller.
Kommentera

Slutspelet
NHL-slutspelet närmar sig.

Jag har en fråga. Hur går slutspelet till?

Vilka möter vilka?

Öst mot Väst i finalen är det väl alltid men vägen dit?
Kommentera

« · 708187