NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Stanley cup 2003

280862 · » Till forumet


Sv: Stanley cup 2003
Punkk: Jag hoppas New Jersey vinner Stanley Cup trots deras defensiva spelsätt hockey går ju ut på att vinna men det blir ju roligare för publiken och se offensiv hockey. Men det blir en tuff omgång mot Ottawa där målvakterna för en avgörande roll.
Kommentera

Stanley cup 2003
SC i år har blivit en besvikelse för mig. Visst är det roligt att nya lag går långt i cupen, men jag hade mycket hellre sett ett klassiskt hat-möte mellan Red Wings och Avs i West-finalen än Wild mot Ducks.
Nu är det, med fyra lag kvar, två extrema tråkgnet-lag, ett på gränsen till tråkgnetigt (Ducks) och det är kvar till Ottawa att visa att offensiv hockey är det vinnande sättet.

Personligen har jag inte sedan Toronto-Philadelphia game 6 kunnat se någon match utan att somna till då och då. Tycker kvalitéen bara blivit sämre och sämre i takt med att serierna fortlöper. Förhoppningen att lagen i West skulle ha sitt bästa spel kvar att visa upp är låg hos mig, med tanke på den begränsade bredden i deras trupper. Ducks borde dock rimligen vara givna favoriter, både med tanke på materialet och det mindre antalet matcher som de spelat. Öst ser jämnare ut, men man hoppas givetvis på Ottawa. Tror absolut det lag som tar sig vidare från Öst tar hem bucklan, men man kan detta året aldrig vara säker på vad som händer.
Kommentera

280862 · »