NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Sudden och Foppa kan bli VM klara!

« · 272254 · » Till forumet


Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Där hoppas jag också på att Anaheim, Tampa och Ottawa vinner. Sedan blir det Minnesota- Anaheim och Ottawa- Tampa Bay i Conferencefinaler och Minnesota- Tampa Bay i Stanley Cup-final.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: Anaheim-Dallas. Tampa-NJ samt Ottawa-Philapelphia
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
MartinS: Tack.
Kommentera


Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Vilka möter Tampa, Ottawa och Anaheim?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: Jag hoppas att Tampa Bay, Ottawa,Anaheim och Vancouver vinner sina matcher.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
t0rre: Dom har ju Marian Gaborik men man kan nog säga att dom är NHL:s svar på Timrå.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: ok, har dom nå stjärnor i laget lr är dom ett "Timrå"?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
t0rre: Jo, det är bara deras tredje NHL-säsong och deras första slutspel.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: coolt om Minnesota tar hem det :)

Är inte dom ganska "nya"?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Jag hoppas att Minnesota vinner mot Vancouver.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Forsberg tror jag ställer upp.
Han har haft en bra säsong, han ställer upp för er.


Men inte Sundin, tror inte heller Toronto vill att han ska vara me...
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
FBKpower: Blir det inte aningen svårt få de båda till final med tanke på att de är på samma sida lottningen? Kanske i en conference final i bästa fall.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
FBKpower: Hellre då Philadephia. NJ tycker jag spelar aningen tråkigt och dessutom har ju de vunnit cupen rätt nyligt.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Patrick Polly: vet inte om jag vill kalla Ottawa för underdogs. Dom tog ju trots allt flest poäng i grundserien...
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
FBKpower: hoppas att bägge två ställer upp nu när vm nalkas...men bägge två lär väl tyvärr tacka nej,p.g.av dålig motivering..=(
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Patrick Polly: jag hoppas att det blir new jersey och philadelphia i final för att jag tycker att nån av dom är värdiga stanley cup mästare även om vancouver,tampa bay och minnesota har gjort en väldigt fin säsong.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Det vore kul om Vancouver tog hem hela klabbet. Kanada kan behöva en stanley cup seger. Men jag hoppas på att alla underdogs klarar sig vidare en gång till. Dvs Vancouver, Tampa & Ottawa.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Patrick Polly: Hoppas verkligen att framför allt Tampa och Vancouver vinner.
Tråk-Devils för fö slås ut i fyra raka.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Onekligen har det bjudits på en hel del överakningar i årets Stanley cup. Detriot & Colorado utslagna. Det är sensation, men bra för NHL. Det är jag helt övertygad. Ska bli spännande att se vad Stanley-cup rookies som Ottawa, Tampa, Minnesota & Vancouver kan göra.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Hoppas nu bara att Foppa och Sudden kommer till VM. Det skulle höja intresset för turneringen avsevärt.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: 3-2 ska det naturligtvis vara.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin:

Otroligt, men sant. Detta förlorade Colorado i förrförra matchen då man inte lyckades vinna hemma. Illa. Frågan är väl om detta innebär att det kommer bli en hel del trader även i Colorado.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
2-1 till Minnesota Wild i sudden! Det är helt otroligt. Colorado är utslaget.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Colorado - Minnesota 2-2 i PP. Målskytt Marian Gaborik.

Vancouver - St Louis 4-1 i SH. Målskytt Linden utan assistans.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin:

Canucks leder nu med 3-1 genom ett PP-mål av Näslund. Assisterad av Sopel och Morrison. Målet kom efter 12.25 i andra perioden.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Colorado- Minnesota 1-1 efter 2 perioder och skotten är hela 29-14 för Colorado. Manny Fernandez storspelar och håller kvar Minnesota i matchen.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Vancouver tar ledningen med 2-1 genom Brendan Morrison på pass av Trevor Linden. Tid för målet 7.20 in i andra perioden.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
poffa:

Minnesota kvitterar. Dupuis är målskytt. Assisterad av Zholtok.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Colorado - Minnesota blev just 1-0 på ett mål av Peter "The Great" Forsberg. Assist från Sakic och Hejduk. Samtidigt är det paus i Vancouver med ställningen 1-1. Målskytt för Vancouver Henrik Sedin assisterad av broder Daniel.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas: Jag tror inte att Toronto släpper honom till VM....han är ju inte hel o fräsch efter käkskadan än o då tror ja inte att dom vågar att chansa.....
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas: Och så är matchen slut och Toronto är ytterligare en gång utslaget från SC.Sundin & Renberg och co. får vänta åtminstone ett år till på SC Bucklan.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
6-1 nu. Bara att gratulera Da Beezer och alla andra Flyers fans.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Sudden brukar alltid ställa upp
Bara att hoppas!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas:

5-1 och det är helt rättvist. Det värsta är att Ed Belfour spelar idiotiskt, klantigt och totalt okoncentrerat. Två rent idiotiska utvisningar.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
3-0
Nu vågar man ju nästan säga att det är avgjort.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas:

Ähh, VM. Måtte skiten gå åt pipan så att de mindre intelligenta på hockeyförbundet inser att Sverige är på väg att bli en B-nation tack vare Hardy och sparkar honom hela vägen ner i källaren.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Poffa: Som Penguins fan är jag helt likgiltig, nu är det VM som gäller. Sudden (Tre Kronors sanna kapten) och kanske Renberg. Ja tack!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas:

Ähh, håll tyst om du inte har något vettigt att säga...:)
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
2-0 till Philadelphia efter första. Perfekt!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Sedinarna kanske många ifrågasätter men de har varit riktigt bra under säsongens andra halva. De gånger jag kollat på highlights har de skapat mycket...fattar inte att de aldrig får mer speltid.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Personen som gjorde denna tråd glömde visst Näslund, Öhlund, Sedinarna och Renberg ;)

Höglund och Lindgren vill jag inte se i VM.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer: Ok, då är vi iaf överens att själva tacklingen var schysst? Det är omständigheten att Roenick inte klarar stå emot och faller in i sargen som gör att utvisning skall utdömas? Om Roenick hade stått stilla vid sargen och Svehla hade kommit med fart hade jag köpt ditt resonemang.

"Roenick sade att Torontos publik gillade när motståndarna var skadade. Lite skillnad… "

Ok, jag håller med, jag gjorde ett felcitat. Men jag menar, det är inte 19000 rocket scientists som sitter och tittar på NHL-matcher. Jag kan inte tro att det skulle vara en särskilt mer sofistikerad reaktion på vissa bland Phillys supporter i motsvarande situation.

Ok, tough luck på första målet helt enkelt :-) Måste säga att för att vara en målvakt som är ute och flaxar på de mest omöjliga sätt så gör Cechamnek fantastiskt mycket räddningar.

Spännande inatt hursomhelst, måste säga att Leafs haft tur som är i en sjunde match i denna serie. Nu får vi se om hemmaplan svänger matchbilden lika radikalt som det gjort i tidigare matcher.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer:

Håller med dig om allt utom straffen. Den var solklar. Kastar målvakt eller spelare klubban efter puckförande spelare skall det blåsas för straff. Så är det i NHL och så är det i Sverige. Helt solklart.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Och vi har inte ens nämnt den feldömda straffen!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Punkk: Vad i tacklingen gjorde det till boarding? Orkar inte leta upp NHL:s regelbok men så här säger Sveriges regelbok om boarding:

”Mindre eller större straffet skall, enligt domarens uppfattning baserad på våldsamheten i sammanstötningen med sargen, ådömas spelare som TACKLAR, crosscheckar, armbågstacklar, otillåtet tacklar eller ”trippar” en motståndare på ett sådant sätt att motståndaren VÅLDSAMT KASTAS MOT SARGEN.” En solklar utvisning, speciellt med tanke på fantomutvisningarna som Flyers drabbades av innan!

Roenick sade att Torontos publik gillade när motståndarna var skadade. Lite skillnad…

Självklart var det genialt av Reichel att skjuta. Han visste ju att Cechmanek inte hade någon plock eftersom det var Reichel själv som gjort så att han tappat den! Flyt för att Reichel fick av Cechmanek plocken. Flyt för att en Flyersspelare skickade plocken tillbaka till Cechmanek. Flyt för att Cechmanek böjde sig ned för att plocka upp den. Flyt för att Reichels skott såg ut att styras på Ragnarsson och fly för att det blev mål. :-)
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer:

Båda gjorde ju samma åkning in mot sargen och Svehla satte en skuldra mot JRs skuldra. Kommentatorerna ville ha checking from behind, men jag tycker inte det. Vad i tacklingen gjorde det till boarding? Jag läste att JR gnällde på Torontos hemmapublik för att de skrek när han och andra flyers-spelare blev tacklade. Som om någon hemmapublik inte gör det????

Cechmanek fipplade ju med plocken så att skjuta i det läget var ju genialt av Reichel. Flyt att han lyckades få upp skottet i nättaket?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer: Det känns som om Sudden är närmare VM än vad Foppa är, Men Minnesota har ju skrällt så varför inte dom är mer hungrigt som lag än vad Colorado är så visst kan Foppa vara klar för VM tidigt i morgon bitti.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Flyers gjorde en svag insats i natt och Toronto vann rättvist. Jag kan dock inte påstå att jag är nöjd med domarna. Torontos första mål måste vara det största flytmålet genom tiderna!

Punkk: Jag förstår inte hur du kan tycka att Svehlas tackling var regelrätt. Det var ju en klockren boarding och hur man kunde låta den gå med tanke på den skit Flyer åkt ut för övergick mitt förstånd!

Nåväl, det är bara att ta nya tag och vinna hemma i ett fullsatt FUC. Toronto har inte varit i närheten av samma klass på bortaplan tidigare.

Lets Go Flyers!!!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Härlig match av Leafs inatt, jag hade blivit galen om Cechmanek hade vunnit matchen åt flyers.

Bäst i Leafs var försvaret som funkade felfritt. Berg och Lumme dominerade bakåt och det var hur lugnt om helst när de var inne. Enda orosmolnet är McCabe som spelar med mycket hjärta men ibland med mindre hjärna.

Bäst i Leafs var Cechm. och Roenick som man måste beundra. Han fick en smäll av Tucker game 4 som skulle satt de flesta spelare i day-to-day med concussion. JR däremot vägrade läkaren att titta på honom i rädsla för just det. Men han spelar istället och gör mål, trots att han fick ännu mer stryk (en korrekt skuldra-mot skuldra tackling av Svehla).

Nu ser man fram emot två härliga matcher på tv:n inatt, mycket bra av C+ att visa två matcher och tidigare misstag av dem glöms helt plötsligt bort...Självklart hoppas man på två hemmasegrar och en bortaseger, förstår ej folk som missunnar våra svenska stjärnor framgång i Stanley Cup och istället vill att de skall hem och spela VM med tveksam status.
Kommentera

« · 272254 · »