NHL

14656 inlägg · 804 ämnen

Sudden och Foppa kan bli VM klara!

273679 · » Till forumet


Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas:Är man inte i slutspelet så är man inte.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas: Du får se Tärnström och Straka i VM istället :)

/samjo har hittat tillbaka till NHL-gästboken igen.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Tro varför de inte gör det längre :P
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Jag saknar tiden då de alltid visade Pittsburgh :)
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Punkk: ¨vilkent lag dom får när bägge två kommer..=)hurra!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Punkk: Självklart är jag nöjd! De skall sända match 2, 4 och 5 mellan Sens och Flyers. Däremot så är jag säker på att de också kommer lägga in fler matcher med andra lag...
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer: Jag hajjade också till, du verkade påstå att Cech skulle varit den bästa målvakten statistiskt denna säsong, när i själva verket Turco var bäst i grundserien och Giguere hittills i slutspelet.
Sett över tre säsonger? ingen aning.

Du måste förresten vara nöjd nu, kollade in C+ schema på deras txt-tv om vilka matcher som visas framöver: 3 stycken sändningar från phi-ott och en från övriga. Är det Holmgren som är Philly-freak?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas: Jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang jag skrev det och jag orkar inte läsa igenom det igen. :-) Men jag antar att jag menade under Cechmaneks tre säsonger i NHL då han är den bäste målvakten både i GAA och räddningsprocent. Han har faktiskt den bästa statistiken någonsin i NHL för målvakter som spelat fler än 100 matcher!
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Det skulle jag ju bara kunna klicka mig iväg till och kolla upp...men jag orkar inte nu :P
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer: Turco hade lägre GAA. Men du tänker på slutspelet kanske?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer: Grattis till avancemanget! Flyers var värdiga vinnare till slut. Leafs fick aldrig igång den intensitet som krävs och det syntes redan i första bytena skillnaderna mot Game 6.

Iom detta gick min önskefinal mellan Leafs mot Canucks i kras, men finns säkert chans att finalen nu istället kan bli Canucks -Flyers och därmed chans till nya intressanta diskussioner om Cechmaneks utrustning på vift :-)
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
poffa: Jag tror också att du har rätt men enligt Comcasts sändning så fanns det tydligen någon regel om att det bara blev två minuter om du inte träffade pucken. Det låter rätt logiskt men jag kan inte minnas att jag hört det tidigare. Jag skall leta lita och klistrar in det här om jag hittar det…
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Da Beezer:

Fel där från din sida. Om man kastar klubban mot puckförande spelare är det. Oavsett om det träffar pucken eller inte.

"Om en spelare, målvakt eller ledare i det försvarande laget, som befinner sig på isen, kastar sin klubba, någon del av klubban eller något annat föremål i riktning mot pucken i sin försvarszon skall det icke felande laget tilldelas ett:

- Straffslag"

Regel 569 – KASTA EN KLUBBA ELLER NÅGOT FÖREMÅL PÅ BANAN

i svenska ishockeyförbundets regelbok. Samma regel gäller i NHL.

When any member of the defending Team, including any Manager, Coach or Trainer, deliberately throws or shoots any part of a stick or any other object at the puck or towards the puck carrier in his defending zone, the Referee shall allow the play to be completed and if a goal is not scored, a penalty shot shall be awarded to the non-offending Team. This shot shall be taken by the player designated by the Referee as the player fouled.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Underbar match i natt! Vilken hjälteinsats av Flyers! 6-1-vinsten var den fjärde största genom tiderna i en sjunde match och resultatet hade lätt kunnat vara det dubbla! Flyers två sista perioder går till historien som några av lagets bästa!

Toronto skall ha all heder för sin insats de visade prov på mycket hjärta och en fin kämpainsats. Starkt av dem att kunna ta Flyers till en sjunde och avgörande match.

Stämningen var makalös i FUC och publiken och spelarna fick tillsammans Ed Belfour ur balans. Belfour var dock Torontos överlägset bäste spelare. I övrigt var det inte många framträdande spelare i Toronto.

I Flyers fanns det desto fler ljuspunkter. Williams, Lapointe, Roenick, Gagne, Primeau, Recchi, listan kan göras oändlig! Murray, Ragnarsson och Sacco var de enda spelarna i Flyers som spelade matcher utan att göra poäng. Snacka om bredd!

Roman Cechmanek var makalös efter en liten tveksam inledning. Hans tre sista matcher var fullständigt strålande.

Det blir naturligtvis tufft mot Sens och frågan är hur pass slitna Flyers är efter denna holmgång. Matchserien nämns av många som den bästa som spelats på väldigt länge.

Deas: Tack för gratulationerna! :-)

Poffa: Visst tog Belfour två onödiga utvisningar men han var Leafs överlägset bästa spelare och utan honom hade det lätt blivit två-siffrigt.

Jag satt också och väntade på den andra matchen. Naturligtvis blir man förbannad och hade det varit Flyers-matchen som de missat så vet jag inte vad jag hade gjort! Vet inte vad som felade, men kan det vara så att han som skulle ”sända” matchen somnade? :-)

T0rre: Jo Minnesota Wild är tämligen nya, men hockeytraditionerna finns i allra högsta grad i Minnesota. Mycket tack vare att Dallas Stars förut fanns där under namnet Minnesota North Stars. Minnesota är den delstat som fostrat (fostrar?) flest amerikanska hockeyspelare till NHL. Hockeyintresset är väldigt stort där och jag unnar dem verkligen denna framgång.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Punkk: "Måste säga att för att vara en målvakt som är ute och flaxar på de mest omöjliga sätt så gör Cechamnek fantastiskt mycket räddningar."

En mycket bra observation. Cechmanek är ständigt ur position och släpper in något billigt mål här och där. Folk som ser honom ett par gånger per år anser att han bara hade flyt som räddade 28 av 29 skott och att hans fantomräddningar var ren tur. Faktum är dock att han släpper in minst mål av alla målvakter, trots att han ser ut som en vilsen ko på isen. :-)
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
poffa: Det är solklart att det INTE är straff. För det första så tror jag inte att Cechmanek kastade klubban. Jag tror att han tappade den. Och för det andra så skall straff dömas enbart om klubban TRÄFFAR pucken. Annars skall det bli en utvisning. Därmed gjorde domaren ett oerhört stort misstag i en viktig match. Som tur var blev det aldrig mål.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
jahapp då var en trist säsong till ända då..

MIF gick inte till slutspel
Toronto åkte ut mot mitt hatlag i NHL nr.1 i första rundan...

jaja nu får man lång semester till nästa säsong då kommer vi igen :)

Må bästa lag vinna NHL (dock inte Flyers!) :D
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Där hoppas jag också på att Anaheim, Tampa och Ottawa vinner. Sedan blir det Minnesota- Anaheim och Ottawa- Tampa Bay i Conferencefinaler och Minnesota- Tampa Bay i Stanley Cup-final.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: Anaheim-Dallas. Tampa-NJ samt Ottawa-Philapelphia
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
MartinS: Tack.
Kommentera


Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Vilka möter Tampa, Ottawa och Anaheim?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: Jag hoppas att Tampa Bay, Ottawa,Anaheim och Vancouver vinner sina matcher.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
t0rre: Dom har ju Marian Gaborik men man kan nog säga att dom är NHL:s svar på Timrå.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: ok, har dom nå stjärnor i laget lr är dom ett "Timrå"?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
t0rre: Jo, det är bara deras tredje NHL-säsong och deras första slutspel.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: coolt om Minnesota tar hem det :)

Är inte dom ganska "nya"?
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Jag hoppas att Minnesota vinner mot Vancouver.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Forsberg tror jag ställer upp.
Han har haft en bra säsong, han ställer upp för er.


Men inte Sundin, tror inte heller Toronto vill att han ska vara me...
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
FBKpower: Blir det inte aningen svårt få de båda till final med tanke på att de är på samma sida lottningen? Kanske i en conference final i bästa fall.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
FBKpower: Hellre då Philadephia. NJ tycker jag spelar aningen tråkigt och dessutom har ju de vunnit cupen rätt nyligt.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Patrick Polly: vet inte om jag vill kalla Ottawa för underdogs. Dom tog ju trots allt flest poäng i grundserien...
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
FBKpower: hoppas att bägge två ställer upp nu när vm nalkas...men bägge två lär väl tyvärr tacka nej,p.g.av dålig motivering..=(
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Patrick Polly: jag hoppas att det blir new jersey och philadelphia i final för att jag tycker att nån av dom är värdiga stanley cup mästare även om vancouver,tampa bay och minnesota har gjort en väldigt fin säsong.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Portello: Det vore kul om Vancouver tog hem hela klabbet. Kanada kan behöva en stanley cup seger. Men jag hoppas på att alla underdogs klarar sig vidare en gång till. Dvs Vancouver, Tampa & Ottawa.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Patrick Polly: Hoppas verkligen att framför allt Tampa och Vancouver vinner.
Tråk-Devils för fö slås ut i fyra raka.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Onekligen har det bjudits på en hel del överakningar i årets Stanley cup. Detriot & Colorado utslagna. Det är sensation, men bra för NHL. Det är jag helt övertygad. Ska bli spännande att se vad Stanley-cup rookies som Ottawa, Tampa, Minnesota & Vancouver kan göra.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Hoppas nu bara att Foppa och Sudden kommer till VM. Det skulle höja intresset för turneringen avsevärt.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin: 3-2 ska det naturligtvis vara.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin:

Otroligt, men sant. Detta förlorade Colorado i förrförra matchen då man inte lyckades vinna hemma. Illa. Frågan är väl om detta innebär att det kommer bli en hel del trader även i Colorado.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
2-1 till Minnesota Wild i sudden! Det är helt otroligt. Colorado är utslaget.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Colorado - Minnesota 2-2 i PP. Målskytt Marian Gaborik.

Vancouver - St Louis 4-1 i SH. Målskytt Linden utan assistans.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Zoogin:

Canucks leder nu med 3-1 genom ett PP-mål av Näslund. Assisterad av Sopel och Morrison. Målet kom efter 12.25 i andra perioden.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Colorado- Minnesota 1-1 efter 2 perioder och skotten är hela 29-14 för Colorado. Manny Fernandez storspelar och håller kvar Minnesota i matchen.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Vancouver tar ledningen med 2-1 genom Brendan Morrison på pass av Trevor Linden. Tid för målet 7.20 in i andra perioden.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
poffa:

Minnesota kvitterar. Dupuis är målskytt. Assisterad av Zholtok.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Colorado - Minnesota blev just 1-0 på ett mål av Peter "The Great" Forsberg. Assist från Sakic och Hejduk. Samtidigt är det paus i Vancouver med ställningen 1-1. Målskytt för Vancouver Henrik Sedin assisterad av broder Daniel.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas: Jag tror inte att Toronto släpper honom till VM....han är ju inte hel o fräsch efter käkskadan än o då tror ja inte att dom vågar att chansa.....
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
Deas: Och så är matchen slut och Toronto är ytterligare en gång utslaget från SC.Sundin & Renberg och co. får vänta åtminstone ett år till på SC Bucklan.
Kommentera

Sv: Sudden och Foppa kan bli VM klara!
6-1 nu. Bara att gratulera Da Beezer och alla andra Flyers fans.
Kommentera

273679 · »