NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

Vilka lag har gjort bäst trades?

« · 97230 Till forumet


Vilka lag har gjort bäst trades?
Ännu är det en dryg vecka kvar till den 15:e juli då inga fler köp eller byten av spelare får ske. Men det har ändå hunnit ske en del spektakulära trades där man verkligen ser att dessa lag kommer satsa för att bli klart bättre inför nästa säsong. Följande lag tycker jag har gjort många intressanta trades som bör lyfta dem ett par placeringar jämfört med fjolåret. Många av lagen klarade sig inte ens till slutspel ifjol, men i år vill de dit.

ANAHEIM: Har signat Adam Oates som center i förstekedjan tillsammans med Paul Kariya. Ser ut att vara ett idealiskt radarpar på papperet. Dessutom har de bytt Jeff Friesen och Oleg Tverdovsky mot Peter Sykora från Devils (fler unga spelare ingick också i bytesaffären).
SLUTSPELSCHANS: Klart större än ifjol iaf :) ... 50%

DALLAS: Är väl det laget som värvat de tyngsta pjäserna hittills. Både Bill Guerin och Scott Young har köpts som unrestricted free agents. Tillsammans med bl.a. Modano, Turgeon och Lehtinen kommer de utgöra ett stort offensivt hot mot alla lag. De har tappat Belfour till Toronto, men Turco visade ifjol att han är minst lika bra om inte bättre?
SLUTSPELSCHANS: Mycket stor ... 90%

NY RANGERS: Skrev nytt kontrakt med Richter och har värvat Bobby Holik plus Kasparaitis. Busen Fleury har skickats iväg och är givetvis ett litet avbräck poängmässigt. Men samtidigt har han skapat mkt negativ publicitet och det slipper dom nu. En som kan ta Fleurys plats som liten ettrig målgörare är Pavel Bure, och sedan har de ju "den stora killen" i Lindros, som jag tror kan producera ännu bättre än ifjol (då han ändå var bra).
SLUTSPELSCHANS: Större än i fjol ... 70%

Det är väl dessa tre lag som jag tycker gjort de klart mest drastiska förbättringarna hittills. Det betydet inte att de kommer vinna Stanley Cup, men däremot tror jag att de kommer förbättra sin säsong rätt mycket jämfört med fjolårets. Dallas kan nog vara med och slåss om Stanley Cup bucklan rätt långt, kanske till semi. Annars tror jag det står mellan Detroit, San José och Colorado från väst, precis som ifjol. I öst tror jag mycket på New York lagen. Märkligt nog kan nog terrorattackerna påverkat en del så att lagsammanhållningen blivit bättre. Men de visade ju även ifjol att de har bra lag. Jag tror att både Rangers och Islanders tar sig till slutspel. Kanada-lagen Ottawa, Montreal och Toronto borde också ta sig dit i år igen. Carolina får nog svårt att upprepa fjolårets finalplats. Boston ska man heller inte räkna bort. Men som sagt...de hetaste kandidaterna finns i väst. Jag tycker t.ex. inte att Detroit ser sämre ut på papperet i år. Enda nackdelen är väl att de tappat sin coach. Sedan ska det bli kul att se hur bra Foppa kan vara över en hel säsong om han får hålla sig frisk :)
Kommentera

« · 97230