NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Washington-Rangers 1/11

935825 · » Till forumet

Sv: Washington-Rangers 1/11
Ja fast nu kollade jag på tvmatchen, och där verkar det ju som om usa ställer FRAM sin klocka en timme nu på sön, eftersom att de udda starttiderna upphör efter sön... trist
Kommentera

Om jag har fattat det rätt, så kommer alltså usa att ställa tillbaka sin klocka från 2:00 till 1:00 nu på sön den 4e nov???

Man blir lite lätt förvirrad ibland med tiderna från usa, då vissa delar har andra tidszoner osv.

Detta skulle isf innebära för oss svenskar, att man under resten av vintern skulle få se NHL-matcherna starta kl 23:00 istället för kl 01:00:-) vilket är suveränt om jag nu har rätt...
Kommentera

Gidde: Nytt gäller i år enligt Wikipedia: Den amerikanska benämningen är "Daylight Saving Time" och används i större delen av USA från den andra söndagen i mars till den första söndagen i november. Omställningen sker kl. 02.00 vid båda tillfällena. Dessa datum infördes 2007. Fram till 2006 gällde sommartid från den första söndagen i april till den sista söndagen i oktober.
Kommentera

Metal Guru: Eller så vrider usa fram klockan 1 timme snart, eftersom jag har inget minne av att de tidigast startande matcherna på vardagarna i NHL skulle börjat kl 00:00 i sverige förra vintern... det var alltid 01:00 som gällde, fanns väl nåt sällsynt undantag...
Kommentera

Dawidovski:

Det lär du ju i sådana fall märka inom 2-10 dagar ungefär :)
Kommentera

Metal Guru: jo, så är det nog, men jag läste nånstans att de också ställde om klockan i usa fast typ 1-2 veckor efter oss i sverige, men du har nog rätt.
Kommentera

Dawidovski:
Kan det inte vara så att det är vi i Sverige som vridit klockan en timme..?
Kommentera

Hmm, har de vridit tillbaka klockan en timme nu i USA? verkar som att matcherna började kl 00:00 helt plötsligt... istället för 01:00 vilket är väldigt bra för oss i sverige:-)
Kommentera

Drury gjorde sitt andra mål för säsongen, 1-0 efter en styrning på Mark Staals skott från blålinjen.
Kommentera

yaqop: På NASN:-)

såg att Ottawa också spelade inatt, kanonnatt med andra ord, man kan kolla i pausen på Ottawamatchen!
Kommentera

Dawidovski:

Var ska du se den?
Jag ska se Ottawa- Atlanta, om 25min.
Kommentera

Washington-Rangers 1/11
Hallå! Är det nån fler än jag som ska bänka sig inatt och se detta intressanta möte?

Undrar just när Chris Drury kommer igång med sin poängskörd?
Kommentera

935825 · »