Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Forum

« · 196710 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ismaskinsrallyt har börjat....
mike66: Aha....då vet jag vilken sorts sportdryck du menar. Har ett eget recept på den som jag lärde mig för 25 år sedan av en kompis morfar från Vilhelmina.

Sportdrycksrecept:

Placera en sockerbit i botten på en kaffekopp.
Fyll på med Gavalia tills sockerbiten inte syns.
Fyll sedan på med absolut tills sockerbiten syns igen.

Att avnjutas i goda vänners sällskap.
Kommentera

Björn VII: Var väl det jag tänkte.

Jag kan nog kallprata lite här utan problem för jag finns med på listan [se länk].
Fast det är klart. Jag lägger in den gamla bilden på vägbeskrivningen till Nolby norrifrån såär det ingen fara alls för några otrevligheter från högre instans.
Kommentera

Frisco:

Nu är ju detta Nolby-boken, inget annat...men det kanske kan få smita undan att jag säger...Resecentrum: Ja. Resor i dagsläget: Nej.
Kommentera

Björn VII: Nog för att jag vet att det är likt Södertälje där bilden är tagen men finns det verkligen rececentrum redan?
Kommentera

Frisco:

Nog får man väl ta lite villfarelser och irrfärder när du är i farten men att tunnelbanevagnen skulle ha tittat upp i Stockholm? Nåja, då har de väl börjat sälja Frisko-is på Råttsunda också...:-)

Tja, vad kan jag göra för att legitimera min plats i Zamboni-tråden? Inte mer än en pragmatisk, plikttrogen trotjänare från Ångermanlands vackraste ishall...
Kommentera

Tackar alla för denna Zamboniafton. Skickar med en liten bild från gömmorna. Svårt att riktigt se vad den föreställer i snöovädret men jag tror bakgrunden är en lada.
Kommentera

Håckla:

Härligt, äntligen får vi se att den verkligen existerar. Miiike kan ju som vi alla vet fabulera friskt om det mesta, så jag hade börjat undra om han helt enkelt gick ut till garaget och körde en annan illaluktande maskin.

Hmm, fanns det fler modeller? Jag som blev så glad när jag hittade denna Zamboni -77 på en fransk-kanadensisk sida. Visst, texten var på franska men jag förstod siffrorna.
Kommentera

Frisco:
Den här modellen har vi i Nolby Hockey, våran är dock blå och har vår logga på "locket" och vi har tuffare fälgar.
Kommentera

westerlind: Du får allt. Jag är snäll i afton.
Kommentera

Frisco: Tack, vad trevligt att få beröm. Men den senaste bilden ägde ju faktiskt du 60% av - vi får dela på intäkterna, ok?
Kommentera

Fantastiskt dessa maskiner och dessa konstverk ala Westerlind.
Kommentera

westerlind:
Den var bra...ett riktigt konstverk !
Kommentera

Frisco:
Mike66 kommer att bli glatt överaskad när han kommer hit igen,
en kväll i helt och hållet i hans smak :-)
Kommentera

Håckla, miiike & Frisco: Var det något sånt här ni tänkte på?
Kommentera

westerlind:
Här finns det mer kul för oss galningar.

Ismaskiner till folket !
Kommentera

westerlind: Det var bättre förr då man såg en motor när man öppnade huven på bilen.
Kommentera

Frisco:

Ja, den var lite speciell. Kul med lite glimten i ögat, men kanske lite för kliniskt perfekt tycker jag. Nä, fram för rost, repor och läckande oljetråg - och slangar lagade med isoleringsband.
Kommentera

Håckla: Over there verkar de vara tokiga i gamla ismaskiner. Fast de är tokiga i det mesta. För de yngre ismaskinentuiasterna finns följande.... se bild
Kommentera

Frisco:
Härligt med dessa maskiner !...Det borde väl finnas ett eget museum för dessa Teknikens under.

Nolby Hockey - Passar Alla
Kommentera

Håckla: Jag tror att jag hittat en bild på er när ni tillsammans fixar isen.
Kommentera

Frisco:
Vi kör olika varianter på körschema, Mike har visat olika varianter och det är bra att variera varv så det inte bara blir högersvängar.

Mike är proffs nu, han har kört 100 ggr redan. jag ca 25 ggr.

Nolby Hockey - Passar Håckla & Mike66
Kommentera

westerlind: San Joses ismaskin är coooool.
Kommentera

Frisco: Du är för tossig du.
Kommentera

Fantastiskt alla dessa ismaskiner. Här kommer ett körschema.
Kommentera

westerlind:
Den där ismaskinen var KANON !!!
Mike, visst fixar vi väl en sån ?.

Nolby Hockey - Passar alla
Kommentera

mike66:

Åh, så vackert: Av en anonym ismaskinsdiggare har jag idag fått denna bild som han påstår sig i smyg ha knäppt på Håcklas garageuppfart. Jag tror inte mina ögon - äre sanning?
Kommentera

Tyvärr så drog ismakeriet ut på tiden. De e mycke nu.

Gonatt o sovgott. ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZ
Kommentera

mike66:
Lite fräcka flammor och lite...ja för böveln det går ju !.

Kommentera

Frisco:
Mina tankar förvandlar genast denna tunnelbanevagn till en rinkdräpare av stora mått. Lite smärre småjusteringar och vips så har farbror-Frej en ismaskin trollat fram.

Nu: upp på Löta och fixa med isen, vi syns här om en timme.
Kommentera

mike66: På tal om Gevalia så lägger jag härmed ut en bild på Gevaliareklam i Stockholm för nåt år sen. -NÄR DU FÅR OVÄNTAT BESÖK!
Vagnen på bilden är av samma sort som står nere i hamnen i Övik dvs en av C5-modell. Tillverkad av Hägglunds.

Skulle inte en tunnelbanevagn vara perfekt att ha som publikplats bredvid eder plan?
Kommentera

prosten: Eftersom en varm kopp med Gevalia ska vara en utav huvudingredienserna så ska sportdrycken givetvis drickas lagom varm.
Kommentera

mike66: Säger du det får jag väl tro dig, ska tala om för Stoffe att nån tyckte han var stor, den lille skiten! Men naggande god e han!
Kom igen, nu j......r tar vi Hammarby! Mike 66 rules!!
Kommentera

QP: Ett lag består inte bara utav en spelare. Se på Timrå som tappade fixstjärnan inför denna säsong. Lita på mig du, Rögle blir att räkna med även utan store starke Stoffe.
Kommentera

mike66: Du e verkligen oraklet på Löta, hoppas du får rätt nu när vår poängkung Stoffe Starck bröt benet o är borta resten av säsongen!

Heja Nolby!
Kommentera

QP:

Jag fortsätter mitt tippande på Rögle, verkar gå bra då för er. Såg att mitt tips i senaste matchen var nära, endast ett mål ifrån. F-n va ja e bra på att tippa asså. Mot Bajen blir det tuffare kan jag lova. Men okej du ska få ett bergsäkert tips utav mig.

Bajen - Rögle BK...2 - 3 (str) Klockrent.

Heja Rögle.
Kommentera

Sv: Dövlandslaget
Moverare: Jag tycker att de som vill vara med också ska få vara med. Detta måste man själv komma till insikt med. Givetvis så funderar jag också på om jag räcker till otränad för en sådan här batalj. Du vet ryggen kanske får sig en smäll igen. Jag har hört att det ska gå hårt åt ibland dessa dövingar.

Nolby Hockey - passar alla, även en sopa som mig ;)
Kommentera

mike66:
Det är lugnt för mej, jag har det förståndet, jag har ju dålig rygg ! och är för fet för sånt häringa hockeylek.

Curling, det är sport det !.

Kommentera

Nu ska vi inte vara sån Håckla. Man måste vara införstådd vad denna match betyder för dövlandslaget. Läs gärna Patriks mail så kanske du får en större insikt i vad det är han menar.

Givetvis passar Nolby Hockey alla och de som vill vara med i matchen ska givetvis vara med hur dålig eller bra man nu må vara.

Själv tycker jag det bara handlar om lite sunt bonnförnuft så kan man nog fattta ett beslut om man vill vara med eller inte. Det är upp till var och en att bestämma det själv.

Nolby Hockey - passar alla
Kommentera

Moverare:
Nolby Hockey - Passar Alla (Förutom Vetsen då).

Gamla tokiga gubbar som tror dom är stjärnor !...eller ?.

Hoppas det inte smittar av sej på barnen.
Kommentera

I sak håller jag med Patrik Nordström om att bästa möjliga lag ska spela mot Dövlandslaget. Ingen tvekan om det, och det är trist om det blir en diskussion om sakfrågorna mindre än en vecka före match.
Kommentera

Dövlandslaget
Med anledning av Patrik Nordströms mail.

Om nu inte alla duger, varför då inte kontakta dem som inte håller måttet och säga det rakt ut. Ska det toppas så toppa då, jag är inte dummare än att jag begriper att jag kommer ha svårt att hänga med mot dövlandslaget. Att jag inte skulle ta en plats i laget om det fanns andra att välja. Men jag trodde inte att Nolbys veteranlag handlade om att vara bra, utan om att ha roligt.
Kommentera

westerlind: Ok jag skickar alltså frågan vidare till kokmaster mike, skaren drickas varm eller ?
natti natti
Kommentera

prosten:

Det vet jag ingenting om: Jag håller inte på med sånt där. För att få svar på det får du rådfråga en expert. Enligt uppgift finns det lika många sådana som det finns hus i byn.

...och nu mot sängen: God natt.
Kommentera

westerlind: Aha....den skall drickas varm dårå!?
(kollar in *)
Kommentera

prosten: Inte så dumt tänkt. Men Åsa-Nesse och klabbarparn skulle nog inte bli så glae dårå. Finns t.o.m uttag för en "handstartvev" på Eulalia II. Dääni.

Nu: Sova, sova, sova.ZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZzzzzzzzz
Nattinatti.
Kommentera

prosten: Snuva? Äh, var inte så kinkig nu - när stora idéer skapas går det undan och då kan man inte gräva ner sig i detaljer.

Receptet - är du säker på att du vill veta det? Den ska i varje fall kokas i några timmar för att ge bäst effekt. (Se Asterix)
Kommentera

westerlind: Självklart. Är det räjsing så äre. Ska genast sätta mig ner med "min gitarr" och träna. Jorå, Njurundaborna lärde mig faktiskt en hel melodislinga när jag akompanjerade dom i deras banjoträsk.
Kommentera

mike66: Det blir till att döpa om Eulalia, omlackad i Westerlinds eldsflamme motiv inrullande på dragracingbanan under att du pliggar fram densamma låt på guran så måste hon naturligtvis döpas om till "God of Thunder".
Kommentera

mike66: "Whole Löta Rosie" - självklart, ett utmärkt val. Men visst ska det stå:
"Whole Löta Racing"?
Kommentera

westerlind:
Jovisst, det är fenomenalt. Men ett odds på 1,05 på mig är ingen höjdare. Däremot skulle jag nog lägga in en slant på Håckla the fat bastard. Skulle kunna tänka mig ett odds på i runda slängar 1500 ggr-pengarna på den skrällen. En högoddsare om vi nu snackar travtermer.

Inte är väl Gatorade Lötas sportdryck? Nä, i Njurunda och Nolby dricker vi "Red Bull."
Kommentera

« · 196710 · »