Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Forum

« · 230236 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ishockey
QP: Jovisst är det så - Hockeysnacks egna turtur duvor är vad dom är. Upp på vinden och leta på. - 12.17 in i den 6:e perren räckte - pust stön och flämt vilken rysare!

Kvastis: actionleffe är väl den fete sponsorn om inte jag är helt fel ute och slirar på tvålen i badkaret ;)

Apropå tvålar så ska man inte tappa tvålen på golvet i duschen - i synnerhet inte efter en supportermatch med killar som HH i laget ;)
Kommentera

miiike66: Är Kvasthilda Helly Hanséns kärring?;)Annars kan jag skicka upp ett koppel m skenor(såna m skruv på sidan som man fäster på pjäcksorna) Hittade dom på skolvinden i höstas, jag menar alla ska kunna vara med o inte skylla på matrialbrist. Tror att jag ev har kvar en Bobrov-hjälm på min egen vind(inte säker råttorna e jävliga ibland) Nu vinner TIK va i 7 per!
Kommentera

mike66: Och den feta sponsorn det är jag då...;)
Kommentera

HH: Med ett par grillor och en fet sponsor kommer man långt.
Kommentera

mike66:Inte utrusstning men väl skridskor, så nu är man laddad till tänderna, leffe ponken donerade sina skrillor så kanske måsste tillverka en skylt med hans namn och klistra på dem
Kommentera

Sv: Hej!
Frisco: Vacker solnedgång vid Nolbyknölens fot - Löta by the dawn.
Kommentera

HH: Ska snart dra igång lite sillysnack här på gb:n - du får bli det första ryktet som vanligt dårå. Hörde en liten fågel piiipa att du visst redan införskaffat i en målvaktsutrustning t.o.m?

Du glömde NGC! Skaru va med på detta jippo elle?
Kommentera

mike66:.......
Kommentera

Tycho: Äh, det är väl inget fel i o va lite sådär lagomt gayig? Tänk på det som hände i Västerås IK.
Kommentera

mike66: Har ni börjat hårda förhandlingar om en ny målis än??? men du vet iår viker jag mig inte på en kokt med bröd och boston gurka som bonus, en hel klick du vet bnp har ju gått upp och sms är stabil liksom pms, även ptv står sig bra,,,,
Kommentera

mike66: Jo kan tänka mig det... Långgolf är din typ av sport... lite sådär... gayig... *s*
Kommentera

mike66: Ja.....när spelar Nolby Vets sin nästa match och mot vilka?
Damlandslaget(årgång 40)eller?
Kommentera

SMÅLAND: Mot de blinda vet jag att vi losade i alla fall. Nä nu visar vi respekt mot de som är handikappade. Själv så spelar jag också långgolf soo show me a little bit of respeeeect, maaan!
Kommentera

mike66: Ja det var väl och ta i....ber om ursäkt för inte vill man bli utslängd ifrån denna härliga gästbok..
Nä......GRATTIS till segern mot de dövas landslag...
Hur gick det mot de lamas?
Kommentera

mike66: Inte bara Posa som rulade fett utan även Stefan körde full pott ikväll.
1) ÖMK Rundbana 30
Stefan Svensson 15+3
Posa Serenius 15+3
Hans Tjärnberg 0 (men han fick inte köra en meter i afton)
Kommentera

Frisco: Jo nog skulle det behövas en rejäl isbrytare alltid. En som gick i bräschen för de övriga killarna skulle säkert behövas med tanke på de bedrövliga resultaten. Man kanske skulle testa på? Det verkar ju vara en sport för gam(b)lingar.

Posa rular fett!
Kommentera

mike66: Var på Par-SM i isracing ikväll. Ja det är inte äkta par som kör utan två från varje lag åt gången på isen. 7 deltagande lag. Ordningen efter 21 heat blev följande.

1) ÖMK Rundbana 30
2) SMK Gävle 25
3) Jämtlands MK 20
4) Funbo MS 19
5) SMK Hedemora 13
6) Bollnäs MK 12
7) Njurunda MK 7 Poängen för Njurunda: Lars Eriksson 2 och Gösta Sundelin 5. Det Njurunda-Tjurarna skulle behöva för att kunna vinna lite mer poäng är en sån som är på bilden.
Kommentera

SMÅLAND: Hockeybockey - hörrududu ska du vara härinne och leka så får du gå ut ;) Vilken förolämpning mot ett vetslag som t.o.m har slagit det Svenska landslaget för döva under denna säsong. Näru nått så fjolligt som hockeybockey det sysslar vi inte med i Nolby.
Kommentera

QP: Haha, där fick du allt till det. Tyvärr så spräckte jag tipset mot Lövet - hoppas att du inte blev sur för den förlorade hundringen. Men 4-1 var ju inte heller fy skam ;)
Kommentera

mike66: Om man tittar på sista raden/erna så är det bara att erkänna att det ser ut som ishockeyn kommer i andra hand, eller hur! Det ser mer ut som Ladys roules, o inge fel i det, men rätt ska va rätt. Det är till att köra säsong, när man kan köra året om :=)
Kommentera

Hej!
Hejsan ja ville bara spräcka nollan i denna gästbok......Leve Nolby Hockeybockey!
Kommentera

HH: Een få tacke fö hjälpen. Egentligen så går gränsen vid 35 pilsner öhh år, men dispenser för ungdomar på 30 år går allt som oftast igenom. 18-åringar ser vi helst att vi slipper men det händer att även yngre förmågor kommer upp och tränar med oss på Löta.

Tills nästa säsong så kan du Icemaster komma bort på en träningsrunda så ska du få känna på lite hård försäsongsträning - Vi börjar med att dra lastbilsdäck uppför Nolbyknölen och avslutar träningen med att springa ikapp med däcket utför berget. En mycket bra och mjölksyreframkallande träning som fler borde ta och prova på.

Sedan så drar säsongen igång och man känner sig starkare och virilare än på mången år o dar?!
Kommentera

IceMaster: Tror den vetteran gränsen går vid 30 pillsner, ööh år för att få spela match, men för att träna och stressa pumpen på gubbarna duger 18 år och tre lättöl
Kommentera

mike66: Ska lägga på mig en massa kg nu... jobbar på ölmagen varje helg.. men inget händer =/ sportar för mycket... men men.. vart ligger gränsen för att man kan tituera sig Veteran och vara med och lira? ;D
Kommentera

gud: Just för tillfället så tinar isen bort - vi får väl se om den kan hålla ihop inför vår match ikväll. Vi möter Heffners och avslutar hockeynshelg på Löta för denna gång.

Tips: CSKA - Heffners....7 - 5
Kommentera

mike66:
Fjunlugg...hehe...Ääääh..du kan få ett av mig...

hur går det med isen på Löta??
Kommentera

gud: Skönt att se att du nyktrat till i alla fall - fyllegubbe. Skaru ha ett brösthårsskott, fjunlugg?
Kommentera

mike66:
Gamling..när har du börjat få hår på kroppen..;0)
Kommentera

westerlind: Hihi - var i förstahand det jag tänkte dårå. Faan va slutspelsskägget har börjat att klia på hakspetsen.
Kommentera

mike66:

Hahaha, du är för knasig du. Du är välkommen, vi behöver dig som kvalkonsult (KK).
Kommentera

westerlind: Just nu håller jag på Brynäs.
Kommentera

Finns det inga bestämmelser för hur man får byta lag som supporter? När det går bra då har mike66 Timrå IK som favoritlag, när det går dåligt Nolby HC.

Förskräckligt.
Kommentera

Sv: Nolby Gathockey Cup
scim:

Javisst, en härlig fristad - här dränks inte den seriösa debatten av en massa spelardiskussioner, statistik och andra oväsentligheter.
Kommentera

westerlind:

Nämmen vad är det här för bok, det är ju nästan modonivå på modoreringen här! Trevligt värre!
Kommentera

mike66:

Fantastiskt - gratulerar, miiike. Tänk vilken känsla att få ställa upp för match med detta härliga vinnarvapen. Tyvärr vet jag att min gamla plast-killer redan för många år sedan har gått till de sälla jaktmarkerna.

Nu gäller det att hitta en sporthandlare som har haft vett att hålla några plastblad i lager inför bättre tider: Jag gissar att det är bäst att söka på ställen som heter "Lundins Sport eftr", "Arvids Cykel & Sport" och liknade ställen, gärna med en Ryon-skylt utanför.

Känner redan den magiska känslan att få glida ut med ett par lortiga, lappade jeans fram till nedsläpp med ett riktigt klassisk plastblad.

Sen ska du få se på magi när westerlind svingar med trollspöet...
Kommentera

Alla gamla gathockeylirare:

Hittade igen ett gammalt nostalgiplastblad. Trodde aldrig att jag skulle få återse de gamla råhookade orangea bladet igen. Tyvärr så var det trasigt för att åter kunna användas. Oftast så höll dom inte p.g.a den stränga kylan som nästan alltid var på den tiden och detta gjorde såklart plasten väldigt spröd.

Att det är mitt blad går inte att ta misste på - på bladet står med versala bokstäver M I K A L ingraverat med en äkta spritpenna från mitten utav 70-talet. Lite ångermanländskt stuk över stavningen faktiskt.

Självklart så kommer jag att försöka restaurera upp bladet till originalskick så att det återigen ska få uppleva den underbara formen utav landhockey på hög nivå i Nolby Gathockey Cup.

Vi ses på Löta!
Kommentera

mike66: 122 km/h. Ojoj, lika fort som en isracinghoj går.
Kommentera

NuMountain:

Vi spelade innebandy en gång i veckan på förra jobbet, både tjejer och killar: Oerhört kul. I början lallade jag omkring totalt utan bollkontroll, men redan efter några gånger så började jag hitta rätt. Jag kom fram snabbt till min egen taktik:

"Man måste skjuta om det ska bli mål!"

Det roliga var att de andra inte kom underfund med det förrän efter ett antal matcher, så jag var länge ohotad skyttekung. Ska bli mycket intressant att se hur jag står mig mot er som härdats i -30 grader på vintern och tjälpreparerade banor på sommaren.
Kommentera

westerlind: Du har visst föreslagit Poffa ser jag *ryser.* Datum spikar vi med kulhammaren när kälen gått ur backen. Dagsmejan gör underverk med isarna nu.
Kommentera

NuMountain: Tur att du inte har föreslagit Poffa ännu - han skjuter ju stenhårt den mannen (122 km/h). Hualigen om man skulle få en naggad tennisboll i planeten när han laddar på från vägrenen. Kan sluta riktigt illa den här fajten om vi har otur nån utav oss.
Kommentera

65 Selander: Om du spelade runt 1984/85 i Heffners/Ortvikens IF så lär vi ha spelat tillsammans i juniorallsvenskan detta år. Kommer ju inte ihåg alla namnen på spelarna men Lars-Göran "Foppa" Forsberg, Patrik Kareliusson, Magnus Wallin var några av killarna jag spelade tillsammans med.
Kommentera

westerlind: Spelade faktiskt innebandy ikväll. Det gick inget vidare. Springet i benen verkar ha försvunnit. Jag sköt säkert femtio skott som sammanlagt gick en kilometer utanför målet.
Kommentera

NuMountain:

Jo ni ser tunga ut och blir säkert svårstoppade. Känns som att ni får lite fördel av att matcherna ska gå i Nolby på ett stenkasts avstånd från hemmaplan: Det blir nog ingen konst att få MoDos lag fullt.
Kommentera

westerlind: Själv har jag -nästan- föreslagit hela Hhöger gänget. Jag har föreslagit Sollefteågänget och där ingår ju LJ, naturligtvis. Scim har jag -nästan- föreslagit. Själv tror jag nästan att vi har en chans på slutseger.
Kommentera

miiike, NuMo, prosten mfl:

Först några namn jag skäms att ha missat:

Lumber Jack - mästare i det långa spelet
scim - Fiskjas Beckham, vilken frisyr ska han överraska oss med den här gången?
poffa - En man som kan komma att gå långt.

Jaha, har ni funderat på något datum för cupen?
Kommentera

mike66: Kan tillägga att jag har utövat bandy när jag bodde i
S-Vall. Så kramp, bira, svettig Jofa hjälm det är en melodi det :)
Kommentera

mike66: Här ser man i alla fall garaget, tror jag.
Kommentera

westerlind: :-0
Kommentera

prosten:

Varför inte? De kanske t ex menar:
"Nolby Hockey - Passar alla barn" (åt dig, medan du tittar på tv och äter chips.)
Kommentera

westerlind: nähä
Kommentera

« · 230236 · »