Du skrev i ett intimt brev till mig att du och Håckla funderar på att beställa hem ett antal platstblad inför det stora evenemanget.
Skitbra. Jag kanske beställer ett själv för att leka lite under sommaren, men jag tror de flesta inte kommer sig för, så det är ett bra initiativ.
Apropå anmälan. Sedan en individ nyligen påpekat att man anmäler lag inte personer, så funderar jag - varför inte båda delarna? Brynäs kommer säkert med åtskilliga lag, eftersom många stockholmare avgudar detta härliga lag. På andra ställen som t ex Ångermanland kanske det blir svårare att skrapa ihop ett speldugligt lag. Därför kanske det är en idé att man även kan anmäla sig individuellt, så kan tävlingsledningen eller deltagarna själva bilda lag av desssa personer?
Nu har ett preliminärt speldatum för Nolby Gathockey Cup spikats med kulhammaren. Fram med era agendor och boka in denna nostalgidag: Lördagen den 9:e augusti med start kl 10.00 på Löta. Vi säger så sålänge så kommer det mer info framgenom.
Jajjemen! (Idag var min praktikhandledare för övrigt tvungen att slå upp ordet "entusiasmera" för att kunna skriva det i sin utvärdering av mig. Haha.)
Har du druckit något olämpligt nu igen? Om du lyckas hitta ett sånt erkännande så skicka länken till mig. Ett sådant historiskt ögonblick vore synd om det förföll i glömska.
Jag längtar också efter att få slita av mig t-tröjan och visa upp min vältränade tvättbräda. Tyvärr har jag dock inget råhookat platsblad. Kan man få låna ett sådant, tro?
westerlind: Hallå där ! Nu måste jag nog lägga mig i diskussionen. Jutesäckar som nåt.............? Man tar naturligtvis botten på varuburarna från närmsta konsumbutik. Dessa ger full visibilitet från Gretzky läge samt ökar illusionen av att alla har ett skott ala Brett Hull genom det höga db värde som uppstår vid målskott.
westerlind: Mmm, jag riktigt längtar tills jag kan få slita av mig t-tröjan och visa upp min vältränade tvättbräda och mitt råhookade plastblad. Nästa projekt på Löta blir att bygga en skottramp, där kan vi skotträna först så att grannbrudarna blir impade sedan.
westerlind: Det var svåra frågor du kommer med. Vilka mått som gäller?: Ja, där får vi väl använda ögonmått. Det blir mest rättvist och spontant.
Vilket material nätet skall vara i?: Nätmaterial blir bra. Jag vet att jutesäcksväv har använts, men det är så ogenomskinligt. Man kan ha hönsnät och det kanske tom. går bra att användaett par lager av sånt där blått nät som man lägger över bärbuskar för att inte fåglarna skall äta av bären.
mike66: Nu börjar det bli dags att hooka plastbladen i pärgrytan. Tänk vilken känsla när man får komma ut i vårsolen och impa på grannbrudarna med några stenhårda slagskott.
NuMo: Har du koll på vilka mått en riktig plankbur ska ha - och vad har man för material i nätet?
Ja, hur vi än gör så kommer det vara datum som inte passar för någon. Det viktiga är ändå att Aftonbladet, Expressen och TV-sporten har möjlighet att komma med full ackreditering, eller hur?
det är ett stort problem att få ett datum som passar, alla vi som är med på det här har ungar som lirar fotbollscuper i Augusti, men det fixar sej nog.
mike66, westerlind: Allt är på G nu...jag kollar med ledare, styrelse och övriga inblandade, det verkar vara god respons och det blir nån gång i augusti.
westerlind: Sikta högt? Vi räknade först på 36 lag men insåg snabbt att det skulle bli problem att hinna spela färdigt alla matcherna på en dag. Vi planerar ju också för en bankett på värstaborg senare på lördagsnatten. Då vill nog ingen spela finalmatcher på söndagsmorgonen, skulle jag tro.
Problemet nu är att hitta ett bra speldatum att spika med kulhammaren. Hade du förresten adressen till plastbladstillverkaren? Ähh jag letar upp den i den här tråden.
Skitkul att ni tar tag i det här. Äntligen ska en bortglömd och underskattad form av hockey lyftas fram och få sin välförtjänta plats i rampljuset.
16 lag ā fem man? Underbart att ni siktar högt - själv är jag glad om vi får ihop 4 lag denna första tävling. Men dessa deltagare blir naturligtvis också historiska.
Lite lösa tankar:
- Målburar i plankor och nät (enligt NuMos recept) håller samma mått som ett ishockeymål. - Oavgjorda matcher avgörs i sudden + straffar. - Prisutdelning sker på Nolbyknölens topp. (eller Håcklas garage).
Du skrev i ett intimt brev till mig att du och Håckla funderar på att beställa hem ett antal platstblad inför det stora evenemanget.
Skitbra. Jag kanske beställer ett själv för att leka lite under sommaren, men jag tror de flesta inte kommer sig för, så det är ett bra initiativ.
Apropå anmälan. Sedan en individ nyligen påpekat att man anmäler lag inte personer, så funderar jag - varför inte båda delarna? Brynäs kommer säkert med åtskilliga lag, eftersom många stockholmare avgudar detta härliga lag. På andra ställen som t ex Ångermanland kanske det blir svårare att skrapa ihop ett speldugligt lag. Därför kanske det är en idé att man även kan anmäla sig individuellt, så kan tävlingsledningen eller deltagarna själva bilda lag av desssa personer?