Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Forum

« · 281833 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nolby Gathockey Cup
westerlind: Jaja du kan juh försöka, såndäringa skrämselpropaganda fungerade säkert när du var ung och dum - numera är du väl bara dum. Nää, mitt gamla motto som följt mig sen farfar var ung håller än idag: "Juh högre romär och juh tyngre romär, juh hårdare och jävligare fallerrom."
Kommentera

mike66: Tja

Har fått lite intressanta mess från /70 Rodriques och han verkar på
får se bara så att våran powerforward olle inte är satt på transferlistan bara.

Vilket datum tänker ni köra, har inte orkat kika så mycket på dom förra inläggen

/Patrik fd brutal back
Kommentera

mike66: Kan just meddela att Brynäs Metal har gjort klart med ett riktigt tungt namn. Under sin karriär har han alltid haft nummer 70 på ryggen och kommer naturligtvis ha det även i denna power-uppställning. Det här är en hård och fullvuxen kille, som utan tvekan kommer att plöja fram som en slåttermaskin. Lumber Jack kommer närmast att se ut som knas när han ställer upp invid denne tvåmeters målmaskin.
Kommentera

NuMountain: Hjättegärnavattenmelonskalle.
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle också gärna vilja kunna tänka.
Kommentera

knaskamilla: Jahaja, innan alla vi har funderat färdigt så har isen återigen lagt sig på Lötas hårda betongpist. Då får vi väl plocka fram broddarna i så fall.
Kommentera

mike66:

Jaha. Ja, jag får väl fundera lite på saken då. Jag ska tänka över det, helt enkelt, så får vi se hur det blir.
Kommentera

westerlind: Ok, någon fler som vill dubbelboka?
Kommentera

knaskamilla: Vahemmarå. Det här kommer att bli det mest nyktraste som nånsin har skådats söder om Nolbyknölens fot.
Kommentera

NuMountain: Vi börjar med den berömda krigsdansen åtföljt av din mer kända regndans i fred. Det hela får avslutas med en präktig fredspiperökning framför lägerelden. Poff poff som säkert också poffa skulle ha uttryckt det.
Kommentera

mike66: Känns bra redan nu, jag anmäler mig en gång till - för säkerhets skull.
Kommentera

mike66:

Vad, inget supande? Då kan jag lika gärna stanna hemma. Då får ni ha spektaklet vilken helg ni vill.
Kommentera

mike66: Ni får dansa hur mycket ni vill bara jag får dansa min berömda regndans i fred.
Kommentera

knaskamilla: Det blir inget supande, bah så du vet. Några pilzner och lite grillat är vad det blir. Den tänkta dansen är i farozonen - jag lovar dock att dansa krigsdans med dig.
Kommentera

knaskamilla: Det skulle vara värt hela intrébiljetten för att få se.
Kommentera

NuMountain:

Nej, knas kan visst inte. Knas jobbar. Fast knas har iofs inte fått ihop till ett helt lag i vilket fall som helst, så hon kanske nöjer sig med att åka dit på kvällen och supa sig redlöst berusad, eller något sådant.
Kommentera

westerlind: Du ä klok du. Klart att det går att flytta speldatumet, det fixar vi lätt.
Kommentera

westerlind: Kan inte knas? För egen del ser datumet mer ljust ut nu än vad det gjorde förut.
Kommentera

mike66: Varför ska vi ha möten? Vi drar lott om till vilket av våra konton anmälningsavgifterna ska inbetalas - sedan får vinnaren köpa bira till de två andra.

Angående speldatum: Vad jag minns så kunde varken NuMo eller knas komma med nuvarande datum. Kan vi flytta cupen en vecka framåt eller bakåt? För mig skulle det avsevärt höja spelglädjen om ådalingar och nolaskogsare kan vara med, eftersom risken att bli sist då skulle bli liten, för att inte säga obefintlig.
Kommentera

Håckla: Tacka faen för det att jag inte hade tid när Sverige spelade VM-kvartsfinal. Förresten så är detta mitt 5000:e inlägg på HS så nu ska jag fira med bira och princesstårta ;)

Ps: Inga fler möten för mig förrens till hösten.
Kommentera

mike66:
Vi tar ett möte om det här i veckan...Mike hade inte tid sist.
Kommentera

westerlind: Jag håller med. Vi anordnar en egen gathockeycup så behövs det inga fler möten. Ingenting om cupen togs upp idag så jag tycker vi ordnar det här själva. Håckla är visst i Finland så Nolby Hockey står för tillfället helt stilla.
Kommentera

mike66: OK, vi hoppas det löser sig. Skulle det bli så att klubben inte kan anordna så tycker jag vi själva arrangerar en minicup. Det behöver inte vara så ambitiöst - det viktiga är att vi träffas och har lite kul. Och att mitt lag vinner.
Kommentera

westerlind: Tyvärr så blev mötet inställt p g a för få intressenter (VM-kvartsfinal.) Vi får avvakta det hela ytterligare en tid framöver. Städdag den 10/5 kl 10.00 på Löta, kanske tas gathockeycupen upp där istället - jag återkommer i ämnet.

Heja Sverige - krossa Kanada.
Kommentera

mike66:

Jaha, hur gick det på mötet 7:e maj? Jag brinner av nyfikenhet att höra om ni beslutade att genomföra gathockey-cupen. Vem vet, detta kan vara ett historiskt ögonblick som kommer att berättas vid lägereldarna i Njurundaskogarna under många år framöver.
Kommentera

HH: Ähh, hellre en Kronblom i huset än en Lilla Fridolf. Heja Sverige... ;)
Kommentera

mike66: Fel,, ju fler puttar ju brunare blir gräset tillräkligt många j-la puttar så kommer någon j-el och undrar om man håller på med något bredbands dike,,,,

Semester vet han inte vad det är, har inte hört att kronblom fått semester än iaf;))))))
Kommentera

SMÅLAND: Helt rätt av dig.....tror jag?

Håckla: Många puttar blire bara gräset blir lite grönare.
Kommentera

Håckla: Han har semester.......tror jag?
Kommentera

mike66:
Vart har du tagit vägen ???, Hockeyn pågår för fullt !.
Du är väl inte PUTT på mej...He He He.
Kommentera

Jag gör ALLT för att få ihop ett slagkraftigt lag,men utan framgång..
Nu drar jag till Botkyrka ikväll(Permis)för att träffa ett par kompisar(FFL)....Kanske de vill joina mig????
Jag gör ett försök får vi se om jag får napp...
F-n att det ska vara så svårt att få tag i folk!!!!
Kommentera

prosten:

Jag har anmält ett lag för Brynäs. Hittills har vi fått ihop en mycket intressant trupp, där vi lyckats få till en lika stor del fart, styrka, målsinne, passningssäkerhet och artisteri.

Ska du vara med? Hoppas nu att fler vill vissa att de inte bara är papperstigrar, utan ställer upp och krigar för klubben närt det verkligen gäller.
Kommentera

prosten: Nix ingenting sånt är ännu fixat. Vi ska ha ett möte den 7:e maj och efter det så får vi se var det barkar iväg mot.

Preliminärt så är det 7 lag som visat intresse hitills.
Kommentera

Får man fråga Nolbygathockeycupsgeneralen om det finns en förteckning över anmälda lag?

Fel adress på förra, sorry.
Kommentera

Får man fråga Nolbygathockeycupsgeneralen om det finns en förteckning över anmälda lag?
Kommentera

Nike89: Jaa.....vad blir mitt straff????
Kommentera

Lulezigge: Pölsa? ZzZZzZzz...
Kommentera

Sv: Hans Ottinger!!
mike66:Men mike killen är ju bara 25 år(26 i September)Han hade förresten ryktas till USA också men det är jävligt skönt att han stannar!
Kommentera

Nike89: Jäkla otur. Jag som trodde att han skulle lägga rören på hyllan och joina oss i Nolbyvetsen tills nästa säsong. Jaja då är det bara att lyfta på den gamla Jofahjälmen och önska honom lycka till.
Kommentera

Idag har Nolbyprodukten Mikael Romö skrivit på för en säsong till med Bobcats.
Kommentera

mike66:
Gathockey är ganska stort ute i Europa och i USA, Men vår klassiska gathockey med hemmasnickrade mål och gamla Sandströms med plastblad är unik...

NHGC = Nolby Hockey Gathockey Cup

Nolby Hockey - Passar Alla
Kommentera

westerlind: Har Ni, som alla andra, Råååger Melin som coach??
Lönen är ju ionget problem, den står ju Pölsa IF, Rögle o LinkPing för.
Kommentera

Håckla: Det där var ju streethockeyklubbor. Gathockeyklubbor har jag inte lyckats hitta någon bra bild på. Friscos bild håller världsklass - mera sånt till folket.
Kommentera

Frisco:
Den var klart bättre !.
Undrar om dom Blå, gröna, gula m.m Jofabladen finns kvar ?.

Gathockey - Passar Alla
Kommentera

Håckla: Från Örnsköldsvik rapporterar jag bara med en bild knäppt idag.
Kommentera

mike66:
Dom däringa klubborna är inte OK...gammal Sandström med plastblad ska det va !!!

En KoHo anno 70-talet duger också.

Gathockey - här för att stanna.
Kommentera

NuMountain: Om man snickrar ihop målen så att kryssen blir lite mer utåtriktade än vid stolprötterna dårå, då tycker jag att vi sätter bollen i de utåtriktade istället. T o m din gamla lagkompis skulle ha hållit med om det.

Stenhårda - i de utåtriktade.
Kommentera

SMÅLAND:Var glasöRorna avsikligt?
Kommentera

Oj.....jag glömde sätta på mig glasörorna.....nu ser jag....i augusti!!!TACK!!!jag kommer!!
Kommentera

När spelas detta mästerskap??
Kommentera

« · 281833 · »