Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Forum

« · 53615 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TJEJHOCKEY
Håckla:
Hörde????? Själv så var jag där och såg på matchen, tyckte mig se en viss Håckla där också eller?..

Bara att lyfta på hatten för Team-89:orna då också och gratta till poängen...Roligt att säsongen för 89:orna verkar att gå så bra trots att många inte trodde på dom efter alla spelarförluster till NSK....Kul sa Bill....Skit roligt sa Bull...

Forza Nolby Hockey, kämpa på bara....
Kommentera

Mike66.

Det är inte bara tjejerna som kan !.

Grabbarna i Team -89 spöade Njurunda SK med 8-2.

Nolby Hockey är dom bästa.
Kommentera

Ja du mike66.

Det är inte bara tjejerna som kan.
Jag hörde att -89 grabbarna KROSSADE Njurunda SK med 8-2.

NOLBY HOCKEY ÄR DOM BÄSTA.
Kommentera

Bara att lyfta på hatten och gratta till en mycket fin cup seger...Och visst kan tjejer spela hockey....
Kommentera

TJEJHOCKEY
7st Nolby, 3st NSK, 3st Timrå, 3st Sollefteå, 1st Nyland & 1st Husumtjejer. Spelade i lag i Nolbydräkten och tog hem Trixacupen i Umeå !!!!.

Efter en tuff bussresa i snöyra, oplogade vägar och lite felkörningar, så kom vi fram och spelade bra ishockey och gick obesegrade genom turneringen.
Ett härligt kämpaglöd, god laganda och fint spel bäddade för segrarna.
Tack Tjejer !.

Jan-Erik Wikman, Lars Johansson (NSK) och B-G Lundgren, Håkan Forsell (NOLBY HOCKEY) hade äran att få leda dessa fantastiska tjejer.

Tjejer kan !.
Kommentera

Sv: CSKA NOLBY VETS
Moverare:
Jag lider med dig...Tycker mig se att du inte går att känna igen..Du har inte varit synlig på ett tag....

Rolig match igår iaf och vi ska göra ett nytt försök nästa onsdag hoppas att du är friskare då....
Kommentera

Jag har influensa och har intse stått på skridskorna sedan
supportermatchen. Det är inte bara teckningar, pärlplattor och
diverse pyssel som barnen har med sig från dagis till pappa, det är
en jäkla massa bakterier och bacieller också. Har varit kroniskt sjuk
sedan nyår.

Jag vill, jag vill, jag vill spela ishockey.
Kommentera

Tjejhockey
Nolby Hockey ska tillsammans med Sollefteå, Timrå och NSK-tjejer lira Trixacup i Umeå i helgen, dom möter MoDo & Björklöven bl.a.
Lycka till tjejer.

Tjejer kan lira !.
Om ni är intresserad att vara med i tjejlaget, så ta kontakt med klubben !.
Kommentera

Moverare & actionleif:

Hej !!!

Match mot Heffners på onsdag den 30/1.

Samling Gärde hallen kl 20.15

Maila mig om ni kommer eller inte

mvh/peter.

[email protected]
Kommentera

Sv: TJENA
Håckla:
Jag ska ansöka om ett uppehällstillstånd nere hos gud, självklart blire Hockey VM, vilken höjdare, kom ihåg förra VM:et 1995 nere i Globen, kvartsfinalen mot Italianos 7-0 krossning men i finalen blev Finnarna för tuffa dom var bra då, tror det blev 5-2 eller 6-3 ähh såna förluster glömmer man fort;)........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF
Va f-n , det blir ju ett schysst backpar i BIF 2012-13. Glöm inte bort att du lovat oss första tjing....!
Kommentera

prosten:
Jepp en i 89-laget och en i 92-laget sen har jag en liten dotter på 5 år som har börjat att åka i vinter...Alla ska bli hockeyproffs...
Kommentera

Sv: TJENA
Nolby Hockey - Passar Alla !.

KOM PÅ LÖTA SÖNDAGAR MELLAN 18-20.

Mike66:
Du var fin på bild, nu blir det väl hockey-VM för oss ?.

TIIIIRRRRMMMÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !.

Nolby Hockey Rockar Fett !!!.
Kommentera

mike66:
Haru nån grabb med i 89-laget eller?
Kommentera

TJENA
TJENA ALLA NOLBY BOR HEHE
Kommentera

prosten:
Måste vara nått med Nolbyborna, är nog bara jag som far fram som en slåttermaskin här på HS ;)...Team-89 vann sin andra match för säsongen när Matfors HC fick se sej slagna med 3-2...Forza Nolby Hockey kämpa på........
Kommentera

Trötta killar dom där Nolbyiterna.....;-)
Kommentera

Håckla:
Nu får du ta och skärpa dej och visa upp dig här på HS igen...Kämpa Nolby Hockey..
Kommentera

IceMaster:
Bara att hålla ögonen öppna, men denna säsong har blivit lite avtrubbad iom att vi inte har någon egen arena att bedriva hockey på....Men tills nästa höst ska vi köra stenhårt igen och det finns redan planer på att starta en veteranserie igen......Själv håller jag tummarna stenhårt på att vi får en konstfrusen anläggning på Löta....

Själva gjutningen av plattan innehållandes slingor är så gott som klart, det som kommer att fattas är en kompressor. Men som vi hoppas på så kommer kommunen att kompensera oss i och med denna sorgliga säsong med ett kylaggregat som plåster på såren.........
Kommentera

Tror att veteranerna har paus. men visst är en gammal Nolbykille välkommen.
Mike66 meddelar säkert när det blir.
Kommentera

Lirade friåkning för första gången på 2 år =) efter jah dömmt hocke i lördags.... satan va kul d var... Håckla och mike66 säjj till när ni tar in nytt folk!!! *ler* sugen som in i zlatan =)
Kommentera

Sv: Team-92/93
Bra, jag vet ju hur jag skall få tag på dig när det blir dags! "räknar kulor"
Kommentera

prosten:
Du vet väl att jag gillar Brynäs;) Skulle nog flytta ner med mina pojkar om bara någon kunde höra utav sig. Du vet när mina pojkar blir män så har nog inte klubbkänslan så stor betydelse längre, vi är nog på god väg dit redan nu, Money,money,money must be funny, in the rich mans world.....
Kommentera

TIll
mike66 alltså:
Vad händer om vi värvar dina grabbar till Brynäs? Den va tuff va?
Kommentera

Klart att Timrå IK ligger en varmt om hjärtat eftersom man är uppväxt under deras storhetstid och har varit med om en och annan match.....

När det gäller att ha ett lag i hjärtat så är det naturligtvis Nolby Hockey som gäller eftersom jag är fostrad där som hockeyspelare och även mina två söner spelar där idag.....

Och man har väl nånn slags dröm om att ens killar ska kunna spela i Timrå IK en dag, men jag skulle inte heller bli besviken om det blev Njurunda Sk eller IF Sundvall Hockey.....Hoppas att det uttömmande svaret passar herrn.....
Kommentera

Jo men allmänt.
Kommentera

Nike89:
Ja i Elitserien.....
Kommentera

mike66:Går verkligen Timrå före Nolby för dig?
Kommentera

Team-92/93
Grattis till segern idag Nolby Hockey Team-92/93 och mot självaste Timrå IK Team-93 med 5-4....Heja Nolby och Timrå...
Kommentera

prosten..
Nike89 är inget att bry sig om..han gillar
kattskrällen i sundsvall och har inte så många
kompisar,så han måste heta av sig här inne på
HS
Kommentera

Vi hoppas på skräll då!
Nike:
Skulle säkert va lättare, men just den här hälsningen var lite mera
personlig, sorry.
Kommentera

Detsamma prosten men allt annat än förlust för er ikväll får anses som en skräll, med tanke på eran situation..
Kommentera

Lycka till ikväll!
Kommentera

Mike66:

Hoppas på seger i kväll.

Våga vägra kval !.

I kväll blir det fina hejarramsor från dej och mej, eller hur ?!.

Krossa LULE !.

Nolby Hockey är dom bästa.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Kom ihåg att vi ska på match ikväll:
Timrå IK - Luleå, torsdagen den 17/1 kl. 19.00.
Vi samlas på Löta för gemensam avfärd kl. 17.30 till Timrå.
Matchtröjorna skall vara på såklart....Heja Heja Heja Timrå, Timrå IK är dom bästa.....
Kommentera

Nike89:
Klart att Ottinger tar plats, honom får ni inte släppa....Han är väl en klippa han....
Kommentera

mike66:Hans Ottinger kommer nog inte få plats i Sundsvalls trupp nästa år så ta han
Kommentera

mike66:
Absolut inget fel på Oldisarna!!!!!
Men du kömmer ju aldrig med något konkret namn att presentera
för klubbdirektören , så då får man börja leta på annat håll!
Kommentera

prosten:
Njaa att hitta en Center av klass nu blir nog lite svårt. Men kanske om Nike89 läser detta kan han komma med ett hett värvningstips från ifsh,,,

Finns ju fyra stycken gamla Nolby Hockey killar med klass i ifsh:s trupp iaf....Men om dom håller i BIF ska jag nog låta vara osagt... Och vad är det för fel på oldisarna i CSKA Nolby Vets då???? Finns många outblommade talanger i det laget..
Kommentera

AV klass.

Med klass???

Det är väl ingen lärare vi letar efter eller?..;-)
Kommentera

Hur ere me Sundsvall?
Har kanske dom nån center med klass?
Kommentera

prosten:
Ska kika om vi kan undvara någon, vi har som bekant inte haft så många matcher i Vetsen iår eftersom dom har lagt ner serien:(...Tråkigt det som hände med Janne och bara att hoppas att han kommer tillbaka....
Kommentera

mike66:
Ni har inte nån bra center att låna ut?
Vi är nere på bara en hel just nu.
Kommentera

Moverare:
Låter bra det, alltid kul om vi kunde få till en veteranserie igen. Hade man vetat om detta innan säsongen så hade man ju kunnat hittat på något tidigare..

Vi får höras av något och planera, men först lär det väl bli en och annan vetsmatch till får vi hoppas..Och så har vi ju Supportermatchen att planera in också...REVANSHEN....
Kommentera

mike66: Jag hjälper gärna till.
Kommentera

Tror jag inte Nike89. Skulle tro att de flesta håller nog på Djurgården...!!!
Kommentera

Hejar alla i hela Nolby på Timrå?
Kommentera

Timrå IK - Luleå HF
Hej Nolbyfolket.
Nu har vi blivit inbjuden igen !!!, av Timrå IK att bevittna en elitseriedrabbning mellan
Timrå IK - Luleå, torsdagen den 17/1 kl. 19.00.
Vi samlas på Löta för gemensam avfärd kl. 17.30 till Timrå.
Matchtröjorna skall vara på såklart....Heja Heja Heja Timrå, Timrå IK är dom bästa.....
Kommentera

Håckla:
Ganska kul att vara en gnällkärring ibland, det händer ju inte så ofta...Du vet mycket väl vad jag har att göra och sådana där påhopp gillar jag inte....

Klart att jag skulle klara av en sånn simpel uppgift som att sköta om ett Veteranlag....Serien däremot skulle man nog behöva lite hjälp med att utforma.....

Kanske Moverare då har lust att ge mig ett handtag....Ja jag kan ju ta hand om det tills nästa år, för i år så hinner vi nog knappast att komma till skott.......Nästa år har vi förhoppningsvis även en konstfrusen anläggning i Nolby...

Forza Nolby Hockey...Kämpa..Vägra nedläggning...
Kommentera

Mike66:
Varför tar inte du tag i det då !!!???.
Du kan väl dra igång veteranerna.

Sluta gnäll !, aggera !!!.
Kommentera

« · 53615 · »