Vad är det jag hör, har du inte ens lärt dig att frysa is? Det är ju så att man blir generad: Du kan få komma hem till mig så ska jag visa hur det går till. Två timmar så är det klart - sen kan vi blanda till ett glas med läskande och välgörande dryck.
Hmm, snacka om tunnis - trodde inte att du skulle ha så svårt att anstränga dig lite. Ok, här kommer en språkkurs enligt naturmetoden - men stollarna har förfalskat namnen på våra hjältar. Konstigt.
Frisco: Kanon sida där kommer jag numer att spendera hela min vakna tid!! Var tvungen att ladda ner kalendern för 2003, så att jag verkligen inte glömmer vart jag numer ska vara på nätet!
westerlind: Inte helt lyckad sida enl. min mening eftersom den var på franska. Nu har jag visserligen läst franska i 3 år på högstadiet o det enda jag kommer ihåg och som jag kan flytande är:
"Pardon, je suis en retard!" Betyder (tror jag): Förlåt att jag kommer försent!
Ismaskiner vilka coola grabbar som får köra sånt!!
Förresten jag har hand om Coca Cola automaten på Jobbet!!!!
Håckla: Jag har några frågor ang. detta med ismaskiner eftersom jag bara har sett dom på håll.
Hur hög är dom? Hur brett kan man åka? Hur mycket kranvatten rymmer tanken? Går dom på el eller ånga? Är det dubbdäck? Varför svänger bakhjulen? Måste man ha stege för att komma upp eller gäller det ett språng som över krondikena? Är det bra med keps ifall det blir hård motvind eller ska man ha en gammal Torspo hjälm, rosa?
Frågor frågor men inga svar. Tacksam för svar! Mfvh/ rådbjer mannen utan fruktan
westerlind: Shysst polare. Jag menade självklart från det stinkande garaget. Betalning kan du annars glömma. Jag ställde en enkel fråga och du börjar snacka om betalning. Har du aldrig jobbat ideellt?
Jag fixar fram färg så slipar och målar du, it´s a deal.
Ove Molin är en grovspacklare - här krävs det känsligare handleder.
Jodå, alla vi i Brynäs är artister, det vet du ju. Nog har jag lackat en och annan moppe i mina dar - rost, plastic padding och slipmaskiner behandlar jag som Ove Molin hanterar puck och klubba. Vill också påpeka att jag pryat två veckor på en lackverkstad, så jag kan allt som är värt att veta om det här.
Betalning? Äh, bara jag slipper betala färgen, så är jag nöjd.
westerlind: På Mannaminne kan man gå omkring i flera timmar och bara göra ingenting. Oerhört intressanta och roliga saker att se på. På denna länken kan du se vilka spårvagnar som finns på Mannaminne. Måste åka dit igen till våren känner jag.
Jodå, jag har varit på Mannaminne två gånger. Kul att de försöker ta vara på gamla hus och saker och dessutom skaffat en spårvagn. I det avseendet så är det som ett mini-Skansen i Ångermanland.
Skaparen, Anders Åberg har för övrigt gjort den konstnärliga utsmyckningen på Solna Station - en av mina favoriter.
PS. Tack för den fina länken: Jag antar att hemsidan skapades samtidigt som husen?
westerlind: Jag ser att du nämnde Mannaminne i förra inlägget. Du menar väl det stället utanför Nordingrå? Där har jag varit och sett på spårvagnar. www.mannaminne.se/ Har du inte varit där rekommenderas ett besök där.
Jaså, du missade den livligaste kvällen i mannaminne här på Nolbys gb? Det var tråkigt miiike - det firar vi med en bild! (...som killen på Nygatan brukar säga)
sektionU: Ingen division. Vi sysslar endast med undomsverksamhet. Men vi har ett veteranlag som säkert skulle hålla division IX-standard om de bara ville.
Frisco: Imponerande med en hel j-la boogiebil. Säkert en Scania med V8-diesel som drar lite bensin också.
Traktorn lär väl vara en Bolinder Munktell kan jag tänka. Kommer snart en massa bilder från mig också, jag väntar på en uppsättning som blev tagna i helgen. Ska bli roligt att få visa upp Eulalia II och även delar vår anläggning.
Apropå westerlinds påhopp lite längre ned på sidan. Jag till mitt försvar hävda att han varit upp på anläggningen och därav också fått se en skymt utav Eulalia II. Börja snacka om att det luktar i mitt garage? "Fnys." Tänk på att det vimlar utav poliser som läser här på HS.
mike66: Körschemebilden är kopierad rakt av från nånstans.
Skickar med en bild på de två fordon som ser till att det är is på Kallehov i Örnsköldsvik. Under tävling så används bara en inlånad traktor att skrapa isen efter var fjärde heat.
westerlind: Du är en otrolig airbrusch-lackerare. Helt klart i min raggarsmak. Men vad tror du om att lacka Eulalia II med "blå,röd & vita" eldsflammor istället?
prosten: Just precis, den gamla hederliga kaffekasken.
Frisco, westerlind, Håckla & Björn:
Inte konstigt att man är en aning besviken på sig själv så här på tidiga morgontimman. Här kör ni igång det hetaste "isräjer-rallyt" som någonsin har existerat inne på Nolbys gb. Självklart så missar jag en sådan afton efter snart 2 år här på HS. Jag är oerhört besviken på mig själv.
mike66: Aha....då vet jag vilken sorts sportdryck du menar. Har ett eget recept på den som jag lärde mig för 25 år sedan av en kompis morfar från Vilhelmina.
Sportdrycksrecept:
Placera en sockerbit i botten på en kaffekopp. Fyll på med Gavalia tills sockerbiten inte syns. Fyll sedan på med absolut tills sockerbiten syns igen.
Jag kan nog kallprata lite här utan problem för jag finns med på listan [se länk]. Fast det är klart. Jag lägger in den gamla bilden på vägbeskrivningen till Nolby norrifrån såär det ingen fara alls för några otrevligheter från högre instans.