Nolby Hockey

1398 inlägg · 112 ämnen

Nolby Gathockey Cup

« · 291170 · » Till forumet

Sv: Nolby Gathockey Cup
mike66:

Det är ju bara att inse. Vi vänsterhänta har fått gåvan att skjuta hårt, vara bra i tennis och är smarta. Å andra sidan får vi lida så fort vi skall använda en sax. Snacka om att man diskriminerar en hel hop med människor. De där jädra högerhäntanpassade saxarna är ju helt omöjliga att använda.
Kommentera

NuMountain: Tack för att du inte vet.
Kommentera

westerlind: Ja den är juh i alla fall mjukare än en golfboll.
Kommentera

Hälge: Inte jag heller isf. Det blir ju mer spännande för dig då.
Kommentera

mike66: Jag börjar tycka NuMos idé om att den som skjuter hårdast oftast skjuter längst är intressant. Om inte Nolbys konstaplar vill låna ut kamerorna så kan det bli en fantastisk tävling att ställa upp på Nolbyknölens topp och fläska på: Den som kommer längst vinner. Enkelt och publikvänligt.

Kan redan se framför mig de stämningsfyllda bilderna i solnedgång när de segerhungriga deltagarna skickar iväg tennisbollen som en dödlig projektil nedför backen.
Kommentera

NuMountain: Ehh..jaha, men jag vet inte hur det gick isf.
Kommentera

Hälge: Särspelet har ju redan varit. Ser du på en repris?
Kommentera

poffa: Det däringa tror jag inte ett skvatt på. Jamenar ni med era 5 %, det blir ju inte riktigt schysst dädära. Vi leftare alltså de övriga 90 procenten måste ju tampas med ett mycket mer till antalet olikhårtskjutande hockeyindivider. Ähhh, själv så skjut jah stenhårt i vilket fall...
Kommentera

mike66: Hmm? På något sätt känns det som att vi ska försöka vårda våra minnen i stället. Det kan hända att vi kommer att tycka att allt inte var bättre förr. Dessutom skulle det vara bra med en dorfri spelzon. Jag har för mig att dorerna var i stort sett gratis förr om åren.
Kommentera

Man blir nog tvungen att titta på det här när den tiden kommer.Ni är inte riktigt kloka, ni.

Nu.Särspel för Annika.
Kommentera

NuMountain: Gott vare i alla fall...Nu fick jag en liten bra idé igen. varför inte ta och leasa in ett gäng med frysboxar under cupen? Där skulle vi kunna lägga in våra gamla Lovikkavantar med nytt vuxet snor i, snacka om äkta nostalgitripp dårå...
Kommentera

mike66:

Rightare så klart. Precis som alla hårdskjutande individer i denna värld.

Det har faktiskt gjorts en undersökning där man kommit fram till att rightare i NHL skjuter i genomsnitt 5 mph snabbare än leftare.
Kommentera

mike66: Snoriga Lovikavantar är kult över huvud taget. Det blev liksom godare att tugga av isen som dinglade omkring på dem. Inte för att jag någonsin gjorde det men...
Kommentera

poffa: Skjuter du left eller right?
Kommentera

NuMountain: Jag pangade också en dora, men inte med ett knallhårt skott utan med en förlupen gammal Sandströmmare som slant ur nävarna när de äkta rallarsvingarna började att komma, oftast i slutet av matcherna när det stod och vägde över åt nått håll, oftast till motståndarna dårå. Ska också tilläggas att de såphala Lovikkavantarna med snor i också säkert hade en viss inverkan på förlupningen. Tyvärr så hade jag skrivit mitt namn på spaken så det blev inte speciellt svårt för grannmoran att spåra upp antagonisten. Men lite kultstatus fick man den vintern i alla fall, har jag för mig...
Kommentera

knaskamilla:

Vem som skjuter hårdast är den enda tävling som skiljer agnarna från vetet. Maximus Slapshotamus!
Kommentera

mike66: Ingen kunde böja en klubba i luften som Kennholt, men några mål blev det inte direkt. Var han inte med i något slagsmål i någon spelaringång i gärdsgårdsserierna bara för något år sedan? Han kanske har blivit frisläppt sen dess.
Kommentera

NuM & westerlind:

Äh, det kan väl inte vara så viktigt? (Jag skjuter inte alls lösare än vad åttaåriga pojkar gör...)
Kommentera

knaskamilla: Det är en bra idé som jag räknar med att miiike och Håckla redan har i tankarna. Men medge att titeln "Skjuter stenhårdast 2003" skulle vara något att visa upp för barnbarnen i framtiden.
Kommentera

knaskamilla: Därför att det inte ger någon kultstatus. Den som skjuter hårdast får automatiskt kultstatus. Ojojoj! Du skulle ha sett "Strömmings" skott i vårat kvarter. Inte en hel dora så långt ögat kunde nå och vilka blåmärken han kunde sätta. Tur att man hade en mask.
Kommentera

NuMountain: På tal om hårda skott och utanför så undrar jag var Kenneth Kennholt har tagit vägen igenkligen? Kanske han ligger och solar breddamed älven vid nån nipkant? (Apropå Plex dårå, "Och nu! Nu kan jag se honom ... ööh ... VISUELLT!" Jag har för mig att det var Gustavo Thöni som han såg.)
Kommentera

westerlind:

Då har jag en annan idé: varför inte bara tävla i vem/vilka som gör flest mål, helt enkelt?
Kommentera

knaskamilla: Luftgevärsskytte - är du fläng? Varför inte en bakningstävling? Eller näverslöjd?

Här ska mätas vem som är bäst på hockey inget annat.
Kommentera

mike66: Där har du ju precis rätt. Långa hårda skott är bara aningen bättre än långa snabba, och långa hårda från nära håll är totalt värdelösa om det är en lång utförslöpa ner mot älven bakom målet. Då är det bättre med korta snabba strax utanför faktiskt. Huvudsaken är att man skjuter i trängda lägen i stället för att stå och stampa på blå. Om man not förmodan skulle träffa mot mål så kan man sätta reprisen, om det nu blir någon. (Ultra rapid, som Plex skulle ha sagt.)
Kommentera

NuMountain:

Annars skulle man kunna skippa att kolla hur hårt folk skjuter, och köra luftgevärsskytte på tavla för att helt enkelt ta reda på vem som är pricksäkrast.
Kommentera

NuMountain: Jag fattar prexis vad du menar, både med din stavning och dina skott så en tillrättaanvisning tjäns inte alls som spesiellt välbehövligt en natt som denna, så håll dig undan knas. Ett snabbt skott kan oftast vålla stora problem för de målvakter som inte är rapp i sin bedömning. Ett hårt skott långt utifrån som inte är speciellt rappt orsakar ofast inte mycket förtret för en osnabb målvakt.

Kontentan av det hela blir m.a.o att det skjuts alldeles för lite inom svensk fopåll.
Kommentera

knaskamilla: Man kan ju skjuta mot någons bil. Då får man ju i alla fall se vem som fortast springer snabbt iväg.
Kommentera

NuMountain:

Jo, det var ju det som blev lite klurigt... Jag känner nästan en kille som brukar jobba åt ngt företag som har en sådan där skjuta hårt-maskin. Eller, jag såg iaf en kille som jobbade vid en sådan utanför Globen när Colorado skulle spela match, och honom känner jag nästan.
Kommentera

knaskamilla: Den som skjuter hårt skjuter oftast också i fel riktning, det är en naturlag. Klarar man av att träffa samma ställe två gånger är man något onaturlig och det var ju inte det som skulle mätas. Hur mätar man förresten smärtfrekvensen på tio skott som träffar på samma ställe på låret förresten?
Kommentera

NuMountain:

Annars kan man tänka sig att man siktar på någon frivillig person, och de skott som gör ondast är de som är hårdast. Förutsatt att skotten träffar någorlunda likadana ställen, och inte exakt samma ställe hela tiden, förstås.
Kommentera

NuMountain: Knas, kan du rättstava mitt inlägg och låta bli att komma med en tillrättaläggning tack.
Kommentera

mike66: Det kan hända att jag har fel, men kan det inte vara så att den som skjuter längst också skjuter hårdast? Det förutsätter iofs. att man skjuter ultimatult högt. Snabba skott är ju inte riktigt samma som hårdast, men jag skjuter väldigt snabbat och oberäkniligt. Ofta skjuter jag innan jag ens kommit på att jag ska göra det.
Kommentera

westerlind: Vilken kanonidé. Jag ska genast snacka med trafikpolisen i länet och se vad det går att ställa till med för jippo. Jag tror säkert att hastighetskamerorna är mobila och bör således gå att transportera upp på Löta tills den 16/8. Behöver vi en eller flera? Frisco och grabbarna kan säkert stanna till vid Byerast och skruva lös en hastighetsstolpe, jamenar om det inte skulle räcka med de två hastighetskamerorna i Kvissleby.
Kommentera

mike66: Kommer det att bli hastighetsmätning på slagskott? Jag skjuter stenhårt och vill gärna visa er västernorrlänningar hur det går till. Har ni svårt att få fram mätapparatur så kan vi säkert ställa oss och kruta på vid någon av hastighetskamerorna längs E4.
Kommentera

mike66: Ni kan ge bucklan till oss på en gång så slipper ni förnedringen :-))
Kommentera

westerlind: Semestercupen, skojaru? Du ska inte tro att det bara är att ställa in tennisdojorna på betongrinken på vår egen hemmaplan. Nä sörru ni kommer att få kämpa hårt för att kunna utmana hemmafavoriterna på allvar.

Dähäringa blir ingen semester - snarare tvärtom skulle jag vilja påstå. Blod, svett och mången tår för de tappra som lyckas nå den åtråvärda finalen. För de otappra som varken kan få fram en endaste liten blodutgjutelse eller en endaste liten tår i ögonvrån, för dessa finns ingen återvändo utan de kommer för alltid att få simma runt i de andras svettpölar runt om i det avlånga landet.

Nolby Gathockey Cup - passar både leftare som rightare.
Kommentera

westerlind:
Jag stavade lite tokigt, så jag gjorde en "lagning", då han ju du före, men snabb är du !
Kommentera

Håckla: Vad gör du - flyttar du ditt inlägg så att jag svarar innan du skrivit inlägget? Visst är det många som tycker jag är omänskligt kvicktänkt, men det här kan inte ens miiike tro på.
Kommentera

westerlind:
Det är bara Mike som får köra ismaskin och flakmoppe har jag ingen så det får bli Buss då.
Kommentera

westerlind:
Låter mycket bra, själv så läser jag bak på mina hockeybilder, äter salta sillar och dricker Portello, en bra uppladdning. Jag kommer dock att köra ca 23st 100 meterslopp två veckor innan cupen för att se om hjärtat håller.
Kommentera

Håckla: På buss, flakmoppe eller ismaskin?
Kommentera

Håckla: Jovisst Håckla, jag laddar seriöst. Jag har lagt upp ett strikt schema där jag trappar upp gradvis - det kommer att bli som en raketuppskjutning.
Kommentera

westerlind:
Vi kallar den för prostatacupen :-), är du på G, laddar du nåt föresten ?
Kommentera

mike66: Jag vill spela gathockey. Nu.

Jag har ett fint extranamn som cupen kan heta - Semestercupen.
Kommentera

Moverare: Snacka med Edström och dra ihop ett gäng på fem gubbar och anslut er till gemenskapen så fort som möjligt. Anmäl er inne på Nolby Hockeys hemsida.

Ps. Själv så har jag bara folie i brallan.
Kommentera

Moverare: Vad jag har sett på nätet så brukar du och Mike66 spela hockey mot varandra och då kan ju du hans sarg spel (klängande)

Sen är du ju Jämte också!
Kommentera

65 Selander: Värva? Mig? Ja tack!

mike66: Jag är en man utan skrupler och lojaliteter.
Alltså, den som erbjuder bäst folie får min påskrift.
Kommentera

65 Selander: Hur som helst, jag tror vi har ett starkt lag på gång. Vad jag förstått på dina uttalanden så ligger du och jag ganska lika talang- och konditionsmässigt. Förutom vår gemensamma kraft, vilja och brutalitet tror jag att Rodrigues dessutom kan tillföra spännande element av artisteri och temperament.

Hoppet står nu till att vi på de kvarvarande platserna får åtminstone en spelare med bollkänsla och teknik: prosten? Huge? Sylf? gordo? Ulf Lindgren?
Kommentera

westerlind: Inte är det "hårfager" Eskilsson iaf... :))
Kommentera

65 Selander: Hmm, vad är det här - ifrågasätter du talangen hos frösöbor? Låt oss göra en liten jämförelse:

FRÖSÖN
Sigge Ericsson, skridsko
Gudmund Söderin, slalom
Diana Olsson, simning
220 Volt, hårdrock

...dessutom från Östersund:
Hasse Eskilsson, fotboll
Niklas Jönsson, fotboll

VEMHÅN
Patrik Selander, fotboll

Vem vinner?
Kommentera