Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

Alpint

« · 680713 Till forumet

Sv: Alpint

Linnea:

Och Therese Borssén sexa, endast 83 hundradelar efter Anja.

Kommentera

Frella: Och Anja stod på benen och har ett gäng slalomkanoner efter sig. Skönt.
Kommentera

65selander: Det positiva med det där Super-G loppet var väl att den där förbannade kroatiska maskinen fick se sig besegrad åtminstone.
Kommentera

Slitwargen: Det blir damerna i hockey som får förgylla kvällen....
Kommentera

Stigsson: Nu är jag nöjd och glad!:) eller bara nästan... Han fick ju ingen madalj:(
Kommentera

Slitwargen: Första mästerskapet 89 sa dom i sändning tidigare så då bör han väl ha varit med på OS 92, 94, 98, 02 och 06. Fem stycken alltså.

Nöjd Rox? :-)

Kommentera

Bissett19: haha, hur många OS har han åkt sa dem? 5-6 st?:P
Kommentera

Bissett19: Kan Chelios så kan Nyberg ;-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nyberg är en "coming man",han med mest för att se o lära......:-)
Kommentera

65selander: Fredrik fegkörde knappast, han har inte samma kapacitet som Maier och Raich helt enkelt... Han blev nog nervös över att ligga på så bra placering efter första åket när det var så tätt. Hade varit mycket bättre att ha legat 5-6a och fått sätta press på de andra!
Nu syntes det direkt att han var nervös och inte vågade nypa fast skidorna i början av loppet. Han kom aldrig in i åket.
Fan vad synd, finns ingen jag hade unnat en medalj i OS mer än Nyberg!!!

Får hoppas på damerna nu istället då...
Kommentera

65selander:
Nej, det skall man sannerligen inte göra, jag trodde faktiskt att han skulle gasa på för fullt från första början men han blev kanske nervös.
Kommentera

65selander: Men efter fyra OS och sju VM utan medalj så tycker man ju att han har förtjänat en. För lång och trogen tjänst liksom..=)
Kommentera

Sannes: Då får man inte fegköra om man skall vinna eller ta medalj
Kommentera

mattias - 74:
Han blev femma, fasen vad jag önskade att han skulle ha fått en medalj, det hade han varit väl värd.
Kommentera

Sannes:

Han kan TOM bli 5:a vilket han ser ut och bli!
Kommentera

Stigsson:
Tyvärr så kommer inte att Fredrik Nyberg att ta någon medalj idag, jag känner på mig att kommer att sluta fyra.
Kommentera

Noterbart från storslalomen är att det måste vara en svår bana. Av 55 åkare som hittills startat så är det 26 som har kört ur. Nästan halva startfältet (48%).

Kommentera

Stigsson: Det är nog så, men det funkar ändå=)
Kommentera

Linnea: Då är det någon lokal dialekt för ordet finns inte med i SAOL. ;-)
Kommentera

Stigsson: ja de va oväntat :) tycker de är lite lustigt att Kostelic får starta i Super - G ....i går strök hon sig från startlistan sen blev tävlingen inställd på grund av vädret å nu är hon plötsligt med på startlistan igen
Kommentera

Stigsson: Betyder ungefär omständigt, jobbigt, struligt. I alla fall i mina trakter=)
Kommentera

Intervju med ledaren Kristina Andersson i dagens expressen. Vad betyder ordet mäckigt? Någon som känner till det?

"- Hon tycker det är mäckigt, men kommer att fokusera på tävlingarna."

Kommentera

Db_04: Och jag som trodde att detta skulle bli lite av en mellandag i väntan på hockeyfinalen ikväll. Sen slår Fredrik Nyberg till med ett kanonåk i storslalom och så blir man tvungen att vara nervös under några timmar på eftermiddagen också. Trea nu när 20 man har åkt i första åket. :-)
Kommentera

piff: tror de hade vart bättre å kört i dag för anja.... men men inget att göra åt....
Kommentera

piff: Jag tror iofs inte att Janica är något av de största hoten i just super-g, men hennes störtlopp igår imponerade faktiskt och gör henne till en av favoriterna... Man kan hoppas att hon blir fyra och trött av åkningen inför resten av veckan;)
Kommentera

Slitwargen:
Hoppas inte hon ställe upp för då ökar Anjas guldchanser men om hon ställer upp och Anja ändå knäpper henne så skulle det göra gott för Anja.
Kommentera

piff: Det innebär samtidigt att det blir en vilodag mindre under resten av veckan...
Den som är gladast över att det blir inställt idag är nog Kostelic! Hon hade ju inte ens tänkt vara med idag nu när hon har varit sjuk. Nu kanske hon t.o.m. ställer upp imorgon.
Kommentera

Portello:
Det blir nog skönt för Anja med en extra vilodag men samtidigt hade det nog varit bra för henne att köra idag när hon fortfarande är riktigt arg på sej själv.
Kommentera

Jaha, ja.Inget Super-G idag.Körs istället imorgon eller på tisdag.
Kommentera

Db_04:
Var det inte någon som åkte kombinationen igår? Som det gick ganska bra för, runt 10-15 plats.
Kommentera

piff: hon ska nog kunna knipa nån medalj till men tveksamt att de blir fler alpina framgångar
Kommentera

Db_04:
Gött Anja!
Hoppas att du fortsätter ta medaljer detta OS och att du inte blir enda svenska framgång i backarna!
Kommentera

Salle: härligt med ännu en medalj
Kommentera

Salle: Det ser så ut du. Gôtt! Kul för Dorfmeister att äntligen få sitt guld.
Kommentera

Poffa: Bättre tippa och förlora än att inte tippa alls. :-)

Dorfmeister tar Guldet och Anja bronset.

Grattis!

Kommentera

Salle:

Nike är sämsta svenska. Du är sämst på att tippa. :-)

Kommentera

Albert Hall: Nike Bent tar Anja... Och Guldet... :_)
Kommentera

Salle: Det gör det nog.
Kommentera

Albert Hall: Anja 3:a i mål.  Var bra med halva loppet men räckte inte heöa vägen. Kan det hålla till medalj???
Kommentera

Albert Hall:

Trea, med en av de stora kvar.

Kommentera

piff: Nu har hon startat.
Kommentera

piff:

Järnet nu, Anja!!!

Kommentera

Alpint
Idag gör Anja sitt första åk.
Janica kommer inte till start p.g.a. feber och hög puls.
Kan det öka Anjas chanser på en pallplats?
Kommentera

« · 680713