nek97raj:
undrar om inte kanadickerna hade tjänat på att
*) plocka med lite fler grabbs som spelade på stor is i Europa ifjol.
*) tagit med några av sina ungtuppar, ungefär som man skaffar en valp till en åttaårig jycke för att liksom liva upp honom på ålderns höst.
Poffa:
Sant. Han vet säkerligen att pucken är inne, men att hans uppfattning är att den är blockerad innan. Så då är han inte hjälpt av att få konstaterat att pucken är inne eller ej.
Feltänk i M.Gurus huvud.
Metal Guru:
Fast får han det? För det som han i så fall skulle vilja ha bedömt är om pucken är blockerad eller ej då Lecavlier slår till den. Och om man följer de internationella reglerna för videomåldomare så är det inte en av de saker som man får titta på.
Se regel 330 i Regelboken.
Poffa:
Dock kan han i just ett sådant här läge - om han finner det behövligt - skaffa ytterligare information genom att kika på TV.
Friman SR:
Fast man kan inte gå efter när signalen kommer. Anser domaren att pucken är blockerad och att Vincent Lecavlier slår in pucken från blockerat läge så skall målet inte godkännas. Med tanke på att domaren inte ser pucken därifrån han står så ska han anse den som blockerad, och därför gör han rätt utifrån den "information" han hade till hands.
Friman SR:
Vad som förvånar mig att ingen i sändningen såg pucken i reprisen när det väl hände. I reprisen snett bakifrån ovanifrån var det ju hur tydligt som helst.
Danne_l: Äh, jag åker snart iväg till Umeå för föreläsning om containment, deterrence och liknande saker så tyvärr har jag ingen möjlighet.
Eller så bjuder man in Kuben till OS-studion så får han förklara varför domaren gjorde som han gjorde.
knaskamilla: Nu blir det rätt, det är jag säker på! ;-)
Läs [url=www.nhl.com/scores/recaps/103_9_recap.html]här[/url] och [url=www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=155798&hubname=]här[/url]
(Den som vill kan väl göra oss alla en tjänst att ta bort de inlägg som nu blivit fel)
Dream Team: Nej, så blev det fel. Jaja, gör om, gör rätt, heter det ju!
Läs [url=www.nhl.com/scores/recaps/103_9_recap.htm l]här[/url] och [url=www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=155798& hubname=]här[/url]
Snart nedsläpp.. Kom igen nu Ryssland.. Låt finnarna tugga IS!!!