Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 679676 · » Till forumet

Sv: hockey
AM: HAHAHA. 10 points.
Kommentera

Även Realplayern kraschar när jag försöker med den. Tydligen har holländarna och Bill Gates något emot mig

Kommentera

Foldron: Verkar som förgjort för mig, då kraschar Mediaplayern
Kommentera

Paddan: Testa den här direktlänken då!
Kommentera

Paddan: En kraschad explorer och Christer Petterson vrider sig i graven...
Kommentera

Dream Team: Tja, jag får tydligen hålla mig till onlinerapporteringen. Min Explorer kraschar direkt när videofönstret på den där sidan börjar att ladda.
Kommentera

Paddan: Nej, jag vet inte heller. Jag har 10 Mbit och det flyter finfint.
Kommentera

Paddan:

Aha, för mig funkar det då perfekt, både på min bärbara och den här sprillans nya datorn(kopplat till vägg-tv:n) som jag bytte till nu.

Har iofs 100mbit Bitchband så.... ;-)

Är överjävulskt lycklig över att äntligen få se Slovakia! :-D
Kommentera

Dream Team: Tycker att en ADSL-uppkoppling på 2 MBit borde räcka, fast vad vet jag.
Kommentera

Paddan: För mig funkar det utan problem. Kan hastigheten på överföringen ha någon betydelse?
Kommentera

Bitch: Så det finns alltså de som får den där adressen att funka. Så fort jag provar att kolla den där sidan så kraschar min Explorer.
Kommentera

Bitch:

OOoh cgi.nos.nl/cgi/nosrtv/channelinfo/ visar ju matchen på kanal 3 *jublar*

Måste byta dator...
Kommentera

...och cgi.nos.nl/cgi/nosrtv/channelinfo/ verkar ju bara Curla.
Kommentera

Portello:

Jo, såg det igår.
De små liven på Eurosport visade nån liten minut här och där, precis så att man hann få upp hockeypulsen, för att sedan plågsamt rycka bort det som nog var gårdagens intensivaste match.

Försökte leta efter Slovakisk TV, men fann bara nåt tv.markiza.sk/?
som inte verkar visa Hockey.
Kommentera

Bitch: Ibland brukar eurosport visa lite från hockeyn.Fast efter några minuter bryter dom för shorttrack...
Kommentera

Karoliina: Det är förstås möjligt att jag har det, och förmodligen om fler spelare än just Ruutu. Ruutu har dock haft gott om tillfällen för att motbevisa min teori om hans smartness, han har dock misslyckats rätt kapitalt så här långt.

Den här händelsen är väldigt tydlig så tillvida att Ruutu som är på god väg att genomföra en tackling mot en spelare som inte är helt i balans, och det finns gott om tid för denne att åtminstone visa att han gör det han kan för att undvika en skada, men han väljer snarare att ta i lite extra för att uppnå så stor effekt som möjligt. Detta är Ruutu givetvis inte ensam om att ha uppnått. Det finns exempel även från elitserien där man väl undrat vad som sitter innanför hjärnbarken hos de spelare som gjort liknande saker.
Kommentera

Karoliina: :-)
Kommentera

Nån som vet om Slovakien - Kazakstan sänds över nätet någonstans ?
Kommentera

Bitch: jag har inget att tillägga. Jag har skrivit redan det jag har menat. Och inget av det var illa avsett.

Kommentera

Dream Team: jasså, du har förutfattade meningar om ishockeyspelarnas intelligensnivå...

Nu skiter jag i det här. Och droppar precis som Salle uppmanat oss till. Jag tycket bara att snacket här var liite för onyanserat och var tvungen att lägga mig i.

Nu ska jag käka söndagsmiddag och därefter skida till sjön här i hålan.

Kommentera

Karoliina: Jag har inte sagt något om det tjeckiska lagets bedömning, de får väl bedöma bäst de vill. Tycker ändå att Ruutus tackling är både ful och farlig.
Kommentera

Karoliina:

Är väl just därför jag inte vill räkna mig själv som en supporter, trots att jag de senaste 8-9 åren knappt har missat en match i Coop Arena.
Skulle någon i LHF göra en sådan sak, så hade jag varit lika förbannad.
Tacklingar mot huvud hör inte hemma i denna sport.

Kolla länken för att se matchklippet från när Ruutu försöker krossa Jagrs skalle.

Jagr står nerböjd redan när Ruutu är någonstans mitt emellan tekningscirklarna.
Alltså gott om tid för en normalt funtad spelare att inse att man inte satsar för fullt mot huvudet på en annan spelare.

Att sedan Ruutu inte tycks få något straff är inget annat än en ren skandal.
Förjävligt att brott ska löna sig.

Kan förtydliga att jag inte har något agg mot finnar.
Men däremot hatar jag huvudtacklingar.
Kommentera

Dream Team: Kan det inte vara så att Tjeckerna väljer att inte anmäla Ruutu för att man "hoppas" stöta på dem igen i slutspelet. Då lär han förmodligen bäras ut som ett kolli sen den gode Ruutu.
Kommentera

Karoliina: Det kan mycket väl vara så. Jag hoppas det i vilket fall. Jag skulle dock inte vara ett dugg förvånad om det nu var tvärtom. Ja, att han faktiskt satt och gottade sig åt vad han uträttat. Det är väl ungefär i nivå med den intelligensnivå man ska kunna begära därifrån.
Kommentera

Karoliina: Generad?? Nog dax att du skaffar starkare glasögon så att du ser. Byt till flaskbottnar, dom ska vara bra har jag hört.
Kommentera

Dream Team: Jarkko var inte nöjd med sig själv efteråt. Han satt och flinade efteråt, skriver ni. Helt fel. Han var generad. Tro mig. Jag har sett uttrycket massor av gånger på hans fejs. Han skämdes. Så är det med det.

(jag är supporter till två hårda lag. HIFK därför att jag är Helingsforsfödd och LHF för att dom är bäst och ofjolligast i Sverige. Så nu vet du det:-)

Kommentera

Alla: Tjeckerna och "direktoratet" har droppat detta. Kan inte ni vara snälla och göra samma sak.

Kommentera

Karoliina: Så du tycker att finnarna kan spela fult, men om nån spelar fult mot finland, då blir du förbannad? Snacka om egotrippad.
Kommentera

Karoliina: Ruutu är beryktad för sin spelstil, ja. En stil som på många sätt bottnar i total avsaknad av respekt för motståndare. Visst, en tuff tackling mot sarg som är sjysst går självklart inte att säga något om, men det vi såg igår känns väldigt långt från ok. Jag förstår inte varför tjeckerna väljer att avstå från att anmäla händelsen. Det framgår med samma önskvärda tydlighet som du nämner att Jaarko Ruutu i det här fallet såg sin chans att ta bort motståndarlagets bäste spelare. Det är nu Mr. avsaknad av respekt kommer in i matchen. Hans enda syfte med tacklingen var att mosa Jaromir Jagr. Jag är ledsen, men kvittar faktiskt hur mycket tjecken sänker sitt huvud just i tacklingsögonblicket, när man genomför en sådan tackling mot huvudet borde det väl som tacklare gå att förstå vad den kan orsaka? Ja, man hoppas ju det iaf. Och självklart är sopan Ruutu jättenöjd efteråt. Han får ju sin chans att stå i centrum en stund.

Nej, märkligt nog ses detta inte på samma sätt internationellt, vilket för mig är helt otroligt. Vad ska det krävas för att ett längre straff ska utdömas? Nej, det vill jag nog inte veta förresten.
Kommentera

Karoliina:

Hade en svensk gjort detta på Jagr hade jag fan inte försvarat det.

Den här typen av överfall hör inte hemma på en hockeyrink återigen även om det är en svensk som skulle ha gjort det...

Ibland finns det gånger då man vill gå ner och ge sina egna en käftsmäll skrev någon. Håller med!! hade jag varit finne och haft tillgång till omklädningsrummet hade jag gått ner och sagt ett och annat till herr fegskit RUUTU!!
Kommentera

Boråsindian: eller hur.... *ser inte ett tugg tvivlande ut. Närå*
Kommentera

Karoliina: Jag har ALDRIG försvarat en svensk spelare för en sådan ful tackling. Då hade jag velat att dom skickat hem honom omgående.
Kommentera

mattias - 74: jag hade såklart blivit förbannad. Inte tal om annat. Men jag hycklar heller inte. Och låtsas något annat här.

Är man supporter så är man. Då försvarar man de sina. Eller gör du annat?

Kommentera

Karoliina:

Hur hade du reagerat om nån tjeckisk spelare gjort så här på tex Koivu ? Då hade du ropat efter livstids avtsängning m.m!!!!

Väntar fortfarande på ett svar !!
Kommentera

Karoliina: (korrigerar)..." lustigt är att det tycks vara mes svenskar och svensk media som gottar sig i Jagrs och Ruutus öde. Undrar just varför?" menar naturligtvis 'mesT svenskar' och ingenting annat (även om det såg ut som en tanke) Hehe.
Kommentera

Du, Linnea. Visst är det väl så att du underkänner härmed den tjeckiska lagets bedömning i ärendet. Visset att dom inte begriper det du tycks vara så tvärsäker på. Sickna sopor;-)

Kommentera

Karoliina: Hade en svensk tacklat så fult, så hade jag inte velat ha kvar honom i laget.
Kommentera

Boråsindian: lustigt är att det tycks vara mes svenskar och svensk media som gottar sig i Jagrs och Ruutus öde. Undrar just varför?

Jag har nu läst både finska och tjeckiska tidningar på nätet. Och visst nämns det. Men inte mer än som ett vanligt incident i en ishockeymatch. Ni tycks ta det lite väl personligt. På någevis.

(nä, jag kan inte tjeckiska. Men jag är gift med en tjeck:-)

Kommentera

Karoliina: Du verkar inte vet mycket om regler. Ruutu tog alldeles för många skär före tacklingen. Man får ta 2 skär, Ruutu tog närmare 8-10 skär. Håller med om attRuutu inte är nån saida, däremot är han totalt d-m i huvudet.
Kommentera

Karoliina: Vända huvudet mot sargen precis när Ruutu kommer? Vet inte om vi sett samma bilder... Jagr besitter väl inte heller några övernaturliga krafter, och verkar rätt upptagen med sitt när Ruutu kommer. Han ser ju inte ens att han är på väg. Det är absolut inget fel i att spela fysiskt, men när han tacklar mot huvudet och inte går på kropp handlar det inte riktigt om samma sak. Det behöver man inte vara expert i internationell hockey för att förstå.
Kommentera

Linnea: jag håller mig till att vara saklig. Dom visade bilderna igen alldeles nyss och där kan med önskad tydlighet se att Ruutu hade ingen aaaning om att Jagr skulle vända huvudet mot sagen precis i ögonblicket han fullbordade tacklingen. Ruutu är ingen siare eller Saida. Han är en hokkyspelare av det grova formatet. Sådan har hans roll alltid varit. Det vet alla. Allafall vet det dom som något begriper om internationell ishockey.

Kommentera

piff: Dem möts ej någe mer i grundspelet i år......
Kommentera

Boråsindian:
Inte så stor chans att de möts igen i OS men senare i NHL får vi se om Ruutu vågar möta Rangers..
Kommentera

Karoliina: Thunberg? Vem är det? Ska bli kul att se vad du säger när det blir payback time på Ruutu. Jag hoppas att dom möts i slutspelet igen, då kommer Ruutu vara ett jagat villebråd.
Kommentera

Karoliina:

Hur hade du reagerat om nån tjeckisk spelare gjort så här på tex Koivu ? Då hade du ropat efter livstids avtsängning m.m!!!!
Kommentera

Karoliina: Saklig, kanske det. Mern även om nu Jagr var tacklingsbar borde väl Ruutu inse att han inte har en chans att förbereda sig på att mosad. Han har ju fullt upp med att hålla bort finnen bakom och det är otroligt fegt att sätta in axeln rakt i huvudet och mosa in honom med huvudet före i sargkanten, sen får du vara hur saklig du vill.
Kommentera

Dream Team: Jag är bara saklig. Pinsamma hysteriska utgjutelser kan andra stå för. *himlar*
Kommentera

Ruutu får INGET mer straff än matchstraffet igår. Fy f-n vad fegt.
Kommentera

Karoliina: Att du nu verkar sitta helt nöjd med vad du nu fick se Jaarko Ruutu uträtta på isen, även fast det fantastiskt nog inte verkar få något efterspel, det förvånar mig. Ja, även om nu Jagr stod vid sargen och de facto var fullt tacklingsbar, så föminskar det ju på inga sätt resultatet av tacklingen. Jagr hade tur att han klarade sig så bra som han gjorde. Fast det är ju klart, hade han bara haft en JOFA-hjälm av annan modell så hade han ju spelat vidare i samma byte, som inget hade hänt. Förstås...
Kommentera

Nu kan väl alla sluta grina om Ruutu. Den tjeckiska ledningen lämnade ingen protest efter matchen. Därmed medgavs att Jagr var fullt tacklingsbar i situationen som ledde till blod och utvisning. Och direktoratet har ingen avstängning att behandla. Alltså.Surt sa räven :-) (tänker mest på den fåniga Thunberg i teven som flåsade om livstids avstängning av Jarkko)

Kommentera

« · 679676 · »