Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

hockey

« · 679790 · » Till forumet

Sv: hockey
"can"otrl överrek,kim martin"mkt bättre i mål än"martin brodeuar""-------------den sämsta av alla jag sett.
Kommentera

mattias - 74: Vänta till ni får möta riktigt motstånd... ungefär så lät det. Vad har du att säga nu? USA och Tjeckien är väldigt bleka och Kanada verkar inte få det att stämma. Finland ångar däremot på och har iom 4 segern säkrat förstaplatsen i gruppen. USA eller Sverige i kvarten... Sverige så klart eftersom USA är bättre. Tror inte ni ska hoppas på att möta Schweiz då dom skalperar er!
Kommentera

mattias - 74:
Men det borde inte vara!
Enligt mej..
Kommentera

Frisco:

Bugar mig det ödmjukaste och gratulerar Finland till en mycket väl genomförd match. Kanonspel mellan stolparna av Nittymäki!

Trist att nr 37 var med så kan det vara ibland!
Kommentera

Huge: Jaha, det var det du var ute efter. Ja, att avgöra vad som är rätt eller fel i det här fallet kanske är intressant, jag vet inte. Det intressanta som hag ser det är väl om det jag skrev gick att förstå eller ej. Nu har ju du påtalat att du både förstod det jag ville framhäva, samt att du har velat ha fram att mitt sätt att skriva faktiskt gick att missförstå, så du har väl ställt dig både på ja- och nejknappen i det här läget! ;-)
Kommentera

Dream Team: Det blir säkert bra.
Men det intressanta är ju ifall du eller jag har rätt. Eller båda.
En fråga för Svenska Akademien förmodligen.
Sture Allén, var är du? :-))
Kommentera

Huge: Vilket innebär att vi är helt överens. Överens om vad, undrar du? Jo, vi är överens om att vi tycker helt olika i just det här ärendet. Om det nu kan liknas vid att man är överens om något. Jag tycker det funkar lika bra att både skriva och säga som jag påpekat här tidigare, och du har en åsikt där du tycker annorlunda. Du får tycka som du gör, så tycker jag på mitt sätt, visst blir det bra?
Kommentera

65selander: Jag hör bara Härenstam.
Kommentera

70 Rodrigues: Han är ju tvungen att snacka snabbt eftersom ordena är så fruktansvärt långa i finskan. Lejona spelar bra än så länge

Kommentera

Huge:
Undra hur galna radiokomentatorer låter då i finsk radio.. o hjälp!
Kommentera

70 Rodrigues: Hehe...
Jag tänkte på samma sak när jag blev tvungen att kolla matchen på FTV.
Lasse Granquist ligger klart i lä.
Och då kommenterar han ändå i radio....
Kommentera

mattias - 74: Omöjligt :-)
Kommentera

Dream Team: "Din enda avsikt var väl att anmärka på vad du ansåg vara ett rent språkligt fel från min sida, visst?"

Självklart, och det skrev jag väl också i mitt förra svar.
Min poäng är ju att det låter mkt bakvänt och att det säkert skorrar mkt illa i många språköron.
Det normala och vanligaste uttrycket är väl ändå att säga: "Vi leder med 3-0".
Därför känns det kanske lite onödigt att kasta om siffrorna fast man menar samma sak.
Kommentera

70 Rodrigues:

Därför att det finns en skara som kanske tycker är intressant :-)
Kommentera

piff: Varför visa isdans överhuvudtaget???
Kommentera

Bissett19: Såg 1:a perioden av Kan-Fin på FTV den finska kanalen och fan vad jag skrattade, kommentatorn snackade finska lika fort som en papegoja på kokain, helt underbart!!
Kommentera

Frella: Helt korrekt iaktagelse.....
Kommentera

Dream Team: Det är väl ändå Luongo som står? Eller är det jag som cyklar?
Kommentera

piff: Paus nu, och ställningen är 2-0 till Finland. Ett Finland som för övrigt är hemmalag i den här matchen.
Kommentera

65selander:
De på svt säger att de visar machen 21:50! Hoppas nu att de håller de och det inte blir nåt konstigt med isdansen..
Kommentera

65selander: Visst var det så, Nash tacklades ju in i Nittymäki av en finsk back. En något ologisk utvisning just där. Jag har inte heller sett allt. Dock är det uppenbart att finnarna verkar vara mycket hetare än kanadickerna vilket väl är något konstigt. Vilka är det som borde vara måna om en bättre position i grundserien?
Kommentera

Dream Team: finarna spelar bra och trycker på bra. utvisningen för canada tycker jag är lite konstig eftersom det var han som blev inknuffad i målet, fast jag kan ha misat något också
Kommentera

Dream Team: Kanada ser bleka ut,man ser knappt en tackling!!
Kommentera

mattias - 74:

Man kommer ju aldrig kunna tillgodose allas intressen. Det blir ju att prioritera. En final går före gruppspel och svenskt inslag i curling går före slalom med enbart norrmän.
Kommentera

65selander: Kanada sjunker ihop helt i egen zon, och kan inte stå emot finnarna när dom trycker på. En retur rakt ut från Brodeur ligger bakom målet.
Kommentera

2-0 till finnarna Kapanen

Kommentera

Huge: Jo, jag står fast vid att man både kan leda med 1-0 och 0-1, och ligga under med motsvarande siffror, om vi väljer att vända på det hela, helt beroende på om du är hemmalag, eller bortalag. Din enda avsikt var väl att anmärka på vad du ansåg vara ett rent språkligt fel från min sida, visst?
Kommentera

piff:

Nej det säger jag ingenting om men man kan ju hoppas att de i framtiden har så pass bra upplägg att de som vill se Konståkning skall få göra det och de som vill se hockeyn skall få göra det och att de som vill se Pimpelfiske skall få göra det typ! Trist om 3 - 4 kanaler visar samma sak!
Kommentera

piff: Sedan så är väl OS också till att bredda intresset för dom olika sportena för allmänheten.
Kommentera

mattias - 74:
Ja det tror jag med, men detta skulle jag tro är en del av finalen och matchen mellan Kanada och Finland är ju 'bara' gruppspel. Men jag håller helt med, är helt sjukt!! Måste nog inse att inte alla är hockeyfantaster...
Kommentera

mattias - 74: Nu gjorde finnarna 1-0!!
Kommentera

Danne_l: Finnarna leder nu iaf. Selännä
Kommentera

Dream Team: "Hmm.. hur gick det där ens att missförstå? I den match som jag syftade på stod alltså Kazachstan som bortalag, och det var helt enkelt bortalaget som ledde när ställningen var 0-1. Så, hur man gör när man leder med 0-1 är väl inte svårare än att man gjort det första målet."

Ja, men du måste väl bestämma dig för det ena eller det andra.
Man kan ju inte gärna leda med både 1-0 och 0-1.
Att jag begriper vad du menar är ovidkommande i sammanhanget.
Om du vill använda kombinationen "0-1"i detta fall, så bör eller måste du isf uttrycka saken på ett annat sätt:
Ställningen mellan Ryssland och Kazachstan är 0-1.
Kommentera

65selander:

Äh, hockeyn kommer ju efteråt. Under tiden kan man ju vila ögonen på nån av de vackra konståkerskorna;)
Kommentera

piff:

Menar du framför tv:n tror inte att konståkning lockar mer en är hockeymatch mellan Kanada - Finland!!
Kommentera

Dream Team:

Funkar inte ARG!!!
Kommentera

Dream Team: Äh dom ligger ju efter :-))

Och finnen låter som Grankvist när han snackar, det bara ramlar ur ord (utan betydelse för mig) :-))

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jävla Svt,kan dem visa hockeyn ist för isbalett!
Kommentera

Poffa: Och vad har hemmaplan och bortaplan med saken att göra?

Antingen leder man väl med 1-0, eller så ligger man under med 1-0.

Antag att du har två lag som båda leder med 1-0 i sina matcher.
Tycker du då att följande fiktiva konversation mellan två av spelarna i resp lag låter logisk?

"Hur går det för er i matchen?
"Jo, det går bra. Vi leder med 1-0. Och själv då?

"Jodå, det går lika bra för oss. Vi leder med 0-1."

Självklart begriper jag vad DreamTeam menar, men det är en språklig kullerbytta som är helt obegriplig.
Kommentera

mattias - 74:
Tror inte de samarbetar utan sänder det som de tror lockar mest åskådare.
Kommentera

65selander:

Glo på vad ?? Konståkning på både ES och SVT! Nån som vet hur det är upplagt med sändningar! Kan dom inte vissa Konståkning på en kanal och Hockey på en annan!!
Kommentera

piff: Verkar som man får glo på Yle för att få se hockeyn.
Kommentera

mattias - 74:
Håller helt med dej om det är Kanada du menar!
Kommentera

Frella:

Snart nedsläpp mellan Kanada och Finland.. Det känss som om valet är givet vilka man håller på!!
Kommentera

Huge: Hmm.. hur gick det där ens att missförstå? I den match som jag syftade på stod alltså Kazachstan som bortalag, och det var helt enkelt bortalaget som ledde när ställningen var 0-1. Så, hur man gör när man leder med 0-1 är väl inte svårare än att man gjort det första målet.
Kommentera

Huge:

Jag förstår att du som bara använder dig av Text-TV för Elitseriehockey har problem med det här som kallas hemmaplan och bortaplan.

Kommentera

Dream Team: " men det verkar vara aningens roligare för Kazachstan som leder matchen med 0-1"

Hur gör man när man leder med 0-1?

Förklara gärna för mig vad det isf innebär att leda med 1-0?
Kommentera

Dream Team: Vinst mot USA med 2-1 innebär sämst trea i gruppen, alltså kvartsfinal!! Hoppas för egen del att Tre Kronor får möta Schweiz.
Kommentera

Paddan: Det verkar som förgjort med det där. Trist trist, men det verkar vara aningens roligare för Kazachstan som leder matchen med 0-1. Ett bra resultat även för oss svenskar, om vi nu vill sikta mot förstaplatsen i gruppen.
Kommentera

« · 679790 · »