Linnea: jag håller mig till att vara saklig. Dom visade bilderna igen alldeles nyss och där kan med önskad tydlighet se att Ruutu hade ingen aaaning om att Jagr skulle vända huvudet mot sagen precis i ögonblicket han fullbordade tacklingen. Ruutu är ingen siare eller Saida. Han är en hokkyspelare av det grova formatet. Sådan har hans roll alltid varit. Det vet alla. Allafall vet det dom som något begriper om internationell ishockey.
Boråsindian: lustigt är att det tycks vara mes svenskar och svensk media som gottar sig i Jagrs och Ruutus öde. Undrar just varför?
Jag har nu läst både finska och tjeckiska tidningar på nätet. Och visst nämns det. Men inte mer än som ett vanligt incident i en ishockeymatch. Ni tycks ta det lite väl personligt. På någevis.
(nä, jag kan inte tjeckiska. Men jag är gift med en tjeck:-)
Du, Linnea. Visst är det väl så att du underkänner härmed den tjeckiska lagets bedömning i ärendet. Visset att dom inte begriper det du tycks vara så tvärsäker på. Sickna sopor;-)
mattias - 74: jag hade såklart blivit förbannad. Inte tal om annat. Men jag hycklar heller inte. Och låtsas något annat här.
Är man supporter så är man. Då försvarar man de sina. Eller gör du annat?
Alla: Tjeckerna och "direktoratet" har droppat detta. Kan inte ni vara snälla och göra samma sak.
Dream Team: Jarkko var inte nöjd med sig själv efteråt. Han satt och flinade efteråt, skriver ni. Helt fel. Han var generad. Tro mig. Jag har sett uttrycket massor av gånger på hans fejs. Han skämdes. Så är det med det.
(jag är supporter till två hårda lag. HIFK därför att jag är Helingsforsfödd och LHF för att dom är bäst och ofjolligast i Sverige. Så nu vet du det:-)
Dream Team: jasså, du har förutfattade meningar om ishockeyspelarnas intelligensnivå...
Nu skiter jag i det här. Och droppar precis som Salle uppmanat oss till. Jag tycket bara att snacket här var liite för onyanserat och var tvungen att lägga mig i.
Nu ska jag käka söndagsmiddag och därefter skida till sjön här i hålan.
Bitch: jag har inget att tillägga. Jag har skrivit redan det jag har menat. Och inget av det var illa avsett.
Även Realplayern kraschar när jag försöker med den. Tydligen har holländarna och Bill Gates något emot mig