Längdskidor

« · 680993 · » Till forumet

Sv: Längdskidor

Frisco:
Vem hade trott att det skulle vara tungt att vara norrman idag? 

Kommentera

Bissett19:
Klart han skall vara med i SVT annars är det ju snudd på skandal. Men jag ser väldigt mycket på NRK när det är OS, för de är lite småroliga och de är dessutom suveränt duktiga på att få dit gäster till sin studio, bra mycket bättre än SVT.

Och så är det ju lite skadeglädje att de inte har så många guld som de hoppats på, nu vet dom hur det känns också. Den känslan har ju vi haft i många, många år.
Kommentera

Bissett19: Vi har en riktigt stor svensk TV-kväll framför oss, trevligt!
Kommentera

Sannes: Han ska även komma till SVT:s studio tillsammans med Anja,Pillan o Ingemar.........
Kommentera

Sannes:
det är inte ofta det händer! Får nog njuta av stunden och zappa över till nrk senare.
Kommentera

Björn Lind skall komma till NRKs studio ikväll, kan kanske vara av intresse för någon.
För övrigt är det mycket underhållande att se på norsk tv idag måste jag säga, det är bara Sverige, Sverige, Sverige och Sverige.

Kommentera

Slitwargen: ´´Thobias Fredriksson är på tok för överskattad, han går inte vidare från semin, han har inte klippet längre. De som borde gå vidare är Lind, Larsson, Dahlberg och Lina.´´ :)

JA tyckte Thobbe visade i dag att han inte alls är överskattad utan en sann fajter.... och Lind är i en klass för sig
Kommentera

Albert Hall: Nu är det OK. :-) I alla fram tills Anja kör imål senare idag.
Kommentera

Stigsson: Säg till när jag får sätta mig igen, jag tittar inte på TV.
Kommentera

Ställ er upp nu är det nationalsång på TV!

Kommentera

Chandra Crawford, där var en som man inte alls hade med på förhandstipset. Känner mig lite stolt dock över att jag tidigare var förvånad över att inte hon fick köra sprintstafetten. Jag hade henne med som en bra klassisk sprinter men i fristil har hon inte gjort mycket tidigare. Han var i och för sig trea i Davos den 4/2 men jag trodde verkligen att det var en engångsföreteelse. Idrotten vore tråkig utan överraskningar! :-)

Kommentera

65selander: Skön kommentar av Lind när han blev grattad efter Guldloppet av Frediksson:

Fredriksson:-Du är bäst!
Lind:-Tur!!
Kommentera

65selander:

Björn Lind är så dominant i sprint att det nästan är löjligt. När upploppet startade så var han redan klar som guldmedaljör. Fullständigt överlägsen och, som det såg ut, med hur mycket krafter som helst kvar. Jag bugar och bockar för en makalös uppvisning.

Kommentera

65selander: Skulle han kunna vara annat eller?
Kommentera

Slitwargen: Nice med Guld o Brons. Tycker att Fredriksson skall vara nöjd trots allt.
Kommentera

Slitwargen: Helt otroligt. Överlägsen sa kommentatorn precis, kan inte annat än hålla med. Lind står i en klass för sig själv. Roligt att han är svensk :)
Kommentera

Wohooo! Han är så otroligt dominant den killen och nu kommer Italien hata oss ännu mer!:D
Kommentera

Stigsson: Huh? Var det inte Bisset som sa det?
Kommentera

Portello: Han hade ett fruktansvärt glid iaf, när dom andra börja flaxa så gled han lungt förbi alla
Kommentera

Portello: Vart tog den lilla lilla Hetland vägen ingen som vet ingen som vet........
Kommentera

Stigsson: Och den leende Kanadeniskan (Crawford) fick guld med tyskt på silver och ryskt på tredje plats.
Kommentera

Slitwargen: Ska också erkänna att jag inte trode på Fredriksson i semin.Nu är det bara hoppas att han kan knipa en medalj.
Kommentera

Slitwargen: Vad va det jag sa när det blir tal om Fredriksson och man man körning :-)
Kommentera

Det verkar helt avgörande vilka två som ligger först i sista utförsbacken... De två går nästan alltid vidare.
Kommentera

Darragon imponerar också, en riktig taktiker... Har hållt sig tätt i ryggen på Lind i båda loppen. Smartare taktik finns väl inte:)
Kommentera

ojojoj! Jag ska aldrig såga en Fredriksson igen... Så jävla bra åkt!
Det blir medalj idag!
Kommentera

Herrarnas semifinaler:

SF1: Lind Sverige och Hetland Norge är överlägsna.
SF2: Kjölstad Norge och Zorzi Italien outsider är Fredriksson men jag tror inte han räcker till.

Kommentera

Damernas semifinaler. Två heat med fem i varje, två bästa går vidare.

SF1: Scott Canada och Kuentzel Tyskland är överlägsna.
SF2: Dahlberg Sverige och Sidko Ryssland. Se upp för Follis Italien.

Kommentera

Slitwargen:
Det var väl Hetland som fick se Lind korsa mållinjen före honom. Det kanske har satt sej i psyket.
Kommentera

Thobias Fredriksson är på tok för överskattad, han går inte vidare från semin, han har inte klippet längre. De som borde gå vidare är Lind, Larsson, Dahlberg och Lina.

Även om Hetland är ur form så brukar han gå vidare från första heaten med sin rutin och sitt taktiska åkande när han inte möter alltför svårt motstånd. Jag ser fortfarande han som det största hotet idag tillsammans med Kjölstad och Iversen. Frasnelli kan bli dagens skräll, när jag funderade över loppet igår så dök hans namn upp först av alla... Märkligt:S
Kommentera

Mina favoriter nu när vi fått analysera lottningen. 5 kvartsfinaler med 6 åkare i varje, två går vidare till semifinal..

Damer:
KV1: Scott Canada, Saarinen Finland och Öhrstig Sverige. (Tyvärr Emelie)
KV2: Kuenzel Tyskland, Kuitunen Finland och Björgen Norge. (Stenhård kvartsfinal, finskan och norskan gör upp om andraplatsen)
KV3: Sidko Ryssland, Majdic Slovenien och Matveeva Ryssland. (Jag tror på ryskorna)
KV4: Follis Italien, Dahlberg Sverige, Norgren Sverige och Tchepalova Ryssland. (Tuffaste heatet borde bli Dahlberg och Follis men räkna aldrig bort de andra två)
KV5: Andersson Sverige och Crawford Canada (Borde vara lätt)

Herrar:
KV1: Lind Sverige (Lätt match, helt öppet om andraplatsen Darragon Frankrike eller Pasini Italien?)
KV2: Rotchev Ryssland och Iversen Norge (Inget snack)
KV3: Zorzi Italien, Östberg Sverige och Hetland Norge (Mörkade Hetland i kvalet eller är han ur form?)
KV4: Newell USA, Larsson Sverige, Hattestad Norge och Fredriksson Sverige (Tuffaste heatet, Larson vinner men vem av Hattestad eller Fredriksson blir tvåa?)
KV5: Kjölstad Norge och Frasnelli Italien (Inget snack)

Summa: Vi får med oss två tjejer och tre herrar till semifinal.

Kommentera

Bissett19: Jag är inte orolig, det är nu man mot man som vi är starka!
Kommentera

Stigsson: Fredriksson är ju en grym man man-åkare........
Kommentera

Tryggt och säkert i kvalet alla svenska lätt vidare. Lina och Lind imponerade. Dahlberg och Fredriksson såg tyngre ut än väntat. Övriga åkte som väntat.

Kommentera

Albert Hall: Ska väl dock också tillägga att hon mer än gärna får överraska mig! :-)
Kommentera

Albert Hall: Tyvärr tror jag inte Lina räcker till i fristil. Hon är suverän på klassisk sprint men här......nja. Hon har varit 10, 14, 9 och 11 på dom fristilssprintar som gått den här säsongen.
Kommentera

Stigsson: Du räknar alltså inte in Lina bland dom där tjejerna? Jag som trodde att hon var rankad etta bland de svenska tjejerna. Fast jag är säkert indoktrinerad av lokalblaskorna här uppe. Numer litar jag ju mer på dig än på dom.

Tre medaljer varav två guld får vi väl annars vara mycket nöjda med!
Kommentera

Nu hittade jag startlistorna också och kan konstatera att Norge inte ställer upp med Johan Kristian Dahl. Då får jag plocka in landsmannen Ola Vigen Hattestad på hans plats istället. :-)

Kommentera

Håll i er nu för här kommer listan över de främsta fristilssprintarna enligt Stigsson.

Damer:
1. Anna Dahlberg, Sverige
2. Claudia Kunzel, Tyskland
3. Beckie Scott, Canada
4. Marit Björgen, Norge
5. Natalia Matveeva, Ryssland
6. Alena Sidko, Ryssland
7. Virpi Kuitonen, Finland
8. Aina Kaisa Saarinen, Finland

Outsider: Britta Norgren, Sverige (bara för att hon hittills inte har gjort som man har förväntat sig i dom här mästerskapen)

Herrar:
1. Björn Lind, Sverige
2. Tor Arne Hetland, Norge
3. Peter Larsson, Sverige
4. Mikael Östberg, Sverige
5. Thobias Fredriksson, Sverige
6. Cristian Zorzi. Italien
7. Johan Kjölstad, Norge
8. John Kristian Dahl, Norge

Här skulle jag bli mycket förvånad om det överhuvudtaget går någon annan än en svensk eller norsk till final. Det blir en landskamp!

Reservation för att jag inte läst startlistorna än så jag vet inte vilka som länderna ställer upp med. :-)

Kommentera

Eftersom jag inte varit påloggad under helgen så måste jag också bara kommentera herranas stafettinsats. Det bronset överraskade mig mycket, hade själv rankat Sverige som 6:a och Italien 7:a när jag fick se laguppställningarna.

Kommentera

Sannes:
Låter bra det!! Jag ska kanske vara ännu mer negativ än vad jag redan är. Kanske går bättre då?
Kommentera

piff:
Jag var så jädrans negativ när Fredriksson började sin sträcka idag, och det resulterade i en bronsmedalj, så hädanefter skall jag bara vara negativ, då borde Sverge få många medaljer.
Därför säger jag/skriver jag att det inte blir fler medaljer. :)
Kommentera

Sannes: inte damkronorna heller då ? :) för deras medalj är ju inte tagen än
Kommentera

Sannes:
Varför tror du inte på individuella sprinten? och Anja?
Kommentera

piff:
Klart jag har räknat med den silvermedaljen, den bragden glömmer man inte bort.
Kommentera

Sannes:
Har du räknat in damkronornas medlaj som inte har mestämd valör ännu (silver med största säkerhet). I super-G har hon en chan på medlaj men i de båda slalom loppen kan det bli tufft.
Kommentera

Portello:
Jag var så negativ att man ställde in Super-G racet, och förresten så tar inte Anja några fler medaljer, det kommer inte någon annan svensk att göra heller. :)

Kommentera

Frogeaters försökte med en protest ang Söderbergs växling men den avslogs. Allt enl SVT.

Alla försök är goda utom dom dåliga ;-)

Kommentera

Portello: Inte en aning men jag tippar på fristil.
Kommentera

« · 680993 · »