Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

Skidskytte

« · 677635 Till forumet

Sv: Skidskytte
Linnea: Åh fan, då tar jag tillbaka allt. Magda är såklart Sveriges största idrottsman/kvinna genom alla tider.
Kommentera

Albert Hall: TVÅ sketna bronsmedaljer till och med ; )
Kommentera

ståpäls: Magdalena Forsberg och Ingemar Stenmark. Ja, jag var först tvungen att kolla om dom gick att nämna i samma mening. Det funkade otroligt nog.

Stenmark visade vid OS-1980 att han var bäst när det gällde som mest. Två guld av två möjliga. Dessutom är faktiskt herrslalom en mycket större sport än damskidskytte som väl på sin höjd har ett par hundra utövare över hela världen. Magda tog aldrig något OS-guld. Inte ens nära. Eller kanske lyckades hon till sist vispa rätt med gräddvispen och få hem en sketen bronsmedalj?

Fast hon var ju ruskigt charmig och trevlig i alla fall.
Kommentera

ståpäls: Men gamle Stenis vann väl ändå dubbla OS-guld, och ståtar med 86 segrar i världscupen. Riktigt så uppskriven blev väl aldrig Ingemar. Ja, det behövdes väl knappast, då han stod i centrum för själva sporten under slutet av -70- och början av -80-talet,
Kommentera

Albert Hall: Och en gång i tiden lurades vi att tro att herrslalom var en världssport. Enligt din logik var alltså Ingemar Stenmark fruktansvärt överskattad.
Kommentera

Albert Hall: dom franska/svenska nerverna :)
Kommentera

Huge:

Magda var sämst när det gällde som mest. Hon vann väl 95% av sunkna världscuptvävlingarna men när det verkligen gällde vid OS så gick bösspipan som en gräddvisp när det skulle skjutas.

Dessutom så var hon fruktansvärt uppskriven av svenska media som lurade oss att tro att damskidskytte var en världssport. Alla tävlingar direktsändes i TV. Kvällstidningarna var fyllda med magdarportage. Sen la hon av och alla glömde denna udda sport. Tills nu i höst.

Magda hade alldeles för mycket gratis för att hon var snygg och trevlig. Hade hon varit ful och inbunden så hade hon aldrig slagit igenom som hon gjorde. Sammantaget Sveriges överlägset mest överskattade idrottare. Någonsin.
Kommentera

Jag var faktiskt nöjd med A-C idag! Trodde aldrig på att hon skulle ha någon större chans i dagens tävling eftersom det är distans som är bäst för de bättre skyttarna. A-C har ju inte någon större rutin i skyttet och den distans-tävling hon vann i år var nog mer av en lyckotävling...
Däremot så var det skönt att se att hon toppat formen bra till OS(en mindre vanlig svensk företeelse)! Hon var ju näst snabbast av alla i fältet efter Disl...

Dessutom så avslutade hon skyttet bra vilket ger bra signaler till fortsättningen av OS! Nog tror jag hon får medalj(er?) i OS:)
Kommentera

Stigsson: Finns ju Curling i Leksand! Inte för att man gärna sätter sina fötter där, men det är inte alltför långt att åka om man är riktigt sugen:) Jag var där och spelade för ett år sen, men märkte att det var en sport som jag var rätt talanglös i:P
Kommentera

Albert Hall: Överskattad? Hur menar du då?
Iom att OS bara går av stapeln vart fjärde år så haussas allt upp mkt mer än ex under en världscup eller ett VM.
Det blir lite mer chansartat under ett OS, mkt beroende på dagsform, sjukdomar etc, sas.
Man kan ju vända på resonemanget: är man överskattad om man presterar bra under en längre tid (världscup) men kanske har en dålig dag, otur med skyttet eller dagsform under exakt ETT enstaka tillfälle (OS)?
Kommentera

Linnea: Kanske det faktum att Magda bor i Timrå kan grumla någons omdöme. Surt sa räven...
Kommentera

Albert Hall: Med 5 VM-Guld, 2 VM-silver, 4-VM brons (tror jag) och 2 OS-brons. Vann dessutom världscupen 6 år i rad. Överskattad?
Kommentera

70 Rodrigues: Olofsson fortsätter alltså i Magdalena Forsbergs tradition och floppar i OS. Magda måste för övrigt vara Sveriges mest överskattade idrottare någonsin.
Kommentera

70 Rodrigues: Snacka om psykbryt........
Kommentera

Stigsson: Och Olofsson är borta, 4 bom efter 2 skjutningar, skitdåligt uttryckte kommentatorn!!
Kommentera

Skit, nu är det kört. 4 bommar på två skjutningar. Detta blir inte ens top 30 :-(

Kommentera

Projta: Drypsäkert skytte av Kati Wilhelm i första.
Kommentera

42 elle 43 hade hon visst
Kommentera

79 Andersson: Vet du vilket nr hon har? så man vet cirkus när hon startar ?
Kommentera

Stigsson: Håller tummarna för Anna-Carin Olofsson nu
Kommentera

Idag kommer för första riktigt stora guldchans. Hoppas att Anna-Carin Olofsson lyckas direkt i första loppet då kan det bli ett roligt OS för henne.

Kommentera

Stigsson:

Nu skall du inte vara pessimist. Klart vi tar medalj..
Kommentera

Skidskytte
Första riktiga svenskgrenen. Får vi en top 10 placering ska vi vara nöjda.
Kommentera

« · 677635