Olympiska spelen

4012 inlägg · 52 ämnen

Sommar - OS Paris 2024

« · 2717601 Till forumet


Sommar - OS Paris 2024
De svenska damerna I handboll gör en ganska ok första halvlek mot Norge. Tyvärr underläge, men det kan helt klart vändas.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Sverige vann mot Norge!

En riktigt bra insats totalt sett där Bundsen höll kvar Sverige i matchen under främst de sju första minuterna i andra halvlek. Hon var också den klart bästa svenskan för kvällen. Kul start.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hälge: bra jobbat av tjejerna trots att jag tyckte domarna missade en del!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Rulltårtan :stängde av vid 15-19…..
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Tarasov: ja det var nära jag stängde av!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Då säger vi grattis till Tara Babulfath för den första medaljen till Sverige. Ett brons blev det, men det hade kunnat bli mer.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hälge: ja jag såg semifinalen och blev så irriterad men man kan ju faen inte reglerna!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hälge: En jäkla stark insats. Hon slog ju både världsettan och världstrean på vägen mot brons, imponerad.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Herminator: Frågan är om det inte känns bättre att vinna ett brons än att förlora en final och få nöja sig med silver? Det allra roligaste med den här talangen är ju klipppet med henne från Nyhetsmorgon på TV4 där hon som 14-årig deltagare i Wild Kids med självklar röst säger att hon ska ta guld på OS 2024. Det är viktigt att sätta upp mål tidigt i livet för att kunna nå dit man vill.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Rip Kirby: kul att en tjej med hälften av sin familj från Iran, som tar Sveriges första 🥉
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hade hoppats på en rejäl fight om brons på damernas lagkapp ( 4×100) för de svenska damerna, men de räckte inte riktigt till. De slog dock svenskt rekord så man kan ju inte klaga.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Rulltårtan : Famijen till hennes pappa Mohammad, har haft Sverige som hemland sen han var 8 år gammal. Det torde göra honom till betydligt mer svensk än alla Modos importspelare tillsammans ;)
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Rulltårtan : "kul att en tjej med hälften av sin familj från Iran, som tar Sveriges första 🥉"

Det är väl ändå en mer svensk medalj än när Duplantis kommer ta sitt guld? Heh.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Herminator: sjukt häftigt som 18åring! Hon är med i Nyhetsmorgon 2020 och säger att hon ska ta OS guld 2024. Inte långt ifrån asså. Hatten av
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Jenny Rissveds ordnar ett brons i mountainbike. Grattis!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hälge: starkt jobbat Jenny!!👍🏽👍🏽
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Rulltårtan :
Usas herrlag i basket var riktigt bra
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Tarasov: OS-Silver i luftgevär Victor Lindgren.
En riktigt cool skytt, spännande ända till slutet. 🥈
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Herminator: Truls Möregårdh. Helt galet coolt att vinna mot världsettan sådär.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Möregårdh vinner mot den kinesiska världsettan efter stundtals lysande spel. Otroligt kul att se.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
J F K: Ja, det var en helt otrolig match han gjorde. Nerver av stål.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Herminator: Måste medge att jag tappade hoppet där i fjärde så jag följde bara på sagobladet, men när han repade mod i femte där så orkade jag titta igen.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hälge: Leifby förstår idrott, till skillnad från ledningen(totalt utan bollkänsla) som styr jävla Max,TV5 o allt vad skiten heter. Vinn igen Truls, så vi får se pingis snart igen

www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5EproO/leifby-ett-klassiskt-svenskt-os-tv-bedrageri
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
puffe:

Klockrent
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: Sara fucking Sjöström!!! OS-guld, 100 m frisim!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: I kvarten väntar Omar Assar från Egypten, låter som ett namn från något Tintin-album. Hoppas TV5 har tid att visa något från den matchen kl 11 i morgon, men blir säkert synkroniserat simhopp eller dylikt i stället
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
puffe: Pingis är ju det absolut roligaste man kan se under ett OS dessutom. Tjänstefel av kanal 5, Discovery, Max, eller vad dom nu vill rebranda sig som.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
SuneMangs: TV5 Nordic eller Nordic Channel kallade man sig i begynnelsen. Jag minns att kanalen visade en match inför hemma-VM i ishockey 1989 i Timrå mellan Sverige och Finland vilket var sjukt stort för oss infödda där och då att TV fanns på plats. Man var inte direkt bortskämd med framgångar den den tiden (heller...).
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
SuneMangs:

Jäklar vilket OS Truls verka göra
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
puffe: Leifby är en pajas som enbart jagar klick. Har oerhört svårt för karln…

Sen är väl grejen att Sarah simmade final och vann guld medan Truls spelade åttondelsfinal.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Jugge: Var väl mer att man kunde visat pingisen och plockat in simningen när den gick av stapeln. Istället fick vi se reklam, lite gymnastik, reklam, lite tomgångssnack o lite mer reklam plus en del anrda otroligt fina simgrenar

Bollkänsla hos programansvariga efterlyses.

Finns större pajasar än Leifby dessutom
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
SuneMangs: en ultimat TV-sport
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
puffe: OK, själv kollar jag inte på 5:an utan har Max och då kan man ju välja vad man vill se.

Utöver det så TROR jag att majoriteten svenskar tycker att simningen är den största idrotten under OS fram tills friidrotten startar.

Relaterat till pajaser så är det väl enbart Wennerholm, också AB, som konkurrerar på Leifbys nivå.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
puffe: Du blir ensam att se Truls kl 11 i morgon. Kvartsfinalen mot egyptiern Omar Assar spelas klockan 21 på torsdagen.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Truls vinner och spelar semifinal i morgon. Härligt!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Hälge:
Helt magiskt, dröm pingis och bäst när det gäller, rysningar 🤘😅🇸🇪🇸🇪
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Lira:
Poäng set match
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Det bli minst sagt en svettig Fredagseftermiddag för oss svenskar
14:00 Hästhoppning Final Lag
14:00 Handboll (h)
14:30 Pingis semi, Truls
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
ante08:

Kanal 5 visar alltså Hästhoppning och vi som vill se riktig sport handboll och pingis får alltså streama om man inte har mix max eller vad fan det heter för att citera Leifby

Man kräks

Fy fan
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Bobeck/Netzler ökar på den svenska medaljskörden med ett silver. Segling handlar det om då. Grattis till dem.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74:
Som sagt. Det rimliga är att prioritera medaljavgörande, varken Truls eller handbollslaget kommer ta någon medalj idag. Så helt rätt val av Kanal 5 idag.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
ante08:

Majoriteten av svenskarna vill se Handboll eller Pingis före Hästsport, det är jag tämligen säker på. jag tänker inte kolla utan lyssna på sr play på pingisen och handbollen, skiter fullständigt i hästhoppning

Fattar inte varför inte SVT tar rättigheter för OS istället för dessa jävla betalkanaler
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: money talks. Tycker att det är bra att det är lite varierat på huvudsändningen. Dock valt å se handbollen jag
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
ante08: Man vill ju styra folk att köpa Max. Bara pengar i dess beslut.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: Underskatta inte hästsporten. Det är ingen tillfällighet att RGB och sådana där så kallade idrottare vinner Jerringpriset.

Vi får nog tyvärr se färre evenemang i SVT framöver då public service bantas.

Själv har jag Max då sambon tecknade när det var halva priset:) Ligger i poolen och ser golfen på plattan. Synd bara att kontrasten suger i solen
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: ” Majoriteten av svenskarna vill se Handboll eller Pingis före Hästsport, det är jag tämligen säker på. jag tänker inte kolla utan lyssna på sr play på pingisen och handbollen, skiter fullständigt i hästhoppning”

Är du säker på det? Låter mer som din personliga preferens. Underskatta inte hästsporten, den är stor i Sverige. Det finns en anledning att ryttare som Rolf-Göran Bengtsson och Peder Fredricsson vunnit Jerringpriset.

Som jag skrev tidigare så tror jag 5:an väljer att prioritera sporter där Sverige har medaljchans. Vill du välja helt fritt vad du vill se så får du skaffa Max, där sänds allt…

Vad gäller rättigheter så handlar det ju om pengar så klart. SVT väljer att prioritera Mello, Allsång på Skansen och annan skit. Det tycker jag är skräp men det uppskattas ju av andra..
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Vilken upphämtning av Truls i 1:a set!
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Jugge: Sjukt att vunna åtta raka från 4-10 till setvinst.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
Nu visas Truls på Kanal 5.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
J F K: Han är grym, men domaren är dum i huvudet.
Kommentera

Sv: Sommar - OS Paris 2024
ante08:

Herregud vad bra han spelar

Den där kinesen som han ställs mot i en eventuell final slaktade sitt motstånd med 4 - 0 i semin.

Fan heter han ;)
Kommentera

« · 2717601