Svenska OS-medaljer

« · 407880 Till forumet

Sv: Svenska OS-medaljer
Jämarns. En fjärdeplats för Emil Andersson. Så nära!
Kommentera

JimmyH:
Alshammar är inte nedtränad, men hon räcker inte till denna gång- en 5-6:e plats är realistisk och dessutom helt ok om hon klarar.

Simning är en global världsidrott, Sverige ett litet land : )
Kommentera

66Hagberg: Så är det.
Kommentera

JimmyH: Du menar man simmar det i SM och VM men inte i OS? Alltid lär man sig nåt nytt och den dan man lärt sig nåt nytt är en bra dag.
Kommentera

66Hagberg: 50 meter fjäril är inte en OS-gren.
Kommentera

Frisco: Nej, Therese är ur form och ned trändad så hon tar inget guld. Vårat hopp är att Kammerling tar medalj i 50m fjäril.
Kommentera

66Hagberg: Dom spelade grymt bra. JO:s servar håller fortfarande världsklass.
Kommentera

Hong Kong: Jag såg tyvärr inte matchen men 4-1 mot 2:a sidade laget låter som helt OK och det gör att man hoppas på seger mot Danskarna.
Kommentera

Marcus: Danskarna är inte dåliga. Men så som dom spelade idag så borde dom vinna.
Kommentera

Hong Kong: Grymt bra spel av "gubbarna". Kineserna verkade rätt konfunderade efteråt. Nu blire väl minst semifinal för dom bör väl klara av danskarna i kvarten!?
Kommentera

Hong Kong: Nä, det är väl första gången det händer.
Kommentera

66Hagberg: Vad säger man. Det är inte ofta man jublar åt en seger i en åtondelsfinal. Jörgen och JO är i kanonform.
Kommentera

Hong Kong: OK, då missförstod jag men jag tror inte de når sitt mål i alla fall.
Kommentera

66Hagberg: Dom räknade inte med 20 medaljer. Det var ett mål dom satt upp för 6 år sedan.
Kommentera

Hong Kong: Var det inte någon innan OS som sa att Sverige räknade med att ca 20 medaljer i OS. Det blir svårt då fler och fler medalj hopp gör bort sig.
Kommentera

Där rök en till medaljchans....Pia Hansen sköt hål i luften i stället för på duvorna.
Kommentera

66Hagberg: Tror JO kommer få det grymt svårt mot kinesen. Men jag tror Jörgen kan bli en liten skräll. Säger som Svanberg, tycker synd om Jörgen. Det är nästan bara JO som får all uppmärksamhet.
Kommentera

Portello: Bara att hoppas att någon av dem når hela vägen. J-O får gärna göra om det han gjorde i Barcelona.
Kommentera

66Hagberg:
Kul att J-O och Jörgen Persson gick vidare i bordtennisen. Väldigt starkt av Persson att slå greken i raka set.
Kommentera

Marcus: Jo så är det nog, men hade det gått oftare än vart 4:e år hade man nog ganska snart ledsnat på det.
Kommentera

66Hagberg: Trots svenskarnas resultat så måste jag säga att bågskytte är en positiv överraskning som TV-sport. Inte för att man blir maniskt intresserad. Men sporten hamnar gott i curling-facket, dvs. sporter som man ser på med intresse vart fjärde år.
Kommentera

66Hagberg: Han vann med 4-2 i set, men det satt hårt åt..
Kommentera

Hong Kong: Vet du hur det gick för honom, jag missade matchen. Jag råkade somna i soffan.
Kommentera

66Hagberg: Men det är tur gubben J-O finns..=)
Kommentera

Svenska OS-medaljer
Ytterligare ett "säkert" medaljhopp som missade.

16.15 Den sista svenska bågskytten, Magnus Petersson förlorade sin 16-delsfinal mot Godfrey Laurence, Storbritannien.
En halvtimme tidigare blev Jonas Andersson utslagen, även han i 16-delsfinalen. Ryssen Balzjimima Tsyrempilov blev för svår och vann med 162–160.
Kommentera

« · 407880