Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Forum

« · 15239 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omg 9
micke66..
gud vad du är mysig...hehe
håller med dig!! krama varandra i trafiken...
vi hörs... FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Till er alla som skriver här vill jag bara förklara att mitt humör skiftar i takt med min skadade disk på 3:e ländkotan nerifrån..därför kan mina inlägg kraftigt variera i längd och i humör..som alla nu förstår så mår jag efter omständigheterna bra ikväll och känner att mitt lynniga humör är på topp..men det kan snabbt ändras i takt med att värken tilltar,ja jag vet att du älskar mig gud och jag älskar dig och en del andra också..Hav en härlig helg och krama varandra i trafiken...
Kommentera

mike66..
du vet att jag älskar dig ändå....
klart att råttorna ska besegras!!! blir det inget
veteran hockey för dig?? eller sätter ryggen stopp??
Kommentera

gud>>>Du skall lyssna på en vis lufs som mig ty då kan din och er övrigas kassakista bli mycket full och go...1-18 hmmm ja varför inte..tror ändock på mina supertips som brukar visa sig vara i världsklass..I morgon får AIK det hett om de små gulsvarta öronen ty då skola dom få smaka på rödvit hockey dynamit..FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det BÄR...=0)
Kommentera

mike66..
din lufs!! får du vara vaken så här länge??
nu har du tippat helt galet..
klart att timrå förlorar med 1-18...
Kommentera

Omg 9
Måste tillägga att detta måste vara en utav de enklare omgångarna att tippa;0)Nästan läge för en sexling på Lången ska va DIF-BIF som ställer till det kanske;0)

Timrå IK - AIK 6-1
HV 71 - Luleå HF 4-1
MoDo Hockey - Färjestads BK 3-1
Södertälje SK - Linköpings HC 4-2
Djurgårdens IF - Brynäs IF 3-1 (Sorry Prosten)
V:a Frölunda HC - Malmö IF 5-1
Kommentera

Inline Challenge
Tjenare!!!
Jag undrar av nån av er som läser detta vet hur man annmäler sig till Inline Challenge??? Om nån av er vet detta skriv till Wille.
Psssssssst. Det skulle ju inte skada med en liten "Hjälplön eller nåt till den som skriver svaret till mig först:o)
Kommentera

Sv: Så är dom nere på...
Jaja.. ni är bara avundsjuka eftersom ni inte ens lyckas lätta /från jorden/ Tror inte det har hänt att ett lag gått obesegrat genom serien och man får väl hoppas att det inte händer för vad vore det då för spänning? Att vi sedan spädde på förlustraden borta mot VF kanske inte var helt optimalt ur psykologisk synvinkel, men som jag skrivit i ett par gb här nu så känns det iaf bra att gå på första pumpen mot ett bra lag istället för att det skulle kommit mot formsvagt Lule..eller ännu värre.. kaxiga 08:or.. Btw så kan jag förstå att det tar lite tid för er att bli av med lillebrorskomplexet, även om det är konstigt med tanke på SCA's strl i förhållande till Holmen.. Game On!
Kommentera

Sv: SVT-sporten
OskarB>>>Nu när du tar upp det så måste jag säga att det är bedrövligt, och det är inte bara SVT som är bedrövlig utan de flesta kanaler. Se som Canal+..dom fick man ringa och klaga på för att dom skulle få upp sina storstads ögon och visa några andra matcher också, och dom lyssnade ifjol iaf och visade Timrå en extra gång. SVT har jag dömt ut för dom har nån slags storstads fixering fullständigt..men dom har väl inte råd att åka utanför gränsen i allt för stor utsträckning, hyfsat pinsamt av Challe iaf att våga sig upp efter hans utdömning av Timrå=0)
Prosten>>>Man slutar aldrig att förvånas,,vad är Brynäs för något lag,man hade nästan glömt att ni finns på kartan.hehe=0) Kanske att vi betalar mindre TV-Licens än de stora städerna????????
Kommentera

SVT-sporten
Hittade följande sammanställning på hvfantasten.com's gästbok när det hur många ggr varje lag blivit visat av SVT-sporten:
DIF 5 ggr.
VFHC 5
MIF 5
AIK 4
SSK 4
MODO 4
HV71 3
FBK 3
LHF 2
LHC 2
TIK 1
BIF 0

Viss storstadsdominans kan kanske urskiljas...
Kommentera

Sv: Omg 8
Prosten>>>Ja det ser stabilt ut för BIF..Tittade på hockeykväll på 4:an..man blir lite brydd om det är år 2001 eller vad det är frågan om..dom hade inte ett rätt igår..avbrott och inget Timrå fick man se från MIF-TIK..Challe är pinsam och det kommer väl att bli ett jäkla liv på att dom inte visade folkets röst..där lurade dom in många sköna slantar från Svenska folket..man undrar nästan om dom bara kör detta program på gehör och inte planerar ett dyft..men kassan är väl åtdragen?..Iaf så blev man lite besviken..roligt reportage om Timrå iaf..där vi säkerligen kommer att få se Challe med Dumstruten på ännu en gång..=0)
Kommentera

Ser knackigt ut nu men....
RÖGLE kommer gå upp iår!!!!

Tack för mig!
Kommentera

mike66:
Måste säga att det var ett ganska bra tips. Brynäs bästa match iår. Kanonlir! 17-3 i skott i andra, klapp-klapp hela vägen!
Kommentera

Sv: Så är dom nere på...
Fy f-n va gött... Och självklart för det indianerna från Götet som visade vägen :) Och snart är HV nere på kvalplats...

VF MOT SM GULD
HELA SKANDINAVIUM RÖJER NÄR HV PÅ HUVUDENA BÖJER
Kommentera

Så är dom nere på...
Jorden igen..Hade detta på känn och nu har HV en förlust iaf..=0) Nu kan ingen Joe Labero och Push up BH:ar tas i försvar..hehe
Kommentera

Sv: Peter Forsberg tar över efter Fagerlund?
Peter Forsberg, 49. verkar vara nån annan än Foppa..hehe den här var visst från Södertälje..Man blev nästan lite orolig ett tag..
Kommentera

Hockeyfeber!!
Snacka om Hockeyintresse... följ länken...
Kommentera

Sv: Kaptener i Timrå
Probie: Tanken är att Peltomaa o M.Karlsson delar på Kaptensbindeln... Nu är Karlsson skadad så nu är det bara Peltomaa... Zäta är Assisterande...
Kommentera

Kaptener i Timrå
Hej, jag är för lat för att forska i frågan...så jag undrar om nån vänlig själ bland Timrås fans kan besvara vilka som är kaptener i år för Timrå?
Kommentera

BIF-Modo 15-1 (1:a perioden) ps hatar MODO
DIF-AIK 3-6
FBK-SSK 5-2
LHF-LHC 3-2 str
MIF-TIK 2-5
VF-HV71 5-3
Kommentera

BIF-Modo 4-1
DIF-AIK 6-3
FBK-SSK 4-1
LHF-LHC 3-1
MIF-TIK 3-2
VF-HV71 2-3 str
Kommentera

Sv: Timrå IK
mike66> Jo ja just det. Med hjärtat och likasinnat med travet :) Man ser ju vart det lutar. Challe kanske har gbg i hjärtat ändå...
Kommentera

MIF-Timrå 2-3(estr)
Luleå-Linköping 4-0
Färjestad-Södertälje 6-3
Djurgården-AIK 3-1
Frölunda-HV71 5-1
Brynäs-MoDo 3-2
Kommentera

MIF-TIK 5-3
LHF-LHC 4-3
FBK-SSK 5-2
DIF-AIK 3-3
VF-HV71 2-5
BIF-Modo 3-2
Kommentera

Omg 8
Malmö IF - Timrå IK 3-3 (3-4 straffar)
Luleå HF - Linköpings HC 4-1
Färjestads BK - Södertälje SK 5-1
Djurgårdens IF - AIK 2-4
V:a Frölunda HC - HV 71 4-2(nu kommer den HV =0)
Brynäs IF - MoDo Hockey 3-1
Kommentera

Skalpjägaren>>>Hade Challe nått rätt på travet ikväll då? Vad jag vet brukar han bara sitta med Badmössan mest hela tiden..så det skulle förvåna mig mycket om han någonsin får ett rätt..ska våga mig på ett tips själv...håll i hatten då...detta är med hjärtat alltså..=0).......TIK - DIF 3-2 i matcher...jajaja tat lugnt det var med hjärtat sa jag ju;0)
Kommentera

mike66> det var det värsta... Vet du hur Challe berglund tippar. Jo det ska jag tala om, VF och FBK i finalen där VF vinner! Å andra sidan har man ju aldrig riktigt gillat djurgårdare eller deras vasaller TV4. Men challe vet nog vad han talar om ändå...

FORZA VF
Hela Skandinavium röjer, när Frölunda SM-guldet höjer (med eller utan challe)
Kommentera

Sv: Statistik
Kan väl lika gärna klämma in lite individuell statistik också. Vi kör väl topp 3...

Poängligan: Johan Davidsson 10p, Peter Ekelund 9p, Jan Larsson 8p

Skytteligan: Mikael Håkansson, Per-Åge Skröder och Magnus Wernblom alla 5 mål

Assistligan: Johan Davidsson 8, Mikael Wahlberg 6, Jan Larsson 6

Mål%: Mikael Håkansson 31.25%, Per-Åge Skröder 27.78%, Mika Hannula 25%

Plus/Minus: Peter Ekelund 10, Johan Davidsson 8, Jouni Loponen 8

Mest utvisade: Peter Öberg 50 min, Santeri Heiskanen, Tommi Rajamäki, Ulf Söderström och Roger Åkerström alla 33 min.

Tekare: Brandon Convery 67.69%, Nichlas Falk 64.43%, Mikael Simons 60.71% (har dock tekat väldigt lite)

Målvakter SVS%: Stefan Liv 95.16%, Martin Gerber 94.29, Tobias Lundström 93.98

Målvakter GAA: Tobias Lundström 1.20, Stefan Liv 1.27, Martin Gerber 1.61
Kommentera

Sv: Statistik
Det var som fan..Timrå är sämst i powerplay..intressant..hade jag inte en blekning om..Det är bara för grabbarna och Peo att träna in Powerplayspelet inför kommande slutspel..hehe..Hv i topp på mycket..en tillfällighet eller är verkligen HV så här bra..hmmm
Kommentera

Statistik
Statistik är ju alltid roligt. Här följer en liten jämförelse mellan bäst och sämst i serien så här långt i olika avseenden:

Bäst/Sämst
Spel på hemmaplan:HV71 12p/LHC 1p
Spel på bortaplan:Modo 9p/MIF 0p
Utvisningar i snitt:SSK 10.29min/Modo 21.86min
Måleffektivitet:HV71 13.09%/Luleå 4.33%
Försvarseffektivitet:HV71 95.16%/MIF 85.08%
Powerplay:DIF 21.95%/TIK 2.86%
Boxplay:HV71 96.00%/VF 76.92%
Kommentera

DeRouville har faktiskt "bara" 90.20% så här långt... Men hans styrka är ju att alltid gör de "viktiga" räddningarna... Skulle det finnas statistik för räddningar när matcherna står o väger islutet så skulle han nog leda den...

Bästa räddningsprocenten har inte helt oväntat Liv... otroliga 95.16%...
Kommentera

Du verkar ha bra koll Jimmy..fint att du lägger ut lite statistik emellanåt..iaf så måste väl Deroo ha en bra räddnings procent nu.
Kommentera

Det ska alltså sedan efter 26 nov hemma...
Kommentera

Vi har tagit poäng hemma ända sedan 26 november 2000... Då blev det torsk med 0-4 mot DIF... Å andra sidan så har vi ingen trea borta sedan 23 november 2000, då vi slog Modo med 5-1...
Kommentera

Timrå IK
Timrå är nu uppe i 12 raka hemma segrar sedan den 2 Januari i år..då förlust mot Luleå i sudden 3-4. Sen så har Timrå Elitseriens bästa målvakt i år, Phillipe de Rouville.Ja jag gillar Timrå som ni ser..det är väl bara att gå in på Profilen och kika istället för att ställa så dumma frågor!!!!! Och nej har varken tagit HV eller MIF på allvar än..och skitlaget..Hmmm..vi får väl se..VF..torsk mot hatlaget AIK..går inte att tro på Skalpjägaren när han surrar om SM-Guld..hehe.LHC går från klarhet till klarhet..SSK..lite brydd över att dom hänger med än..Djurgårn..ja dom blir alltid att räkna med..Brynäs..åker lite bergochdalbana ännu men blir som vanligt med där uppe..varvar plattmatcher med riktiga pärlor..Luleå?????..Färjestad..ja dom har inlett stadigt och blir en kandidat till SM-Guldet...
Kommentera

Sv: Malmö
Skitlaget från Ö-vik!!! punkt slut

VF mot sm-guld 2002
Hela Skandinavium röjer, när Frölunda SM-guldet höjer!!!!!!

FORZA VF
Kommentera

Sv: Malmö
Skitlaget från Örnsköldsvik? Vilka håller du på?
Vi får se vilka som tar SM- guld!

MoDo hockey, laget med framtid.........
Kommentera

Malmö
Och Malmö har inte plockat av skydden från grillorna än,hehe=0) 6-1 till Skitlaget från Ö-Vik.
Kommentera

Sv: Omgång nr:7
HV71-BIF 3-4 str
SSK-DIF 1-4
AIK-VF 3-5
TIK-LHF 5-0
LHC-FBK 0-4
MODO-MIF 2-6
Kommentera

HV-BIF 3-4 straffar
SSK-DIF 3-4
AIK-VF 3-2
TIK-LHF 4-2
LHC-FBK 3-5
Modo-MIF 3-1
Kommentera

Sv: Nolby Hockey
heja nolby och grattis grabbar till platsen i tv pucken.
Kommentera

HV-BIF 4-2
SSK-DIF 2-4
AIK-VF 1-4
TIK-LHF 3-1
LHC-FBK 2-5
Modo-MIF 3-3
Kommentera

Tjej Hockey i Nolby!
Hej.
För att få fart på tjejhockeyn i distriktet behöver vi hjälp med rekryteringen till vårat lag.
Vi är nu ca 10-12 st tjejer i laget, men behöver vara fler. Fråga era döttrar, grannar, fotbollstjejer, ja alla ni känner om dom vill vara med. Hjälp oss för vi tycker det är kul med hockey.
M.v.h
Elin Forsell (#15 i Tjejligan).
Kommentera

HV71-BIF 2-4
SSK-DIF 2-2 3-2 öt
AIK-VF 1-5
TIK-LHF 4-1
LHC-FBK 4-4 4-5 str
MoDo-MIF 3-3 3-4 str
Kommentera

Brynäs tar sm-guld
Brynäs tar sm-guld!!!
Inget snack.
Kommentera

HV71-BIF 2-5
SSK-DIF 2-6
AIK-VF 2-4
TIK-LHF 5-2
LHC-FBK 2-5
MODO-MIF 3-1
Kommentera

HV71-BIF 3-2
SSK-DIF 3-2 sd
AIK-VF 0-1
TIK-LHF 4-2
LHC-FBK 3-5
MODO-MIF 2-1
Kommentera

Virus Varning Igen...suck
Fick nyss ett mail med SIRCAM...en orm..håll Antivirusskydden uppdaterade, ett tips bara..man börjar att bli lite små less på alla virusar som härjar förtillfället..JOBBIGT.
Kommentera

SkrattPost
Gillar du roliga historier? Då ska du absolut besöka SkrattPost hemsida som uppdateras varje dag. Klicka på länktips nedan eller skriv hem.passagen.se/masv7417

Ha det bra!
Kommentera

« · 15239 · »