Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Forum

« · 17269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omgång 11
mike66:

Ack va fel man kan ha *ler* ...jadu va va osäker Deroo var idag... släng in Thelander =) årets groda 1-3 målet =((( men men... han har nu släppt in 10 mål på 2 matcher!!!!
Kommentera

Sv: Resa till Övik
På torsdag? Varför då, Derbyt spelas ju i Globen! ;-)
Kommentera

Sv: Omgång 11
TIK-SSK 5-1
LHF-AIK 3-1
FBK-HV71 4-3(sd)
VF-BIF 2-4
I Morgon:
DIF-Modo 3-1
Kommentera

Resa till Övik
hej!

Jag är en öviksbo som för tillfället studerar i Gävle och tänkte höra om det är några som ska upp till övik och se hockey på torsdag och har en plats över? maila isf gärna mig på [email protected]

(vill inte ha några omogna svar som typ moooodoooo suugger osv... seriöst intresserad att resa dit.. spelar ingen roll om den jag åker med är brynäsare eller inte) Har körkort så jag kan hjälpa tilll med att köra
Kommentera

Omgång 11
TIK-SSK 1-2
LHF-AIK 2-0
FBK-HV71 4-3
VF-BIF 4-1
I Morgon:
DIF-Modo 3-1
Kommentera

Sv: Bevisa att ni kan tippa!
Det var just den tipsligan jag pratade om... En omgång har varit, man glider in på sex rätt. Närmsta konkurrent på tre. Det var alltså ett kaxigt skämt du läste... ;)
Kommentera

Gone>>>Que, klart att man vill fortsätta, eller vad menar du? Har inte hört någe mer om den där tipsligan som DIFferent snacka om, vet någon nått om det.
Kommentera

... vill ni fortsätta? ;)
Kommentera

Sv: Kvällens Matcher
prosten>>>Aldrig roligt att åka på torsk mot ett förmodat bottengäng. Tror nog att Linköping får det svårt i längden, serien är lång som tur är, och Peo har som bekant lagt om träningen i år så jag är inte det minsta orolig, men visst är det en tung förlust det kan ingen säga något annat om. Men Timrå IK reser sig alltid och jag är helt säker på att dom är ett lag för SM-Slutspelet. stark insats av Brynäsarna igen, dom går från klarhet till klarhet..
Kommentera

mike66:
Tung torsk för er idag.
Kommentera

SSK-LHF 3-1
LHC-TIK 1-0
BIF-MIF 4-1
Modo-VF 5-4
HV71-DIF 3-3 (Ov.4-3)
AIK-FBK 4-3
Kommentera

SSK-LHF 2-3
LHC-TIK 2-2(2-3SD)
BIF-MIF 4-2
Modo-VF 3-1
Hv71-DIF 2-2(2-3straffar)
AIK-FBK 2-4
Kommentera

SSK-LHF 3-1
LHC-TIK 3-5
BIF-MIF 2-3
Modo-VF 2-3
Hv71-DIF 6-1
AIK-FBK 1-4
Kommentera

LHC-TIK 2-4
Kommentera

LHC-MIF 4-2
DIF-SSK 5-2
Kommentera

Den har väl funnits i några år, vann matchbiljetter där ett par gånger. Riktigt kul faktiskt.
Kommentera

Kvällens Matcher
Tips inför kvällens matcher... De tillhör egentligen omg 11 o 13...

LHC-MIF 3-2 sd
DIF-SSK 4-2
Kommentera

Bevisa att ni kan tippa!
Falcon har något som heter Rinksite där man tippar 1,X,2 på kommande omgångar. Har precis upptäckt detta och det är faktiskt kul! Tänkte, alla ni som hela tiden talar om precis hur det kommer bli, kan vi inte gå ihop i ett poolspel på riktigt? Då får vi i alla fall en tabell och ett "bevis" på vem som faktiskt tippar bäst.

Det är gratis och ni kan ju alltid kolla länken så får ni se hur det ser ut. Ge mig er mailadress så kopplar jag er till vår pool.

Eller vågar ni inte bli avslöjade...!
Kommentera

Sv: Hockeysnacks liga!
mike66:
Stämmer nog vad gäller Z. I år är ingen överraskad, så det blir nog lite tyngre för honom. Men som sagt det öppnar väl vägen för andra. Jerka kommer på lördag, det skall bli spännande att se hur det går.
Kommentera

prosten>>>Z:a skapar väldigt mycket åt de andra spelarna som verkligen har klivit fram. Han har ju som bekant fått hänga på sig lite olika ryggsäckar numera och då kan det vara lite kämpigt i början skulle jag tro. Han kommer säkerligen att bara bli bättre och bättre ju längre säsongen lider, och börja att producera mål och målpass som vi är vana att se honom. Kommer aldrig att byta honom i mitt dreamteam om jag så får 3 miljoner för han. Han är värd alla de 1,975000:- som man har pröjsat för han och kommer att bli den avgörande faktorn för mig när jag vinner dreamteam tävlingen. Förresten nu kommer väl Jerka snart va? Blir säkert en bra förstärkning för Brynäs med alla skador som ni har i laget.
Kommentera

mike66:
Konstigt med Z, enligt tidningarna har han varit bra hela tiden men han har inte producerat speciellt mycket eller?
Alldeles säkert kommer han att va med där uppe!
Kommentera

prosten >>>Jodå du var helt rätt ute på ditt tips på FBK,bra gjort. Roligt att du lyckats etablera ditt dreamteamlag så pass snabbt, vem är han som leder så överlägset? 99 poäng är ruskigt starkt och blir kämpigt att ta igen. Z kommer nog snart igång och då kommer man med långa kliv att avancera mot toppen.
Kommentera

mike66:
hmmmmm.......Färjestad vare ja......
Så har man lyckats klämma sig in mellan Nolbys hockeyelit i dream
team de vante illa.
Kommentera

Ojojoj... 36:e plats... Jag är på väg upp...
Kommentera

13 ligger jag på väg mot toppen...
Kommentera

Sv: Kung Husse
Teus> Men Husse är Kungen!!!!!
Kommentera

Mike66;
Med bara Timrålirare i laget kan man inte misslyckas.
Kommentera

Håckla>>>Du är kungen av Nolby så här långt, dolda talanger verkar det som....
Kommentera

Sv: Kung Husse
Jimmie Ölvestad nätade också i sin första nhlmatch.
Kommentera

Jag ligger 4:a, vad trevligt. :)
Kommentera

Hockeysnacks liga!
Ställningen efter 9 omgångar, länk till dreamteam medföljer:

1 Attityd 9 99 Poäng
2 Vem är Lasse Falk 77
3 Håckla PRO 72
4 Bluewings 70
5 Vampires 69
6 gonzalez 65
7 prostens pojkar1 65
8 mike66 PRO 59
9 engvallo2 60
10 66Hagberg 59
11 Kalsongparty 59
12 [Bianconeri] 57
13 Tranås AIF #2 56
14 Skarakorpen HC 54
15 Sahara Skaters 55
16 KållemylenIF 53
17 Blue Goalbulls2 52
18 Timrå the winner`s 51
19 Timrå IC 43
20 Brynäs Tigers 43
21 SkogenI 42
22 Taem Cartman 39
23 FanaTIKs 38
24 Tomic 439 37
25 Bergsåkers Kämpar 36
26 Timrå 35
27 Tjobbas Grabbar 1 33
28 IngaLunda IK 29
29 StarsFromMars 31
30 Team Gringos 28
31 Maggans Grabbar 27
32 Sundsvall Superstars 25
33 Småhökarna 24
34 Vaxholms Vingar 20
35 Segmo superstars 18
36 AllStarlaget 14
37 S-Vik Hurricanes 12
38 Majorna Rangers 7
39 A Team PJ Davydjoos 2
40 Ölmstad 0
Kommentera

Skridskoskydden!
19 Nicke>>>Åh fy fan! Nu har ni bara ett skydd kvar!
Kommentera

Sv: Omg 9
Hessel >>>Ja hatat barn har många namn..Läste det att många tycker att ni spelar grishockey..njaa kan nog inte hålla med dom..beror ju på vad man tycker att grishockey är..men som ni i AIK spelade mot Timrå så verkade det inte som om ni riktigt hängde med i svängarna, men pucken är ju som bekant platt liksom bollen är rund och allt kan ju hända då. Tror ändock att ni får det svårt med det ni presterar i hockeyväg för tillfället. men ni får väl vara glada för dom poäng ni skrapar ihop nu och smida medans järnet är varmt. Jag skall faktiskt erkänna att jag är grymt besviken med endast en poäng mot er, men får väl passa på att trots detta inte framstå som en dålig förlorare, och ge er ett riktigt Hat grattis till poängen.
Kommentera

Mike// Inga "råttjävlar", "grishockey" idag? Blir lite orolig.
Kommentera

19 Nicke>>>Har inte behövt klura någonting på detta med skridskoskydden. Tycker att det märks på MIF:s spel förtillfället, och den dagen ni plockar av dom så ska jag sluta att tjata om det, men som det verkar nu sitter dom på ännu. Och angående slutspel för MIF så får vi väl se om ni kan kravla er ovanför det berömda strecket först. Som sagt det är svårt att få gamla hundar att sitta, nu sitter en Rögle supporter och asgarvar igen.
Kommentera

Kung Husse
Kan ju glädja alla med att Huselius har gjort sitt första NHL-mål!!! Efter drygt 8.20 in i första perioden nätade han mot Philadelphia... Mer finns att läsa på Goa Gubbars hemsida...

Grattis HUSSE!
Kommentera

skridskoskydden, hehe??? är det något som du har klurat ut länge eller?! "skratt"

MIF kommer, vänta å se bara.

Ni underskattade MIF i förra slutspelet , dom flesta sa att vi inte skulle ha en suck mot BIF, men vi tog dom, fast FBK var för bra. fast det här året har ju inte börjat nå vidare, men som supporter måste man hoppas, och Frölunda tror jag i alla fall kommer att få stryk av MIF.

FORZA MALMÖ!!
Kommentera

Hessel >>>Det är det som är skoj här att ingen vet när man är ironisk och skojar och du vet efter andra inlägg jag skrivit vad jag tycker om att hata!!! Att hata AIK lär man sig från födseln,kan jag ej rå för..Iaf så tycker jag att AIK ser lite tunn ut med mycket ungt som ioch för sig gjorde bäst ifrån sig mot DIF..Tomas Johansson fick mycket speltid och bär upp det unga AIK..säkert bra med det Finska samarbetet och kommer säkerligen att gynna er när skador och sånt dyker upp..Nä fortsätt och skriv dina inlägg du råttan så att man har nån till att hata här på hockeysnack,;0)
Kommentera

Det där satt tydligen där det skulle. Ville dock bara påpeka att man inte alltid behöver påvisa när man försöker vara rolig och/eller ironisk (?). Den där med Malmös skidkoskydd gick nog hem första gången.

Nåja, skit i samma. Vad tror du om dagens match? Och försök vara nyanserad, jag vet att du hatar AIK. Själv är jag faktiskt en stor beundrare av Timrås sätt att spela ishockey, tro det eller ej.
Kommentera

Friskan>>>Du vet ju du,Och som sagt inte gillar man AIK inte..hatlaget nr 1..Men det sved väl lite för mycket inläggen där jag dömt ut AIK, Vi får väl se..men med det spel AIK visade upp mot DIF så då har dom nog inte mycket att komma med idag..klar 6-1 seger till Röd Vit Hockeydynamit.
Kommentera

TIK-AIK 5-2
HV71-LHF 5-1
Modo-FBK 3-3
SSK-LHC 2-2
DIF-BIF 3-3
VF-MIF 5-2
Kommentera

Hessel: Nu är du ute på djupt vatten.........du kan efter "attack" på mike66 bli rejält utskälld. Tro mej, jag vet. (hehehehehehehe)
Kommentera

Hessel >>>Åhh fan har du vaknat ur gökboet Råttan,hehehe=0)Kan inte rå för att jag är så himla rolig,hehe=0)Jaja du försvinner nog snabbt ner i kloakerna i morgon,läs idag,hehehehe=0)Lär dig krypa lär dig gå lär dig hata AIK,hehehe=0) Kan inte rå för att ni är så hatade,hehehehe så skyll inte på mig Gnagare utan skyll på dig själv;0)hehehehe...........................hehe håll dig i kloakerna du så att man får skratta åt sina egna skämt ifred=0)hehehehe Jasså du tycker att jag Hehear för mycket det är väl för att reta såna som dig då...hehehehe=0)
Kommentera

mike// Aldrig sett en människa som uppskattar sina egna "skämt" så mycket som du. Tror jag ska börja räkna dina "he-he" och dina smileys.

Över till något viktigare, eftermiddagens match. Kommer bli ett riktigt test för båda lagen, i slutändan kommer nog AIK, Timrå och Luleå slåss om den sista slutspelsplatsen. Blir säkert målsnålt med två så bra målvakter, säg 2-3, Louhi avgör.
Kommentera

prosten>>>Tror nog mer på att Brynäs kan ge DIF en match, med tanke på vad jag har sett DIF presterat än så länge, matchen mot Timrå och matchen mot AIK påminde en del av DIF:s svårighet att skapa riktigt heta målchanser iof så hade man en och annan mot AIK men det räcker ändå inte till, för mycket bökande i sarghörnen. Tror dock bergsäkert att Skitlaget från Ö-Vik klappar dit kaffekokarna från Karlstad, har kaffekokarna lite flyt kanske dom som vanligt kan åstakomma ett X. däremot Timrå ska nog inte ha några större problem med AIK hatlaget nr:1..=0)
Kommentera

19 Nicke>>>Tycker lite synd om dig nu, men tipstjänst blir säkert glad=0)Hur ska MIF kunna vinna som inte plockat av sig skridskoskydden än??=0)
Kommentera

Sv: SVT-sporten
oskarB: Dom är 0-8 hela bunten, det förjävligt
Kommentera

Ni behöver inte tippa omgång 9 för att jag vet redan hur det hela slutar "skratt"

Timrå-Aik 2-2
HV71-Luleå 5-2
Modo-Färjestad 3-5
SSK-LHC 6-2
Djurgården- Brynäs 4-2
V:a Frölunda- MIF 2-3
Kommentera

mike66:
Ser ut att vara en bra rad. Men jag tror nog att FBK ska kunna ge Modo en match!
Kommentera

« · 17269 · »